Începând cu anul 1983, în data de 15 martie se marchează „Ziua mondială a drepturilor consumatorilor”. În fiecare an, cu această ocazie este aleasă o temă particulară de discuţie în jurul căreia se organizează activităţile ce marchează evenimentul, anul acesta tema fiind „Crearea unei pieţe on line echitabile şi sigure”.
Cu această ocazie, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor, face o serie de recomandări consumatorilor bihoreni care achiziţionează produse on line.
Astfel, consumatorilor li se recomandă să afle de la cine cumpără, să nu cumpere produse incluse pe lista Sistemului de alertă rapidă. În cazul jucăriilor, trebuie verificate avertismentele privind siguranța. Nu în ultimul rând, trebuie citite instrucțiunile în materie de siguranță pentru a lua cele mai bune decizii şi trebuie citite comentariile despre produs/site pentru a afla dacă au fost semnalate probleme de siguranță. Problemele de siguranţă întâmpinate trebuie semnalate.
Acţiuni
Protecţia Consumatorilor Bihor marchează „Ziua mondială a drepturilor consumatorilor – 15 martie” prin diferite acţiuni. Potrivit comisarului şef adjunct al CJPC Bihor, Giani Bura, în 15 martie vor avea loc acţiuni de informare a consumatorilor la Facultatea de Protecţia Mediului Oradea – cu specializări în domeniul: Controlul şi expertiza produselor alimentare; Tehnologii în prelucarea produselor alimentare. De asemenea, sâmbătă, 17 martie 2018, reprezentanţii CJPC Bihor vor participa la jurizarea etapei judeţene a concursului naţional „Alege! Este dreptul tau!”. Atunci vor fi stabilite întrebările pentru proba scrisă – test grila şi vor fi jurizate probel – eseu (clasele IX-XI) şi desene (clasele I-IV, V-VIII).
Comisarii CJPC Bihor sunt implicaţi în proiectul şcolar: „Consumatorul raţional – informat” care se desfăşoară la Liceul Tehnic Traian Vuia Oradea şi la care participă elevi din mai multe unităţi şcolare: Colegiul Tehnic Traian Vuia Oradea; Liceul Don Orione Oradea; Liceul Teoretic Aurel Lazăr Oradea şi Colegiul Naţional Iosif Vulcan Oradea.
Dacă întâmpină dificultăţi, consumatorii bihoreni pot adresa sesizări şi reclamaţii la CJPC Bihor, la telefon 0259.431.817, la sediul din Oradea, str. Sucevei, nr.4/a si pe site-ul www.anpc.gov.ro prin completarea formularului online.
Citiți principiile noastre de moderare aici!