Concertele din Dom au întotdeauna publicul lor pasionat şi fidel. În miezul verii însă, în plină secetă muzicală între stagiuni, un eveniment muzical precum cel oferit de maestrul Franz Metz a fost, indubitabil, mană cerească pentru melomani, cu atât mai mult cu cât accesul publicului la concert a fost liber.
Timişorenii au putut audia pentru prima dată Ave Maria compusă de Richard Oschanitzky la doar 14 ani şi o altă lucrare a muzicianului timişorean cunoscut mai cu seamă ca un fabulos pianist de jazz, Şapte cântece pentru cuvânt, lumină şi mântuire, scrise la Predeal în 1974-1975. Alături de acestea, în program au fost cuprinse Fantezia şi Fuga în sol minor de Johann Sebastian Bach, Quoniam din Missa Trinitatis de Johann Michael Haydn, Magnificat din sinfonia Dante de Franz Liszt şi Entree, Canzona, Sortie de Marcel Dupre.
Organist, muzicolog, dirijor şi unul dintre cei mai însemnaţi animatori ai vieţii muzicale din Banat, Franz Metz a interpretat, încă în anii 80. în primă audiţie multe lucrări ale unor redutabili compozitori contemporani pecum Sigismund Toduţă, Richard Oschanitzky, Walter Klepper, Martin Luchtfuss, Andreas Porfetye sau Liviu Glodeanu şi a izbutit să susţină, în pofida climatului politic restrictiv, primele concerte de orgă organizate oficial de filarmonici de stat, la Timişoara şi Arad.
În concertul de miercuri seara, 1 august 2012, Franz Metz l-a avut alături de baritonul Wilfried Michl, autorul unui musical dedicat oraşului Timişoara, pe care l-a interpretat cu succes în acest an, împreună cu studenţii săi, la Munchen.
Foto: © fotosen.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!