„Anul trecut, pompierii dispeceri ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Bihor au gestionat 33.335 apeluri de urgență (în medie 91 pe zi/un apel la 16 de minute), din care 13.767 de apeluri s-au concretizat în intervenții. Totodată, au fost înregistrate un număr de 325 de situaţii atipice, care nu au impus intervenţia serviciilor profesioniste, acestea fiind direcționate către autoritățile responsabile”, a declarat purtătorul de cuvânt al ISU Bihor, locotenent colonel, Camelia Roșca.
Numărul Unic 112, poate fi apelat gratuit din toate rețelele de telefonie fixă sau mobilă, în situațiile sunt în pericol viața, integritatea ori sănătatea cetățeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată sau mediul, fiind necesară intervenția echipajelor medicale, pompierilor militari, poliţiei, jandarmilor și personalului Salvamont.
[eadvert]
Preluarea apelului prin 112 se efectuează de către operatorii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale care, în funcţie de specificul evenimentului sau a situației de urgență sesizate, îl redirecţionează către serviciile specializate de intervenţie.
Dispeceratul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Crișana” Bihor are capacitatea de a recepţiona toate apelurile primite, la orice oră din zi sau noapte, de a transmite orice informaţie necesară gestionării situațiilor de urgență şi de a coordona toate misiunile din zona de competenţă a inspectoratului. În cazul în care evenimentul sesizat prin Sistemul Unic 112 este şi de competenţa altor servicii de intervenţie. Apelul se preia concomitent şi de către acestea, fără a fi nevoie de alte apeluri suplimentare.
„La sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Crişana” al judeţului Bihor funcţionează și dispeceratul comun al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Crişana” al judeţului Bihor şi al Serviciului de Ambulanţă Judeţean (ISU-SAJ). În cadrul dispeceratului comun, apelurile care presupun intervenţia echipajelor SMURD şi/sau ale Serviciului de Ambulanţă Judeţean, sunt preluate de operatori medicali care sunt coordonaţi de un medic.
Dispecerii, pompieri militari și operatori medicali SMURD-SAJ, cunosc în permanenţă capacitatea operativă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Crişana” al judeţului Bihor şi a Serviciului de Ambulanţă Judeţean Bihor, misiunile care au fost executate sau sunt în curs de executare, forţele şi mijloacele angajate în acţiuni, asigurând şi menţinând permanent legătura cu resursele proprii dislocate la locul evenimentului sau cu structurile din care provin acestea”, a mai transmis purtătorul de cuvânt al ISU Bihor.
Recomandările autorităților
Reamintim cetățenilor, informațiile pe care trebuie să le furnizeze în cazul apelării numărului unic 112:
Autoritățile reamintesc cetățenilor că au obligația de a furniza următoarele informații în cazul apelării numărului unic 112:
- Ce urgenţă au;
- Unde este urgenţa;
- Unde se aflaţi;
- Cum se numesc.
Operatorul evaluează urgenţa apelantului în funcţie de informaţiile primite şi transmite aceste informaţii, serviciilor de urgenţă abilitate în rezolvarea cazului respectiv. După furnizarea acestor date, apelantul trebuie să rămână la telefon pentru a fi pus în legătură cu serviciul de urgenţă de care are nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări.
„Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi calmi şi răspundeţi la toate întrebările. Nu închideţi până când nu vi se spune”, atrag atenția autoritățile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!