Utilizarea calculatoarele în rândul elevilor a dus la scăderea rezultatelor obţinute de aceştia la şcoală, arată un studiu publicat în ediţia on-line a cotidianului The New York Times.
Acesta a fost realizat de profesorul Ofer Malamud de la Universitatea din Chicago şi de românul Cristian Pop-Eleches de la Universitatea Columbia, şi s-a bazat pe o cercetare făcută în România, după derularea programului susţinut de Guvern, potrivit căruia elevii şi studenţii cu venituri reduse pot beneficia de un ajutor de 200 de euro din partea statului, pentru a-şi cumpăra un calculator. De această măsură urmau să beneficieze 25.000 de tineri cu vârste de până la 26 de ani.
“Am înregistrat un efect negativ al cunoştinţelor în rândul elevilor”, a declarat Ofer Malamud, în urma studiului.
Familiile cu venituri reduse au salutat măsura Guvernului, gândindu-se că aceste calculatoare vor fi întrebuinţate pentru a-i ajuta pe copii la teme. “Copiii le-au folosit zilnic, dar pentru a se juca”, se mai arată în articol. Rezultatele slabe s-au înregistrat îndeosebi la materii precum matematică, limba engleza şi limba română.
În SUA, Jacob L. Vigdor şi Helen F. Ladd, profesori la Universitatea Duke, au raportat rezultate similare. Ei spun că au constatat că, în perioada 2000-2005, studenţii au obţinut rezultate mai slabe la testele de la matematică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!