,,Carele alegorice vor sosi la Oradea în noaptea de 20 august. Evenimentul dedicat Carelor alegorice se va întâmpla în Piața Unirii. Nu vor mai face un tur prin oraş pentru că au început şi vor începe alte lucrări care vor pune în dificultate traficul rutier”, a anunțat Mihai Jurca, preşedintele APTOR.
Eveniment cu tradiție îndelungată, pe care Primăria Municipiului Oradea, prin APTOR, îl organizează în parteneriat cu Primăria oraşului Debrecen şi compania Főnix, ediția cu numărul 14 a Carnavalului Florilor va avea loc în data de 21 august 2019, începând cu ora 12.00. Cele 5 care alegorice vor putea fi admirate pe tot parcursul zilei.
,,Începerea programului se va face de la ora 12:00, când pe scena secundară din Piața Unirii vor putea urca trupe de majorete, dansuri folclorice sau alte forme de manifestare culturală. Scena va fi amplasată în spatele statuii Regelui Ferdinand, în zona carele alegorice. Orice artist local sau din Ungaria poate să se înscrie la programul de pe scenă, prin completarea formularului de înscriere, până la data de 16 august”, a mai precizat Jurca.
Carele alegorice vor poposi în Piața Unirii până la ora 17:00, după care vor porni pe un traseu prin județul Bihor, traseu care urmează a fi anunțat. Cele cinci care alegorice care vor ajunge în Oradea sunt: Carul comun al Oradiei și Debreținului, Carul Legendei Sfântului Ladislau (realizat pentru vizita Papei în România), Lumea Modei (realizat de magazinul Forum din Debrețin), Dă-ne azi, pâinea cea de toate zilele (carul comun al Consiliilor Județene Bihor și Hajdù-Bihar) și Dansul Leului alb și roșu – carul comun al regiunii Tayoma din Japonia și al orașului Debrețin.
Carul comun al celor două orașe reprezintă tradițiile celor două orașe și comunități – română și maghiară.
,,Carul comun al orașelor Debrețin și Oradea sărbătorește anul acesta remarcabile tradiții ale celor două orașe, care după cum vedem nu diferă foarte mult. Oricât de unice și diferite, tradițiile comunităților locale, valorile culturale comune ale celor două comunități trebuie să fie podurile de comunicare pe care două orașe învecinate e obligatoriu să le construiască. Cele două cupluri care vor fi prezente pe carul alegoric comun prezintă portul tradițional al celor două comunități. Costumul popular reprezentând comunitatea românească este inspirat din portul popular de Beiuș, iar cel al cuplului maghiar este inspirat din costumele populare specifice zonei de graniță a Ungariei”, a mai spus Jurca.
Carul comun va fi prezentat în data de 20 august în Debrețin cu ocazia aniversării a 50 de ani de la acest eveniment. De altfel, la defilarea din Debrețin, carul comun va fi însoțit de Ansamblul Folcloric ,,Bihorul”, ai căror dansatori vor fi costumați în port popular maghiar și românesc (zona Beiușului) și care vor prezenta dansuri specifice celor două culturi.
Un concert de 100.000 de euro
Seara zilei de 21 august se va încheia cu un concert susținul de unul dintre cei mai mari pianiști ai momentului – Havasi Symphonic.
Concertul va avea loc în Piața Unirii de la ora 20:00. Accesul se va face începând cu ora 18:30. 2.200 de bilete au fost puse în vânzare pentru concert, care au trecut ca pâinea caldă. Doritorii mai pot cumpăra ultimele aproximativ 50 de bilete prin intermediul platformei iabilet.ro. Prețul unui bilet variază între 25 și 100 de lei, în funcție de locul ocupat pe scaunele din Piața Unirii.
Costurile pentru organizarea concertului se ridică la 100.000 de euro. Încasările din vânzarea biletelor (care potrivit lui Jurcă nu acoperă nici 25% din valoare subvenționată de municipalitate, prin APTOR, pentru concertul Havasi) se vor investi în organizarea evenimentului (chirie scaune, security, amenajare perimetru etc.).
Scaunele pentru concert au fost închiriate din Polonia, de la același furnizor de la care le-au procurat organizatorii show-ului Andre Rieu la Cluj Napoca.
Acestea vor fi amplasate pe zona albă din Piața Unirii, scena urmând a fi amplasată în spatele stației de tramvai. Perimetrul rezervat publicului va fi restricționat celor care dețin bilet și va fi împrejmuit cu garduri.
,,Acestul în perimetrul evenimentului nu este permis cu obiecte de mari dimensiuni (mai mult decât o coală de mărimea A4), mâncare, sticle de apă (indiferent de material sau capacitate) sau alte băuturi. Nici măcar umbrelele (în caz de ploaie) nu au voie să fie de dimensiuni mari.
În perimetrul rezervat evenimentului vor fi amenajate două baruri, de unde spectatorii vor putea achiziționa diverse băuturi. Fiecare persoană care va intra în perimetrul de eveniment va trece printr-un control corporal și al genților, fiind interzise genți de mari dimensiuni.
Persoanele care nu se supun controlului de securitate sau nu renunță la obiectele interzise, nu vor putea să-și ocupe locul în zona de eveniment. Fiecare scaun va fi numerotat conform planului de locuri”, a anunțat șeful APTOR, organizatorul evenimentului.
Accesul publicului se va face prin șase porți de acces.
,,În cazul unor situații de forță majoră sau avertizări meteo de vreme severă, concertul nu poate fi reprogramat. Pentru că agenda artistului este extrem de încărcată. În cazul unei ploi, neînsoțite de avertizare meteo de vreme extremă, concertul se va organiza. În varianta anulării concertului, costul biletelor va fi restituit în totalitate publicului”, a mai precizat președintele APTOR.
Citiți principiile noastre de moderare aici!