Iar întrucât cele 150 de familii şi-au cumpărat proprietăţile fără a cere dezvoltatorului imobiliar să le asigure utilităţile prin contract direct cu Electrica, ele au ajuns în situaţia de a plăti acum racordarea la reţeaua electrică de interes public. Pentru aceasta este nevoie de solicitări în scris iar punerea în pratică ar putea dura până la o lună de zile. Practic, SC Electrica urmăreşte să-şi recupereze datoria acumulată de Raicris, de 150.000 de lei, reprezentând contravaloarea lucrărilor de racordare efectuate în baza contractului dintre Regia electrică şi Raicris.
Aceasta în condiţiile în care proprietarii s-au complăcut în situaţia de a plăti curentul electric consumat către Raicris, care urma să-l achite per total la SC Electrica.
La rândul său, administratorul Herlea recunoaşte datoria dar precizează că deşi a notificat în iulie 2009 declanşarea procedurii de insolvenţă la Raicris, Electrica nu ar fi formulat nicio cerere de creanţă. „Acum Raicris, nu mai poate plăti creanţele, fiind în insolvenţă şi nici nu are disponibil în conturi”, mai spune Ioan Herlea.
Şi fără a se mai preocupa de soarta celor 150 de subconsumatori, Raicris a solicitat întreruperea contractului de furnizare a energiei electrice pentru organizarea de şantier pentru tronsoanele 4 şi 5 din Orizont II, adică pentru 150 de subconsumatori.
Termenul dat de Electrica pentru ca proprietarii să-şi solicite branşament expiră astăzi.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!