Astfel, contractul va fi semnat cu Erbașu. Lotul de 26 de kilometri este primul contract de autostradă al constructorului Erbașu.
[eadvert]
După decizia CNSC, Compania de Drumuri ar trebui să solicite actele Erbașu, indiferent dacă unul dintre constructori (sau ambii) merg mai departe la Curtea de Apel București (n.r Nurol tocmai a câștigat lotul 1 pe Autostrada Unirii și va semna contractul pentru lotul 3 pe Autostrada Moldovei, iar Precon așteaptă decizia CAB pentru A 3 Transilvania), a relatat Economedia.
Chiar dacă contestația a fost depusă pe 15 septembrie, decizia CNSC a venit abia acum.
Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, lotul include construirea a 19 poduri, pasaje și viaducte.
„Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat ! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km). Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, spunea Grindeanu în septembrie.
Contractul a fost câștigat de constructorul Erbașu cu o ofertă în valoare de 884 milioane lei, deși estimarea CNAIR era de 937 milioane lei. La momentul desemnării, șeful CNAIR, Cristian Pistol a transmis că și în acest caz, contractul poate fi semnat doar dacă nu vor fi depuse contestații.
„Antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău-Chiribiș (Autostrada Transilvania)! Contractul în valoare de 884,123 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene nerambursabile, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de km”, susține Cristian Pistol, citat de Economedia.
Trimite articolul
XLa pariu ca se vor depune contestatii..
Contractul reziliat cu Bechtel a fot o mare gresala, daca nu s-ar fi reziliat acum am fi circulat demult pe autostrada A3, pacat ca am avut dupa 90 guvernanti incompetenti pusi pe capatuiala si smecherii nu sa faca ceva bun pentru tara, practic pe ei nu-i intereseaza de popor ci de proprila lor persoana si afamiilor lor in rest nimic decat vrajala ieftina, gargara si promisiuni desarte, pensii speciale absurde , care promit tot timpul ca le desfinteaza dar in realitate le maresc si le extint.
Legi de rahat, ce e cu atatea contestatii…politicieni incompetenti care nu stiu sa faca legi in tara asta si o justitie mana moarta.
Se pare ca “licitatiile publice” sunt o mare frana pentru dezvoltarea Romaniei, contestatii peste contestatii, amanari si alte alea, ca sa nu mai amintim de sumele astronomice alocate pentru diversele lucrari. Poate n-ar fi rau ca statul sa reinfiinteze intreprinderi de stat pentru constructia de autostrazi si altele. Traiesc cu speranta ca in aceasta viata sa am posibilitatea sa circul pe acest tronsol de autostrada.
Orice s-ar spune este o lucrare de amploare si relativ dificila. Succes constructorilor de la Erbașu SA.
Serios? Constructor desemnat??? Atunci pentru ce se mai tin licitatii???