Traim intr-o societate in care totul se misca foarte repede. Situatia sociala si economica se modifica permanent. Oamenii nu mai pot sa lucreze acelasi lucru si in acelasi loc timp de 40 de ani. Ca sa ai success sis a supravietuiesti, trebuie sa te misti in acelasi ritm, sa faci o meserie care se cere pe piata, sa te califici, recalifici si supracalifici, in unele cazuri. Formarea profesionala din Romania trece printr-o consolidare, iar Profesional Academy este pregatita de expansiune.
Profesional Academy, unul dintre marii furnizori de formare profesionala, s-a extins de la cursuri beauty, la cursuri de business si customer service.
Dana, cand si cum ai inceput aceasta afacere ?
Am inceput cu un salon de bronzat, Princess Solar Oradea in anul 2007. Este un loc drag mie si functioneaza si in present. In perioada 2008-2009 am deschis un salon de infrumusetare si salon de bronzat in Marghita, jud Bihor si totodata, in 2008 am deschis un salon in Oradea. Ca si antreprenor, una din cele mai mari problem cu care m-am confruntat a fost lipsa personalului calificat si bine pregatit din domeniul beauty. Deoarece sunt o persoana care se concentreaza de obicei pe solutii si nu pe probleme, am hotarat sa infiintez o academie de formarea profesionala. Cerere pe piata exista pentru profesionisti in domeniul infrumusetarii, totodata sunt atatea persoane care isi cauta un loc de munca, asadar am decis sa fiu eu persoana care sa ajute oamenii sa se califice, sa isi descopere vocatia, sa creada in ei, in visurile lor, in pasiunile lor; sa fiu “acolo” cu echipa mea, pentru a le fi suportul necesar ca ei sa poata dobandi toate cunostintele si practica de care au nevoie pentru a incepe o noua cariera.
Am inceput asadar activitatea, cu un curs de manichiura -pedichiura si cosmetica in 2008, si in anul urmator am adaugat restul materiilor din sectorul de infrumusetare, si anume Cursuri de: Automachiaj, Cosmetica, Machiaj, Manichiura Pedichiura Unghii tehnice -specializarea Stilist Protezist Unghii, Frizerie, Coafor Stilist si Tehnician Maseur.
Deoarece exista cerere, in 2014 am adaugat cursuri din domeniul Business (Management, inspector Resurse Umane, Coaching, etc) si Customer Service (Barman, Ospatar, Lucrator in domeniul hotelier, Bucatar, etc).
Am inteles ca ai deschis puncte de lucru in mai multe orase din tara, este adevarat? Cum ai reusit?
Dupa ce am functionat in Oradea timp de doi ani, practice extinderea a venit natural. Problemele cu care m-am confruntat eu initial, sunt aceleasi in toata tara, am identificat o lipsa si bineinteles o oportunitate de afaceri. In toate orasele se cer profesionisti in domeniul de infrumusetare si la fel, in tote orasele din tara, exista oameni care nu au locuri de munca sau care doresc sa faca reconversie profesionala si au nevoie de suport. Luand toate aceste argumente pro in considerare, in anul 2010 am deschis in Cluj Napoca un sediu unde am organizat toate cursurile pe care le aveam si la Oradea. Ajungand sa cunosc mai bine mediul in care lucram, am identificat o noua posibilitate de extindere a afacerii mele. In 2010 am introdus in nomenclatorul meseriilor din Romania meseria de Coafor Canin. Desi in strainatate exista de mult saloane si profesionisti care lucreaza in acest domeniu, in Romania, aceasta meserie practice nu exista legal. In prezent, groomerii de animale pot functiona ca si saloane individuale, deoarece acum exista legal aceasta meserie in nomenclator. Profesional Academy a fost prima companie care a organizat cursuri de coafor canin acreditate de Ministerul Muncii si de Ministerul Educatiei.
In anul 2012, am deschis de asemenea un salon de Coafor Canin in Oradea si un salon in Bucuresti, iar in 2013, mi-am extins activitatea si am organizat cursuri si in Targu Mures, Ploiesti, Brasov, Bucuresti si Satu Mare.
In prezent, am trei locatii principale in care orzanizez cursuri: Oradea, Cluj-Napoca si Satu Mare.
Cu ce probleme te-ai confruntat de-a lungul calatoriei tale in lumea afacerilor?
Eu nu le-as numi probleme, au fost diverse experiente ca sa zic asa. Experiente din care am invatat sa fiu mai buna si mai puternica si datorita carora, Profesional Academy este unde este azi. Dificultati exista insa peste tot, dificultati legate de birocratie, mentalitati inguste, lipsa de lectori instruiti in domeniul in care activam.
As putea spune ca de-a lungul anilor, m-am confruntat cu nenumarate situatii neplacute incepand de la depunerea dosarelor de autorizare (care a fost o munca grea si a durat luni de zile), pana la amenajarea spatiilor conform normelor europene. In prezent ma mandresc cu niste sedii amenajate modern si echipate la cele mai inalte standarde.
Insa, cea mai mare problema cu care m-am confruntat, a fost in 2012-2013 cand de la Minister, nu s-au eliberat diplomele pentru ca nu erau pe stoc, toti cursantii erau recalcitranti si nu mai aveau incredere in noi, si se zvoneau tot felul de lucruri, ca nu suntem seriosi, ca la noi nu se elibereaza diplome, am avut chiar si sesizari la OPC, cum ca alte firme din orasul respectiv elibereaza! Noi ca firma, avand cateva mii de cursanti in Oradea, Cluj, Satu Mare , Targu Mures, Brasov, Ploiesti, Bucuresti, etc… a trebuit sa le eliberam in mod cronologic, si am pierdut oarecum avans fata de alte scoli care functionau doar in orasul lor, cu toate ca la absolvirea cursului, exact ca la facultate, le eliberam si noi adeverinta pe care o puteau folosi la angajare sau infiintare PFA. Este un bun exemplu in care desi noi ne doream sa oferim niste servicii ireprosabile, datorita unor factori externi si independent de noi, am avut dificultati in a face acest lucru.
Care este “plus valoarea” afacerii pe care o conduci? Ce aduci nou si ce faceti diferit?
Cred ca unul dintre cele mai importante plusuri, este acela ca avem propriile sali de teorie si de practica, ceea ce face diferenta. Cursantul nu este trimis in saloane sa mature, si sa se uite cum se lucreaza. Eu mi-am dorit si am reusit sa implementez toate conditiile pentru ca acel cursant care se inscrie la noi, sa poata sa aiba locul lui de practica, lector care sa ii corecteze, care sa ii invete si sa ii ajute in toti pasii care ii au de facut. O parte din aparatura este inclusa, dar avand in vedere ca ei oricum trebuie sa isi achizitioneze produsele si ceea ce au nevoie cand vor incepe lucrul, am preferat sa punem un pret mai accesibil la curs ca ei sa isi poata achizitiona propria trusa.
E greu sa lucrezi cu oamenii si sa ii multumesti?
Cu oamenii e greu sa lucrezi, dar cand vezi ca ii poti multumi si le poti satisface nevoile, e un lucru atat de minunat. Sunt extrem de mandra de echipa care am format-o, de lectorii academiei mele si de partea de secretariat, managment, contabilitate, marketing; suntem o adevarata “industrie” pana la urma, care muncim pentru satisfactia cursantilor nostrii. Avem si noi scapari cu siguranta, iar o parte le stim, altele le aflam prin feedbackuri…dar numai asa am ajuns sa crestem, si le multumesc si clientilor care poate nu au fost pe deplin satisfacuti de prestatia noastra, dar pentru sinceritatea cu care ne-au spus-o noi am putut sa remediem si sa crestem.
Care este satisfactia ta vis a vis de ceea ce faci? Si ce ai schimba?
Aud oameni care spun ca s-ar muta… ca ar merge… ar face altceva…. nu stiu, eu nu as schimba ceea ce fac chiar daca as avea sansa sa castig mai mult. Imi place ceea ce fac pentru oameni, imi place ca ajut si contribui la realizarea viselor lor. Unele personae vin la noi inarmati doar cu un vis si dorinta de a muncii. Nu au servici, nu au persepective. Noi le oferim aceste perspective si ii ajutam sa isi construiasca o cariera sis a isi indeplineasca visele. Daca as avea posibilitatea sa fac mai mult, cu siguranta as suplimenta toate dotarile existente, si la aceleasi preturi pe care le platesc cursantii acum, le-as oferi sansa sa primeasca mai mult sis a aiba acces la cele mai noi tehnologii. De altfel, acesta este unul dintre obiectivele mele pentru 2015. Doresc sa am satisfactia bucuriei lor de a avea posibilitatea de a lucra cu tehnologii de ultima ora, doresc sa imi vad echipa fericita ca poate invata si educa cursantii la un nivel atat de ridicat.
Cand vezi persoane care abia isi permit un curs, sau care poate nu au vazut nici la televizor ce inseamna, cum arata si cum functioneaza aparatura respectiva, iar tu sa le-o pui la dispozitie si sa ai echipa pregatita sa fie acolo trup si suflet sa ii invete meseria pe care ei au ales-o pentru un venit suplimentar sau chiar sa se recalifice, satisfactia e pe masura…iar tu ca si CEO sa vezi cu ochii tai multumirea clientilor si a lectorilor tai ca sunt mandrii ca fac parte din echipa ta, ce altceva poti sa vrei mai mult? Satisfactie e suprema, prin ceea ce fac…
Ce te motiveaza sa faci ceea ce faci?
Cea mai mare satisfactie este sa vezi persoane care sunt intr-un prag al vietii, cand nu mai stiu incotro sa o apuce si poate aleg din intamplare academia noastra, fara sa stie ceva despre noi, si vin la cursuri si se regasesc, incep sa comunice sa isi faca prieteni noi si vad ce inseamna o echipa de lucru, incep sa se ataseze de noi, de staff, si ne cauta si dupa absolvire si sunt mandri ca ne-au ales indrumatori in cariera lor.
De asemenea sunt foarte incantata sa vad ca ne contacteaza saloanele pentru a-si cauta personal din randul cursantilor nostrii. In acel moment stiu ca fac cee ace trebuie. Ajut si ofer solutii atat afacerilor, micilor intreprinzatori care cauta personal calificat, cat si cursantilor, care vin sa se recalifice in cautarea unui loc de munca.
Daca ar fi sa dau doar un simplu exemplu, chiar recent, in ziua absolvirii cursului de Cosmetica, cursantele i-au inmanat profesoarei o felicitare care ne-a umezit ochii “Din cand in cand in viata fiecaruia apare un om care ii ridica standardele, il face sa creada in el si chiar daca nu-i va sta alaturi prea mult timp, ii va ramane in minte si in suflet toata viata”. Este vorba de grupa care a absolvit in 8.10.2014 la Oradea, avand ca lector pe Larisa Murgu. Aceste mesaje nu sunt putine, primim multe mesaje de multumire de la cursanti, iar acest lucru ma incredinteaza ca fac bine ceea ce fac.
Noi nu suntem singura academie din domeniu, dar putem spune ca prin tot cee ace facem ne diferentiem de altii, iar calitatea predarii in academia noastra este ireprosabila, la fel si practica si dotarile sediilor, dar mai ales iubirea si pasiunea cu care ne facem toti meseria si cu care ii intampinam oricand pe cursantii nostrii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!