Vremea capricioasă le-a permis piloţilor să alerge în voie în cele două etape de sâmbătă, respectiv duminică, dar ploaia s-a răzbunat la sfârşit când a murat serios festivitatea de premiere.
VTM-ul de la Stâna de Vale a adunat la start 18 piloţi avansaţi şi debutanţi şi 11 piloţi amatori. Nici unul dintre piloţi nu şi-au menajat „gloanţele pe patru roţi”, cum le place să-şi alinte bolizii, ţinând motorul turat undeva aproape de 7.000 de ture pe durata celor 3 km de traseu. Duminică unul dintre concurenţi a apăsat atât de tare pedala de acceleraţie, încât pur şi simplu a rupt-o.
Reputatul pilot bihorean Dan Luncan, aflat pe primul loc la grupa H2, în competiţiile organizate de Federaţia Română de Automobilism Sportiv (FRAS), a participat pentru prima dată într-o competiţie a Comisiei Naţionale de Automobilism şi Karting (CNAK), într-un gest simbolic.
„Sper ca participarea mea la acest concurs să fie o punte de comunicare între cele două federaţii, în beneficiul sportului cu motor. Traseul de la Stâna de Vale este cel mai frumos traseu de coastă din câte am văzut eu. Vreau să remarc comportamentul sportivilor bihoreni: Kalman Kalman, Andrei Uram şi Bogdan Grădinaru, care relansează şi continuă o mai veche tradiţie a sporturilor cu motor în Bihor. Mai vreau să le mulţumesc sponsorilor mei Consiliul Judeţean Bihor şi Auto Bara&Co pentru sprijin”, a declarat la sfârşitul celor două etape Dan Luncan.
Deşi este un sport costisitor, pentru o etapă dublă fiecare pilot cheltuind doar pentru strictul necesar peste 15 milioane de lei vechi, automobilismul sportiv are un număr mare de practicanţi şi fani.
„Este un sport foarte scump. Din păcate sponsorii nu investesc în automobilism, preferă fotbalul. Lumea vine tot mai multă, aşa că şi firmele şi-ar putea îndrepta privirea către noi. Le recomand tinerilor să se îndrepte către sportul ăsta, pentru că nu este chiar aşa periculos cum se spune. E mai periculos să mergi de la Baile Felixla Oradea, decât să participi la o etapă de VTM”, spune bihoreanul Kalman Kalman, unul dintre cei mai premiaţi piloţi ai concursului, şi care a alergat cu un mesaj sugestiv pe capota maşinii: „Nu am sponsori, dar am fani!”
Echipajele de poliţie rutieră, ambulanţă, jandarmi şi pompieri au contribuit la desfăşurarea în condiţii de securitate şi siguranţă deplină a competiţiei. Concursul desfăşurându-se fără incidente majore, un singur pilot a ieşit în decor, bihoreanul Lestyan Bela, dar din fericire nu a păţit nimic, doar baia de ulei a maşinii având probleme. Spectatorii au fost şi ei disciplinaţi, respectând cu stricteţe instrucţiunile din buletinele de securitate pe care le-au primit de la organizatori.
„Faţă de celelalte etape naţionale, de la Buzău şi Voineasa, la Stâna de Vale am realizat un record de participanţi. Vrem să mulţumim sponsorilor pentru că au contribuit din plin la acest spectacol automobilistic. În special Consiliul Judeţean Bihor ne-a ajutat foarte mult. Dacă ei nu puneau mâna, etapa de la Stâna de Vale se anula. De asemenea, mulţumim Colegiului de arbitri Bihor şi concurenţilor care s-au luptat exemplar”, menţionează Leontin Vidican, directorul ACR Bihor.
Ovidiu Morcan
Trimite articolul
Xniste mincinosi, am stat de la ora 8.00 pana la ora 13.00 ca sa pot vedea ceva dar din pacate organizarea “foarte buna” nu a reusit sa ma ajute cu nimic.Am fost oprit de politie la vreao 5 km de start si mi sa spus ca o sa se dea drumul pe la 10.00, poate.
Din pacate am ramas doar cu un gust amar, si cu ceva poze cu masinile parcate la Iadolina.
Nu stiu cand or fi urcat atatia spectatori daca la 7.30 era inchis drumul, si la ora 1.00 cand s-o deschis erau cel putin vreo 30 de masini cu oameni dornici sa vada un raliu !!??
CREDEAM CA NU VA APAREA NICI UN ARTICOL REFERITOR LA EVENIMENTUL AUTOMOBILISTIC DIN WEEKENDUL TRECUT. ERA SI NORMAL AVAND IN VEDERE CE S-A INTAMPLAT DUMINICA. ERA ORA 8 CAND AJUNGEAM LA POALELE URCARII SPRE STANA CAND SUNTEM OPRITI DE UN DOMN POLITIST PROASPAT DOTAT CU O BIJUTERIE DE LOGAN CARE ORICUM ERA DEJA LOVIT. AFLAM CU STUPOARE CA DRUMUL ESTE INCHIS DE O JUMATATE DE ORA, EXACT CEEA CE DOREAM SA EVITAM, DAT FAPTUL CA IN 2005 DRUMUL SE INCHISESE UNDEVA PE LA 8:15. EVALUAM SITUATIA SI NE LINISTIM PE MOMENT, GANDINDU-NE CA SE VA FACE O PAUZA IN CARE VOM PUTEA URCA. TREC ORELE SI NU VINE NICI O PAUZA. CEL PUTIN ASTA ERA VERSIUNEA OFICIAL CACI LA 13:30 CAND AJUNSESEM SI NOI IN STANA (ATENTIE, DUPA CE AM STAT 5 ORE SI JUMATATE IN ASTEPTARE!!!!!!) AVEAM SA AFLAM CA DE FAPT FUSESE O PAUZA DE VREO ORA SI JUMATATE, DAR DOMNII PROFESIONISTI DE LA ACR SI POLITIE S-AU GANDIT CA E MAI BINE SA TINA CEL PUTIN 50 DE MASINI LA POALELE MUNTELUI. ERA NORMAL SA AUZIM IN STATIA MASINII DE POLITIE CA SUS DE FAPT DE ABIA ERAU CATIVA SPECTATORI SI ACEIA PROBABIL AJUNSI DIN NIMEREALA PE ACOLO. DECI STIMAT COMITET DE ORGANIZARE, VA MULTUMIM PT. CA NE-ATI STRICAT PLACEREA PE CARE O AVEM IN ACEST SPORT SI LA MAI MARE. IAR D-VOASTRA, DOMNUILOR ZIARISTI, NU INFRUMUSEATTI POVESTEA PT. CA OAMENI BUNI NU AU FOST DELOC MULTI SPECTATORI. CINE A FOST JOS LA URCARE STIE. LA MAI MARE!!!
daca vreti sa vedeti ce s-a intamplat de fapt accesati linkurile de mai jos. aici erau spectatorii. cu 5 km inainte de start. se facuse deja un adevarat camping.
http://www.4tuning.ro/gal/displayimage.php?p=55571
http://www.4tuning.ro/gal/displayimage.php?p=55572
http://www.4tuning.ro/gal/displayimage.php?p=55573
Mie mi-sa parut VTM-ul Stana de Vale destul de bine oraganizat, eu am prins si mai multe locuri bune de unde puteai sa vezi bine raliul.