Odată cu schimbarea conducerii CECCAR Bihor, s-a schimbat şi locaţia desfăşurării principalelor evenimente din activitatea corpului. Dacă până anul trecut astfel de evenimente se sărbătoreau la sediul filialei, în anul acesta Ziua Naţională a Contabilului Român a fost sărbătorită de experţii contabili bihoreni vineri, 12 iulie 2019, la Sala Paladium a Hotelui Continental Forum din Oradea.
Oficiile de gază au fost făcute de Renate Veronica Popescu, noul președinte al Filialei Bihor al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR). Evenimentul s-a derulat sub sloganul „Tradiție pentru viitor. Evoluăm împreună!”
Manifestările au debutat cu intonarea imnului de stat al României și vizionarea mesajului președintelui Consiliului superior al CECCAR, Robert Aurelian Şova. Au urmat mesaje din partea reprezentanților instituțiilor și autorităților publice și ai mediului de afaceri.
Cel care a inaugurat mesajele a fost Ioan Micula, președintele Camerei de Comerț și Industrie Bihor. Acesta a adus în discuție desele modificări legislative în defavoarea antreprenorilor și a solicitat luarea de măsuri pentru readucerea în țară a românilor plecați la muncă în străinătate.
Dan Octavian, președintele Asociației Firmelor Bihorene, a subliniat faptul că județul Bihor este extrem de antreprenorial, fiind în topul înmatriculărilor de firme.
Panel de discuții
Magdalena Berce, consilier superior la Administrația Județeană a Finanțelor Bihorene a deschis panelul de discuții: „Reglementarea: mit și adevăr; Externalizarea serviciilor financiar – contabile – argumente pro și contra”. „Evoluția externalizării a început în 1940 – 1950, în Statele Unite, când valoarea adăugată provenită din externalizarea bunurilor și servicii era de 20%.
După 50 de ani, în 1990 – 2000, valoarea acestora era de 60%. La externalizarea serviciilor nu este vorba de un parteneriat, este vorba de o subcontractare”, a precizat Magda Berce. „Reprezentanții profesiei, membrii CECCAR, au ales o vocație și este important să se mențină la un nivel superior de educație profesională și civică.
Este un angajament pe viață privind excelența în domeniul contabilității. Certificarea reprezintă doar o modalitate de evaluare a unui angajament luat”, a subliniat reprezentantul Fiscului bihorean. Despre avantajele și dezavantajele internalizării sau externalizării a vorbit și Liviu Sav, vicepreședintele AFB.
„Eu sunt adeptul unei variante hibride în care combinația între ceea ce cunoaște contabilul intern, specificitățile afacerii, combinată cu expertiza multi domeniu, mulți client, externă, consider că maximizează beneficiile pentru antreprenor”, este de părere antreprenorul. Acesta a făcut și câteva sugestii experților contabili: „Fiți transparenți cu antreprenorii și veți avea surprize plăcute! Vreți mai mulți bani? Oferiți mai multă valoare și veți primi mai mulți bani!
Vorbesc de mai multă valoare, nu mai multă muncă. Asta vă va produce mai mulți bani. Nu faceți activități pentru care nu aveți pregătire! Nu faceți lucruri pentru care nu doriți să vă asumați responsabilitatea! De asemenea, fiți atenți că digitalizarea va afecta profund și fundamental contabilitatea.
Și nu uitați că fiecare dintre voi poate fi sfătuitorul de încredere al antreprenorului român, dacă își dorește cu adevărat acest lucru. Iar acest lucru nu va putea fi înlocuit de digitalizare. Și chiar sper că mulți dintre voi veți deveni sfătuitori de încredere ai antreprenorilor români. Iar dacă nu știați, chiar au nevoie!”.
Tot în cadrul manifestărilor de vineri a avut loc premierea membrilor filialei pentru activitatea din 2018.
Citiți principiile noastre de moderare aici!