Lucrările la lotul Chiribiș – Suplacu de Barcău din Autostrada 3 (Autostrada Transilvania) suferă o nouă amânare, după ce Curtea de Apel București a admis cererea făcută de asocierea Drum Asfalt SRL & Trameco SA, prin care constructorii au contestat atribuirea lotului din autostradă către Construcții Erbașu – Vahostav – SK AS.
„Anulează în parte procesul-verbal intermediar nr. 13 înregistrat la sub nr. 24/7368/23.06.2021, raportul procedurii de atribuire nr.92/10180/06.09.2021 şi adresa de comunicare a rezultatului procedurii şi în privinţa evaluării propunerii tehnice din cadrul ofertei depuse de asocierea contestatoare în partea referitoare la acordarea punctajului aferent factorului de evaluare din cadrul criteriilor de atribuire constând în «perioada de garanţie a aparatelor de reazem». Obligă autoritatea contractantă să reevalueze oferta asocierii contestatoare cu privire la modul de stabilire a punctajului aferent factorului de evaluare din cadrul criteriilor de atribuire constând în «perioada de garanţie a aparatelor de reazem»”, se arată în decizia instanței, pronunțată pe 15 februarie 2021, decizie care este definitivă.
Reprezentanții CNAIR au refuzat să comunice referitor la acest subiect, iar Construcții Erbașu de asemenea.
Oferta câștigătoare
Însă sentința va avea ca efect, cel mai probabil, atribuirea contractul firmei care a constestat oferta câștigătoare, adică asocierea Drum Asfalt SRL & Trameco (Grupul Selina) – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios SA – Citadina 98 SA – Lemacons SRL. Cum s-a ajuns ca la un an de la data la care au fost depuse ofertele în cadrul licitației să nu existe un contract semnat? Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructură, susține că problemele pe tronsonul amintit pornesc de la documentația în baza căreia s-a organizat licitația.
„În licitația asta sunt elemente, în documentația tehnică, caietul de sarcini și altele, care au făcut posibilă această situație în care ne aflăm. În momentul în care tu ai o documentație tehnică și de atribuire proastă, dai foarte multe motive de ceartă. Din cauza documentației super-proaste și a evaluării strâmbe a CNAIR, acum compania trebuie să reevalueze ambele oferte și să emită un nou raport al procedurii de licitație”, a explicat Ciurea.
[eadvert]
„Aproape sigur, oferta Erbașu fie va fi descalificată, fie va primi un punctaj mai mic decât concurentul și contractul se va da celor la Trameco. Este posibil procedural – dar nu cred că vor face – ca Erbașu să conteste pe urmă”, spune directorul executiv al Pro Infrastructură.
În acest caz, licitația se anulează și toată procedura pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție al tronsonului Chiribiș – Suplacu de Barcău trebuie reluată.
Licitație anulată de trei ori
Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost amânate de trei ori până acum. Prima dată în momentul rezilierii contractului cu Bechtel, a doua oară când a fost reziliat contractul cu cei de la Corsan, iar a treia oară în 2017, după ce Construcții Sibiu câștigase licitația.
Firma Bechtel a început lucrările la tronsonul Chiribiș – Suplacu de Barcău în 2004. Viaductul care se află pe traseu a fost finalizat în proporție de 90%, potrivit directorului Asociației Pro Infrastructură. Însă lucrările au fost abandonate de firma americană, iar contractul cu Bechtel a fost reziliat.
La a doua licitație, un tronson lung de 60 de kilometri, care cuprinde și porțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, a fost atribuit unei firme spaniole, Corsan, însă și acest contract a fost rupt de CNAIR, după ce constructorul nu a lucrat deloc la autostradă.
A treia licitație, organizată în 2017, a fost câștigată de Construcții Sibiu, însă contractul a fost reziliat în 2019, după ce partenerul croat al constructorului a intrat în insolvenţă.
Ultima licitație a fost lansată în decembrie 2020. Pe 6 septembrie 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis că asocierea Construcții Erbașu – Vahostav – SK AS a este ofertantul desemnat câștigător, cu prețul de aproximativ 543 de milioane de lei.
Asocierea de firme Drum Asfalt – Trameco a decis însă să conteste rezultatul licitației, iar pe 13 decembrie 2021, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis în parte contestația Drum Asfalt și a obligat CNAIR la reevaluarea ofertei declarate câștigătoare. Construcții Erbașu și CNAIR au contestat în instanță decizia CNSC, la sfârșitul anului trecut, iar sentința instanței a venit săptămâna trecută.
Patru oferte, două rămase în cursă
Pentru Autostrada A3 – Secțiunea 3C, Subsecțiunea 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiș, au fost depuse patru oferte până la 15 martie 2021, când a expirat termenul-limită. Ofertanții au fost: Asocierea Construcții Erbașu – Vahostav – Sk AS; Asocierea Drum Asfalt SRL – Trameco SA – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios .A – Citadina 98 SA – Lemacons SRL; Asocierea Rizzani de Eccher SPA Italy – Artera Blue SRL și Erg Inșaat Ticaret Ve Sanayi AȘ.
În cursă au rămas doi ofertanți – Asocierea Construcții Erbașu și Asocierea Drum Asfalt SRL. Cum oferta financiară făcută de Erbașu a fost mai mică, aceasta a fost declarată câștigătoare.
Traseul tronsonului
Lotul 1 (subsecțiunea 3C1): Suplacu de Barcău – Chiribiș, are o lungime de 26,35 km. Traseul începe în zona localității Marca (intersecția cu DC95), traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău, după care intră în zona câmpului petrolier, unde intersectează DJ191B (Suplacu de Barcău – Foglaș). În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău – Marghita), la sud de localitățile Dolea și Margine.
La sud de Abram, traseul autostrazii traverseaza calea ferată Tăuteu – Marghita, iar la la sud de Chiribiș, traseul intersectează DJ 191A (Chiribiș – Tăuteu), unde a fost prevăzut un nod rutier pentru legătura cu municipiul Marghita. Traseul continuă într-o zonă de câmpie, înscriindu-se în zona Chiraleu și Sînlazăr, intersectând DN 19E.
Trimite articolul
XEste inexplicabil că o firma sau asociere trameco-drum asfalt ale lui beni rus firme neserioase, câștigă licitații după care nu este in stare să facă lucrările cerând majorări de pret de 50%din valoarea lucrărilor sabotând cnair, iar judecători dubioși probabil corupți anulează licitația câștigată de firma ierbasu care e mult peste trameco în favoarea acestei firme total neserioase trameco. Cine verifica legalitatea și temeinicia acestor sentințe netemeinice și ilegală.
-
Nu stiu daca pot sa ma pronunt, dar am vazut ce poate face Erbasu (gasiti pe net noul station Steaua de exemplu) si nu cred .ca asociatia castigatoare are asemenea capacitati
-
Si uite asa va castiga cineva care va executa lucrarea.
Trebuia sa fie elimibata Selina si Trameco lui Rus. Prea a mancat gura lor in ultimii ani, s-a huzurit. Acum e timpul ptr. altii ca sa intre la castron.
Iar Halmagean de la IP, din Salaj, sta cu peste 100 de bascule si Cife parcate in fata firmei asteptand linistit de circa un an ca sa se “rezolve” treaba. A ajuns intre timp PSD-ul la putere, partidul va reusi sa “impingă” rezultatul viitoarelor licitatii astfel incat sa fie incluse si utilajele d-lui de la Ip in aceasta lucrare, santierul fiind aproape de sediu. Nu ca la Autostrada A3 Bucuresti – Constanta. Este binecunoscuta dependenta de PSD a firmei de la Ip.
Nu stau atatea utilaje in parcul acela imens degeaba si asteapta.
Cineva are grija ca sa le dea de munca pe bani adevarati. De aia nici nu munceste nimic daca nu este ceva super platit si de anvergura, ceva care se incaseaza de la cel mai bun platitor-statul roman!! Doar domnul de la Ip este doar o sageata, un tentacul, bagat in fata la aceasta imensa afacere.
Cineva acolo sus la Bucuresti il iubeste!
A fost iubit din totdeauna.
-
Un mare adevăr se descoperă în toate amânările astea; Bucureștiul nu vor ca, Ardealul să aibă autostrăzi! Ce ar fi să facem un referendum pe tema asta, să susținem că, banii colectați din Ardeal să nu-i mai administreze Bucureștiul ce să rămână în Ardeal! S-au tot vorbesc de regionalizarea României! Să fie împărțită în cele trei provincii mari Moldova, Ardealul și Vechiu regat al României. Fără ca vreo provincie să se desprindă de Romania, dar în parte administrativă să își chivernisească banii colectați. Nu se poate ca, după 32 de ani Ardealul să nu aibă o autostradă gata. Ungaria este împânzită de autostrăzi în toate direcțiile,( de la Nord la Sud și de la Est la Vest și nu nu-mai). Apoi Ungaria are suprafața Ardealului. Cred cu ajunge și chear me silă să văd ce se întâmplă la București. Dacă ar m-ai trăi Maniu ar reanfiinta partidul țărănesc din Ardeal. Nici în 50 de ani de acum înainte nu se va finaliza. Bine zice proverbul; prost ai început, prost ce și termina.
-
câți ar fi de acord cu împărțirea?
-
VDCT;eu cred că mulți! Să tot stai în orice poziție tot nu poți vedea alfel lucrurile. Uitați-va câți sau perindat pe la guvernare! Nici unul nu a fost în stare să facă nimic. Nu a fost voință. Apoi să fie clar; dacă nu va ajunge in fruntea guvernului un om ca, Bolojan nu se va face nimic. Nu spun că e ce-l mai bun. Dar sa dovedit că are sânge de ardelean în el. Nu l-am aplaudat în toate, dar se vede că ceva rămâne în urma lui. Încă nici un oraș din România nu arată ca, și Oradea. Doamne de câte ori l-am criticat, dar lucrurile bune se fac criticând când e nevoie. Nu vedeți că bucureșteni și în general ce-i din regat nu îl vor! Dar e păcat că un bun administrator nu îl știm folosi acolo unde îi este locul? Dacă s-ar ajunge la regionalizarea României în felul în care m-am exprimat ar mai fi o șansă
-
Sa ne fereasca Dumnezeu!!! Aveti orbul gainilor sau probabil vi s-au facut farmece. Iar legat de fonduri, peste jumatate din taxele colectate in Bucuresti se duc catre alte parti ale tarii. Cat ar fi de suprinzator, mai sunt judete din sud si Moldova care primesc mai putin decat contribuie la bugetul de stat. La jumatatea anului trecut, contributorii (brut) la bugetul de stat erau: Bucuresti (46,4%), Cluj (3,9%), Timis (3,2%), Iasi (2,7%), Constanta (2,6%).
-
-
Ca sa dai castig de cauza firmelor selina, trameco inseamna sa fii tampit la cap, aceste firma fac lucrari de slaba calitate si cu termene depasite, care tot timpul santajaza beneficiarii lucrarilor ca niste cersetori sa le suplumentze banii prntru lucrari ee ce edte inadmisibil.
Oare in acest secol va fi terminat si acest ghimizdroc de autostrada ? Dupa umila mea parere, pana nu vor fi pusi la zid cativa smecheri care “fac si desfac” nu se vor construi autostrazi in tara asta.
Am o intrebare acel viaduct era absolut necesar, nu se putea ocoli “pe pamant” ? Acolo s-au bagat extrem de multi bani in acea lucrare.
Apoi și această asociație pro infrastructura să m-ai meargă să de-a cu sapa și să nu m-ai întindă mâna la pomană ce să lucreze ceva bun. Că prea o dă înlături!
daca CNAIR a facut o documentatie proasta pe acest lot (si pe altele) de ce nu citesc in presa niciodata ca directorul de la CNAIR este dat afar?
de ce nimeni nu ii cere socoteala la acest director numit politic?