Motivul este dat de neînţelegerile dintre Ryanair şi Schiphol Group – compania olandeză cu capital majoritar de stat ce deţine controlul la aeroporturile din Amsterdam, Rotterdam – Haga şi Eindhoven.
Aeroportul Weeze este amplasat lângă o localitate cu doar 10.000 de locuitori din districtul Dusseldorf şi este foarte bine situat pentru cei ce vor să ajungă în oraşele germane din bazinul Rinului: 60 de kilometri faţă de Duisburg şi 80 de kilometri faţă de Dusseldorf şi Essen. De asemenea, Amsterdam este la 170 de kilometri distanţă, Rotterdam la 160 de kilometri, Bruxelles la 215 kilometri, iar Anvers (Antwerp) la 155.
Război Ryanair – Schiphol Group
Această mutare vine în urma unor restricționări privind decolarea şi aterizarea pe acest aeroport, din motive de mediu. La Eindhoven se poate ateriza doar într-un anumit interval orar, fiind atins deja plafonul maximal de zboruri admise de pe acest aeroport. Aceasta în timp ce Ryanair avea planuri de dezvoltare pe aeroporturile olandeze din Eindhoven şi Lelystad. Ca urmare a restricţiilor impuse de grupul Schiphol Amsterdam – deţinător al majorităţii acţiunilor şi la Aeroportul Eindhoven – compania aeriană irlandeză a decis să-şi mute zborurile de la Eindhoven. Nu înainte ca Michael O Leary, CEO la Ryanair, să acuze grupul olandez ce deţine controlul pe aeroporturile menţionate că, de fapt, ia măsuri protecţioniste care să avantajeze compania aeriană olandeză KLM! „Avem o bază în Olanda, la Eindhoven şi operăm pe aeroporturile din Amsterdam, Eindhoven şi Maastricht. În total 41 rute, cu 3,1 milioane de clienți anul, vrem să creştem pe aceste aeroporturi, dar de fiecare dată când incercăm suntem blocaţi de monopolul Schiphol Group. Încercăm să deschidem noi rute şi pe aeroportul Lelystad (în dezvoltare – n.red.), însă suntem întârziaţi din 2018 în 2019, fiindu-ne impus un plafon artificial, de 2 până la maximum 13 zboruri pe zi, în primul an. Aceasta înseamnă mai puţin de un zbor pe oră, într-un aeroport nou. Cine poate decide că un aeroport poate gestiona mai puţin de un zbor pe oră?!”, s-a exprimat şeful Ryanair, într-o conferinţă de presă, filmată de site-ul olandez ad.nl.
Din 31 octombrie pe Weeze
Acestea sunt motivele pentru care irlandezii de la Ryanair au ales să mute cursa de Oradea pe Aeroportul Weeze de lângă Dusseldorf, Germania, cu aceeași frecvență cu care erau programate pentru Eindhoven.
Reprezentantul Ryanair, Denis Barabas ne-a declarat că Ryanair și-a notificat clienții cu bilete luate despre modificări și despre posibilitatea rambursării biletelor. Pe lângă cursa de la Oradea au mai fost mutate și cursele de la Tanger și Rabat. În schimb, cursele Ryanair de la Eindhoven spre Milano Malpensa, Trapani (Italia) și Aarhus (Danemarca) au fost anulate, pentru sezonul de iarnă, nefiind redistribuite spre alt aeroport.
„Suntem foarte dezamăgiți de eșecul Aeroportului Eindhoven de a aloca mai multe sloturi de operare pentru Ryanair, când noi ne dorim să creștem traficul bazat pe tarife reduse, dar și oferta de destinații pentru clienți. Ca o consecință directă la aceste restricții de sloturi regretăm să fim nevoiți să închidem 3 rute din Eindhoven și să transferăm alte 3 rute pe Aeroportul Dusseldorf Weeze, inclusiv noua noastră rută din/către Oradea.
Noua rută Oradea – Dusseldorf Weeze, care va fi disponibilă pentru rezervări în scurt timp, va opera cu o frecvență de 3 zboruri săptămânale în zilele de Marți, Joi și Sâmbătă, începând cu 31 octombrie 2017. Clienților care și-au achiziționat zborurile pe ruta Oradea – Eindhoven le-au fost propuse variante alternative de rerutare sau rambursarea costului biletului achiziționat”, este poziţia oficială exprimată de Ryanair pentru JB&BIHON, prin Denis Barabas.
///
Articol completat ulterior cu noi informaţii, duminică, 9 iulie 2017.
Citiți principiile noastre de moderare aici!