Acesta este Andrei Covaci și a absolvit Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, specializarea Matematică-Informatică.
[eadvert]
Directoarea colegiului, prof. Anca Mile, are doar cuvinte de laudă despre Andrei Covaci, spunând că a fost elevul întotdeauna bun la toate.
„Andrei este un elev cu o inteligență excepțională, cu putere de esențializare și contextualizare specifice oamenilor cu inteligență superioară. El excelează în orice domeniu care îl motivează, de la materii reale la cele umaniste. Eu i-am predat engleza, unde din punct de vedere lingvistic a achiziționat cu ușurință toate chichițele limbii și a dezvoltat rapid abilitățile de comunicator la nivel lingvistic C2 – maximum cuantificabil pe European Framework of Languages.
Nu în ultimul rând, Andrei e un spirit liber, cercetează, citește, explorează, analizează critic și își creează un sistem de valori pe care puțini reușesc să îl dezvolte la vârste atât de timpurii. Apreciez maturitatea de care dă dovadă, inclusiv prin decizia de a-și lua un an liber, răgaz ce îi va da ocazia să reflecteze profund la ceea ce își dorește să facă în viață”, a apreciat prof. Anca Mile.
Pentru Andrei, rezultatul este încununarea muncii constante de-a lungul celor patru ani de liceu. El spune că își va lua un an de pauză de la studiu, pentru a se cunoaște pe sine și pentru a-și găsi sensul și drumul în viață, după care se va întoarce la pasiunile sale: matematica și fizică.
Într-un interviu pentru Jurnal bihorean&bihon.ro, el a spus că, în viitorul foarte apropiat la face o pauză de la studiu, pentru că și-a propus să descopere lumea și să se implice în acțiuni de voluntariat.
Crina Dobocan: Cum ai reușit această performanță?
Andrei Covaci: A fost un efort continuu, pe o perioadă mai lungă. Cumva pe parcursul anilor de liceu am învățat constant. Matematica și Fizica au fost și sunt două mari pasiuni și atunci nu a fost un efort pentru BAC, ci, așa, în general am lucrat pentru că mi-a plăcut. Au fost un cumul de factori care m-au ajutat să am acest succes. Adică, a fost colectivul de la școală, profesorii, toate au avut un rol important ca să ajung la media aceasta.
C.D.: Când te-ai pregătit mai intens pentru examenul de Bacalaureat și care a fost cea mai mare provocare a BAC-ului pentru tine?
A.C.: Pentru examen, cu aproximativ o lună înainte am început să mă focusez strict pe BAC și să fac subiectele și testele de antrenament.
Probabil, provocarea cea mai mare a fost proba la Limba română. În sensul că, deși am învățat la această materie de-a lungul liceului, nu a fost neapărat materia favorită și nu am avut o înclinație spre ea. În schimb, cu ajutorul profesoarei de la clasă și cu repetatul din ultimele săptămâni, am reușit și la limba română să iau nota maximă. Nu mă așteptam să iau 10, însă nu a fost nici scopul meu acesta. Evident, m-am bucurat când am aflat rezultatul.
C.D.: În ciuda faptului că Limba română nu este favorita ta, îți place totuși să citești.
A.C.: Da.
C.D.: Ce anume îți place să lecturezi?
A.C.: În principiu îmi place filosofia și cărțile de ficțiune, dar am și cărți de non – ficțiune, de beletristică pe care le răsfoiesc. Totuși, filosofia e domeniul preferat și pe care-l consider cel mai interesant.
Poate acesta a fost și un avantaj, în sensul că citind, devii mai inteligent, mai creativ și ajungi să te exprimi altfel, ajungi să ai tot felul de idei.
C.D.: Spre ce anume dorești să te îndrepți și care va fi următorul tău pas, acum că ai aflat rezultatul și că ai 10 pe line?
A.C.: Voi continua pe partea de Matematică și Informatică, ceva combinat cu Matematică și Fizică. Încă nu am ceva limpede. În orice caz, mă gândesc să îmi iau un an sabatic, un an pauză de la învățat și după aceea să mă focusez, din nou, pe partea academică și pe învățat.
C.D.: Ce te determină să faci această pauză? Te simți obosit sau dorești să îți descoperi sensul și drumul în viață?
A.C.: Așa cum am spus, va fi o pauză din punct de vedere academic, al școlii. În ultimii ani, pe asta m-am concentrat și m-am gândit că ar fi momentul și pentru schimbare, pentru redirecționarea eforturilor pe plan personal, emoțional. Îmi doresc să mă descopăr, să călătoresc, să mă implic în acțiuni de voluntariat. Lucruri de acest fel.
C.D.: Care sunt alte pasiuni ale tale și ce înseamnă pentru tine acest rezultat?
A.C.: Îmi place foarte mult muntele. Chiar acum mă pregătesc de o drumeție în Padiș. Îmi place să fac sport, pentru că mi se pare o componentă esențială în menținerea stării de sănătate fizică și psihică. În plan intelectual, orice subiect mi se pare interesant: de la științele sociale până la partea exactă.
Cât despre rezultat, recunosc cu sinceritate că am fost plăcut surprins când mi-am văzut media. Însă, repet, nu a fost scopul meu acesta și nu m-am luptat pentru asta. Nu pot să spun că eram acolo cu mintea, că stăteam cu gândul acolo, ca să văd ce notă am luat. M-am bucurat și evident este o reușită foarte frumoasă. Însă și dacă nu era, nu cred că aș fi fost foarte supărat.
C.D.: Ai un sfat pentru colegii tăi mai mici, dar și pentru cei care îți vor citi materialul?
A.C.: Sfaturile mele sunt cele pe care multă lume le spune, deci le voi zice și eu: să aibă open mind. Să-și țină orizonturile deschise și să încerce să-și dea seama ce-i face fericiți. Să se focuseze pe școală, dar în același timp că învățatul și mai departe job-ul poate nu sunt totul. Îi încurajez pe toți să încerce să-și descopere pasiunile și în măsura în care pot să și le urmeze.
C.D.: Te felicit încă o dată pentru rezultat și îți doresc să-ți găsești calea în viață și să fii fericit.
A.C.: Mulțumesc mult și eu.
Trimite articolul
XCu puțină șansă poți să lucrezi la Becali care nu are școală dar are bani sa plătească pe ce-i cu școala, pentru necunoscători Becali are un spital privat ,deci doctori lucrează pentru el.In concluzie ajută școală ca să poți fi angajat.
Respect. Pare un spirit liber, neatins inca de mizeria in care ne scaldam pasivi.