La sfârșitul săptămânii trecute, ungurii au mai inaugurat o porțiune din Autostrada M4, care leagă Budapesta de Berettyóújfalu – pe la Szolnok – și, implict de Autostrada M3 care vine de la Debrețin, potrivit Agenție de presă maghiare MTI.
Conform declarațiilor făcute de secretarul de stat pentru politica de transport de la Ministerul Inovării și Tehnologiei (ITM) din Ungaria, László Mosóczi, segmentul de dintre Üllő și Albertirsa, dat în folosință vineri, are 30 de kilometri, lucrările la această porțiune ridicându-se la 52 de miliarde de forinţi (153,45 milioane euro).
Acesta a adăugat că bugetul total al Programului rutier al Ungariei, care va include proiecte de dezvoltare rutieră planificate până în 2024, este de 3.200 miliarde forinți, cea mai mare parte urmând a fi acoperită de bugetul ungar.
„Dezvoltarea autostrăzii M4 va ajuta la atingerea ambelor obiective prioritare, conectarea orașului Szolnok la rețeaua de autostrăzi și stabilirea unei alte conexiuni rutiere de înaltă calitate cu Transilvania, România”, a subliniat secretarul de stat.
László Mosóczi a spus că autostrada M4 poate fi folosită acum de pe șoseaua de centură a Budapestei – M0 către Cegléd, iar cei aproape 45 de kilometri de legături rutiere au fost realizate la un cost total de 72,5 miliarde forinți.
Porţiuni în lucru
Secretarul de stat a precizat că toate celelalte secțiuni ale M4 sunt cel puțin în faza de construcție, informând, totodată, că în această vară, continuarea până la Abony va fi finalizată cu peste 11 kilometri, iar limita de aproape 30 de kilometri dintre Berettyóújfalu și Nagykereki va fi finalizată până la vară, fiind făcută astfel legătura cu Autostrada Debrețin – Oradea.
Odată cu finalizarea Autostrăzii M4, pe la Szolnok, distanţa dintre Budapesta şi Oradea va fi scurtată cu circa 40 de kilometri, faţă de Autostrada M3, care trece prin Debreţin.
Trimite articolul
XFelicitari pentru ungurieni, cat despre ai nostrii …. dar tot avem ceva, avem mii de kilometri in studii de fezabilitate pe hartie, sunteti praf domnilor de la ministerul transporturilor, vi-as da intre 10-20 ani de puscarie la fiecare ministru din 89 in coace care sau perindat pe la minister, ooo si ar fi multi , Domane ajuta macar Oradea va fi legata de occident, restul miticilor mai au de asteptat.
-
Nenicule, nici o autostrada nu trece printr-un oras modern.
Autostrada ocoleste orasul, vezi M0 la Budapesta, sau trece pe sub oras, vezi “Viana”.
La noi singura autostrada care trece prin Oradea e aia a prostiei din capul primarului Ilie Tete d’oeuf ( cap de ou in franceza ).-
mama ce tare esti, cu traducerea din limba franceza, altceva mai stii, de parca el trebuie sa faca autostrada
-
Cum de-ai ghicit ca sint tare, prostovel sorosist?
-
râd si curcile de inteligenta ta, macar daca ai avea vreo legatura cu userul folosit,
da esti tare, de cap
-
-
-
Diavolescule, tovarășe, autostrăzile leagă orașe că nu se fac pentru a lega o comună de un cătun… Iar legătura între Bolojan și autostradă e doar în ghidonul bicicletei tale.
-
Autostrada va trece pe lângă oraș, asa cum e la Viena si Budapesta, dar daca tu nu stii unde e Biharia, si nu ai vazut ditamai pasajele acolo, inseamna ca in primul rand esti prost, în al 2-lea esti doar orb.
-
De unde si pana unde “macar Oradea va fi legata de” inseamna ca autostrada trece prin mijlocul orasului? Intreb si eu pentru ca nu pot sa imi dau seama de unde ai scos porumbelul asta.
Cat despre jignirile tale la adresa primarului, nu imi dau seama cu ce te ajuta in mod concret atitudinea asta.
-
Si eu confirm cele afirmare de altii. !!!! Esti can ramas in urma! Autostrazile fac legatura rapida intre regiuni, si localutati si nu intra neaparat in orase.
-
-
Pai verii nostri Hunguri n-au PNL n-au PSD,n-au tzigani in parlament cum avem noi,n-au presedinte de neam criminal,nu schimba guvernul la fiecare ordonanta care nu e pe placul opozitiei!dar ei au ceva ce noi nu avem si niciodata nu vom aveam:unitate!ai vazut voi hunguri sa se certe toata ziua cum fac rromanii?Rromania e in situatia de fata datorita tziganilor de sub carpati,incapabilitatii moldovanilor si tolerantei noastre a transylvanilor!
Brava, mai ungurilor!
Totusi n-ati vrea voi sa ne faceti un pustiu de bine si sa-l luati pe Ilie Tete d’oeuf ( cap de ou in franceza ) la voi ca sa-si faca saracu o cura de paprika in fund, pentru ca noi oradenii tare ne-am saturat de “inaugurarile” lui constind in dealuri distruse, cratere si transee in oras si strazi cirpite cu lopata pe ploaie.
-
iesi acasa
-
Care oradeni?
Mama lor!!!Pana ai nostri se apuca serios de treaba,o fac ungurii pe a lor cu etaj!!!!
-
lol
Noul guvern liberal si ‘national’ (ce gluma proasta) a anulat DE INDATA contractele la autostrazi, intrate in faza de executie.
La ordin EXTERN. Dupa cum au anulat imediat si constructia reactoarelor noi de la Cernavoda – intrate tot in faza de executie.
Ticalosul acela acoperit cu metrul de autostrada n-a avut acum nici o reactie – de ce oare?
VOTATI PARTIDELE SECURISTE! VOTATI PNL SI USR!
-
Guvernul asta a anulat parteneriatele in constructia de autostrazi. Guvernul PSD a facut aceste parteneriate nu ca are grija de noi, ci fiindca acolo se pot face manarii!
In loc sa faca autostrada cu bani europeni, oferiti 85% pe gratis, nu, psd-ul face parteneriat privat .
Stii care e diferenta?
Uite un exemplu. Vrei sa-ti cumperi o vila. Europa iti ofera 85% din pret restul de 15% il platesti tu.
Parteneriatul este asa. Renunti la aia 85% date de Europa, ca nu-ti trebuie si faci un contract cu o firma cu urmatoarele conditii. Firma aia construieste ea o vila (proprietatea firmei respective) Se imprumuta firma aia la banca si ia un credit pentru asta si tu te obligi sa stai in chirie in vila aia in regim hotelier. Si asta timp de 30 de ani. Dupa 30 de ani de stat in regim hotelier te obligi sa cumperi vila la pretul ce o va avea atunci.
Asa ceva este parteneriatul cu privat.
Sau altfel; In loc sa-ti cumperi o masina subventionarta de Europa cu 85% tu renunti la subventie si te duci la o reprezentanta si inchiriezi o masina pe 10 ani. Nota de plata o trimiti la guvern. Dupa ce trec 10 ani, te obligi sa cumperi, tot pe banii guvernului, masina ce ai folosit-o.
Asta este parteneriatul cu privat. Semnezi niste cintracte cu firma lu Nasum sau inchiriezi masina de la firma lu tata, ca plateste statul cheltuielile.-
UE imi plateste 85% din vila? poate in visele tale.
UE NICIODATA nu ne vor da bani pentru autostrazi, ar insemna scaderea traficului cu 30% pe Rotterdam si Hamburg. Intrucat e cu o saptamana mai rapida ruta pe Constanta, si apoi rutier pe Europa Centrala.
Dealtfel S-A ANUNTAT DEJA ca vor merge bani predilect pe cai ferate si naval – din considerente eco (alta fictiune).
Vom vedea ca NU SE VA DA NIMIC – DUPA CUM NU S-A DAT NICI PANA ACUM NIMIC PENTRU AUTOSTRAZI.
Si la Cernavoda? acolo nici macar pretexte cu ue n-au gasit.-
Stimate domn, care este cea mai mare nava care poate acosta la Constanta si care este cea mai mare care poate acosta in Rotterdam ??? Lipsesc vreo 18 metrii de apa sub carena navei in cazul Constantei !!! Iar cum volumul transportat primeaza chiar si in defavoarea timpului, Constanta daca ar fi legat direct de Berlin, nici atunci n’ar avea sansele Rotterdamului !Deci lasa populismele psd-iste si vaicareala de genu ”romanii nu ssant lasati sa-si faca autostraz” si mai bine sscoate hotii de la guvernare ca de 3 decenii suntem furati pe fata !!!
-
-
-
Imi spui zi mie o autostrada anulata de guvern in faza de executie, te rog?!
Unde esti amu cu declaratiile tale pompoase rus Benjamin fost sofer de camion actual duce de selina? Adica duce banii de la consiliu la selina? Dar uite cu trameco dezapezesti cu brio, ca nici de craciun nu am avut zapada. Bine ca banii i-ai decontat…ca nu vine mos tepes macar un pic la tine, caci curtea de cont e in buzunarul tau deja vu….
-
La deszăpezire se plătește doar când se deszăpezește. Nu ninge, nu se plătește și ieși pe minus, pentru că sunt costuri mari să stai cu utilajele în așteptarea ninsorii.
Poate ar trebui sa-i rugam frumos sa ne faca si nou ceva mutati de autostrada ca sa ne legam de autostrazile lor. Ferice de cetatenii romani traitori in proximitatea frontierei de vest.
Stiu ca-n anii ’90 si-n Ungaria se fura ca-n codru la constructia autostrazilor si avansau ca melcul. Dupa ce au arestat tot CNAIR-ul unguresc, imediat s-a schimbat abordarea si rezultatele se vad.
Bihon, era mai informativ daca ati fi facut oleaca de “munca de teren” si sa aflati si cat timp va dura drumul pe noile autostazi.
“geaba se lauda ungurii cu sutele de km. de autostrada cand Cucul nostru a ajuns primul la granita cu metrul lui!
Pana cand se va termina piata ferdinad o sa mai termina inca o portiune de autostrazi asta e ca la noi la nimeni orasul faptelor bune ha ha ha de aceea a fost refuzat oradea de debrecen ha ha ha!
La unguri nu contesta nimeni licitatia cum se intampla aici cu Selina care a comfirmat ca poate si are cu ce in fine nu se fura la unguri in stilul asta aici e pe fata si cu licitatia e furt probabil Rus nu a decartat cine stie presupun si de acea la blocat
Articol nevericat.
1) nu toate tronsoanele sunt in faza de constructie din M4. Torokszentmiklos-Berettyoujfalu este doar in faza de proiectare nu si executie. Ungurii nu liciteaza executia impreuna cu proiectarea.
2) Autostrada M3 merge catre Ucraina, langa Debrecen (si nu prin) trece M35, care este o autostrada de legatura intre M4 si M3.
Sunt mândru că-s român ! Avem cele mai puține autostrăzi înzăpezite !!!