Numărul disponibilizarilor variază în funcţie de disponibilitatea partenerilor sociali de a renunţa la unele drepturi, cum ar fi bonurile de masă, ajutoare materiale de Paşte, Crăciun şi Ziua Feroviarului, prime de vacanţă şi autorizaţii şi permise. Unele dintre aceste drepturi ar urma să fie suspendate pentru anul 2011.
Cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi la CFR Marfa (între 3.400 şi 4.600 de persoane). Celelalte persoane afectate sunt angajate la CFR Calatori (2.075) şi CFR SA (1.630).
Măsurile de reducere a cheltuielilor la CFR Marfă vizează economii de 300 milioane de lei prin reorganizarea prin absorbţie în CFR Marfă a filialelor SC Întreţinere Reparaţii Locomotive Utilaje şi SC Întreţinere şi Reparaţii Vagoane, compensarea datoriilor pe care le au CET-urile Arad, Govora, Bacău, Braşov, Iaşi către CFR Marfă cu datoriile pe cale le are CFR Marfă către bugetul de stat şi transferul navelor ferry-boat în administraţia Ministerului Apărării Naţionale.
Alte măsuri se referă la eliminarea accizei la motorina consumată în transportul feroviar, valorificarea activelor neperformante, care nu participă la realizarea de venituri, separarea activităţii de vânzare servicii de activitatea post-vânzare, reorganizarea subunităţilor de vagoane, închiderea unor puncte de lucru ce îşi desfaşoară activitatea în spaţiile CFR SA sau altor terţi, conducând la economii din chirii şi utilităţi şi reorganizarea structurii centrale a CFR Marfă.
La CFR Călători economiile urmează a fi de 200 milioane de lei prin urgentarea programului de introducere în staţii CFR a automatelor de bilete, implementarea unui sistem informatic care să permită monitorizarea alimentărilor de combustibil a locomotivelor, implementarea unui sistem de control al accesului in vagoane a călătorilor posesori de legitimaţie de calatorie şi desfiinţarea unor puncte de lucru.
CFR SA vrea să obţină economii de 287,96 milioane de lei prin reducerea structurilor centrale ale companiei şi ale unităţilor exterioare subordonate direcţiilor de specialitate, continuarea procesului de licitare şi închiriere a liniilor aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile rămase neadjudecate în etapele de licitaţie derulate anterior (35 de secţii însumând 814,63 km, care prin închiriere aduc economii de 158,1 milioane lei/an), închiderea secţiilor de circulaţie neinteroperabile şi disponibilizarea personalului aferent în cazul secţiilor care nu vor putea fi închiriate şi reducerea cheltuielilor cu lucrări şi servicii în ramurile Linii şi Instalaţii.
Propunerile MTI sunt prezentate sindicatelor feroviare, la ora transmiterii ştirii, de ministrul de resort, Radu Berceanu.
Berceanu a declarat, luni dimineaţă, că numărul celor care vor fi afectaţi depinde de găsirea altor soluţii de diminuare a cheltuielilor.
“O să le prezint sindicatelor acest program, care are şi disponibilizări, dar nu este bătut în cuie, este o propunere. Dacă în discuţiile cu sindicatele vom găsi şi alte soluţii de reducere a cheltuielilor şi creştere a veniturilor o să se diminueze numărul disponibilizaţilor”, a afirmat Berceanu, la deschiderea circulaţiei pe pasajul de la Brazi de pe centura Ploieşti.
El a arătat că pierderile de la calea ferată sunt de circa 600- 700 milioane lei anual.
“Pierderile de la CFR puteam să le punem în investiţii. Dacă am fi avut aceşti bani pentru reabilitarea căii ferate şi achiziţia de vagoane, încasările ar fi fost mai mari”, a mai spus ministrul.
Sursa: MEDIAFAX
Citiți principiile noastre de moderare aici!