Curg promisiunile dinspre Direcția Regională Drumuri și Poduri Cluj, pentru investiții și diferite alte lucrări pe drumurile naționale de pe raza județului Bihor. Reinstalat director general regional, liberalul Eugen Cecan promite ferm că în acest an se vor încheia lucrările de investiții pe DN 76, din județul Bihor și va fi refăcută licitația pentru șoseaua ocolitoare Beiuș – Ștei (27 km). Aspectul este subliniat și de prefectul județului Bihor, Dumitru Țiplea, cel care l-a invitat la Oradea pe Cecan, pentru a pune în grafic anumite lucrări necesare în județul Bihor. De asemenea, vor fi finalizate lucrările de modernizare de pe DN 19 E Biharia – Chiribiș, unde se reciclează in situ, promit la unison directorul regional și prefectul județului. În paralel, se vor opera modificări la așa-numitele “puncte negre” de pe DN 1, alveole care, în loc să calmeze traficul, dimpotrivă, generează tragedii. De asemenea, se așteaptă măsuri de siguranță suplimentare, pe DN 1 Oradea – Cluj, printr-un marcaj rutier reflectorizant și prin instalarea unor elemente de semnalizare și protecție, care să ajute la reducerea numărului de accidente.
Buget dublat pentru Bihor
Cecan a anunțat, din start, dublarea bugetului alocat Secției Drumuri Naționale Oradea (jud. Bihor). Astfel, dacă în perioada 2017 – 2019, pentru drumurile județene din județul Bihor fuseseră alocați 22,3 milioane de lei, pentru 2020 sunt prevăzuți 44,3 milioane de lei. Subliniind noua alocare bugetară și pomenindu-i pe ministrul Bode, pe primarul Bolojan și pe premierul României, Cecan anunță că se va repara inclusiv drumul de la graniță, pe sensul de intrare în țară, “pentru că este destul de nepotrivit să intri în România prin gropi”. “Cei care au condus DRDP în ultimii trei ani, nu cred că au făcut ceea ce trebuie. Eu zic că sumele alocate pentru secția Oradea în ultimii trei ani au reprezentat o valoare foarte mică, deoarece Oradea este într-o expansiune foarte mare, la concurență cu Clujul”, dă sentința noul (și vechiul) director regional.
Ce se întâmplă pe DN 76?
„Cea mai mare investiție din regiunea de Nord-Vest va fi pe DN 76. Ne propunem să finalizăm în acest an drumul până la Vârfuri. Lucrarea este angajată cu trei companii. Avem asigurări că există capacitatea de a închide până la toamnă întreg tronsonul. Se lucrează la expropieri pentru Centura Ștei și vor fi gata în câteva zile”, transmite Cecan, precizând că au rămas neclarificate situațiile a circa 20 de imobile ce ar trebui expropriate, pentru a putea fi realizată investiția privind varianta ocolitoare Beiuș – Ștei.
În ceea ce privește tronsonul Ștei – Vârfurile, există o licitație în derulare și există un singur ofertant, grupul Selina – Trameco, cel care a lucrat și anterior, în subantrepriză pentru Construct Mod. Cecan spune că și acest tronson va fi finalizat, în acest an.
„Nu mă interesează ce au făcut cei dinantea noastră. Mandatul este să terminăm lucrările pe DN 76 până în august. Este cea mai importantă lucrare, în valoare de 161,8 milioane”, spune Cecan.
Sunt trei tronsoane, între Oradea și Beiuș, pe care sunt lucrări în execuție. Trameco lucrează pe un tronson de 24 de kilometri, dinspre Oradea, iar stadiul fizic al lucrării este de 51%. Pe următorul tronson lucrează ARL Cluj (grupul Strabag), pe o lungime de 16 km și un stadiu fizic de 36,8%, în timp ce austriecii de la Porr lucrează pe 24,3 km, iar stadiul fizic al lucrării este de 7,5%. Cu toate acestea, Cecan este convins că toate lucrările vor fi finalizate până în august, în condițiile în care prefectul Țiplea a întărit necesitatea finalizării lucrărilor în timp-record.
Trimite articolul
XPe cât pariem că nu va fi gata?
-
Subscriu!👍
-
asta cu reabilitarea DN 76 este eterna promisiune electorala (de 20 de ani incoace) a lui Cornel Popa PNL
-
Maaa, voi cap patrati din birourile voastre! Chiar credeti pe bune ceea ce spuneti?? Imposibil sa finalizezi pana in august tronsoanele acelea…..sau ma rog, nu au precizat anul, doar ca pana in august (ca o fi 2022 sau 2026 ce le intereseaza pe ei)
Pe DN 19 E Biharia – Chiribiș ar trebui sa se mareasca limita de viteza de la 50 la 70 prin portiunile in care drumul trece pe la marginea unor localitati, la fel cum este in Oradea pe strada Clujului. Ar fi mult mai usor pentru navetistii care vin la Oradea
Vine primavara, votul este timpuriu, o poziţie câştigãtoare se poate astfalta.
La ritmul care se lucreaza acum nu are nici o sansa sa fie gata pana in august, nici pana la sfarsitul anului nu vor fi gata lucrarile.
adevaraaat
Dar portiunea Chiribis-Suplacu de Barcau cand va intra in reparatie capitala ca deja sunt cate 4-5 petece unul peste altul si au aparut si gropile pe langa burdusiri.
ma lasati nu va bazati , utilajele sunt la vultureni la zar au ei timp de marcaje vorbe in vant