Este vorba despre destinaţii în Italia şi Spania, efectuată de cel mai mare operator aerian low-cost din Europa. Compania Ryanair a fost reprezentată pe Aeroportul Oradea de către Denis Barabas – Sales and Marketing Executive al companiei pentru România şi Europa Centrală şi de Est, din partea CJ Bihor au fost prezenţi preşedintele Pasztor şi vicepreşedinţii Mang şi Bodea, fiind de faţă şi directorul Aeroportului, Gheorghe Pasc.
Cursele regulate Ryanair de la Oradea vor debuta pe 26 martie 2017. Este vorba despre următoarele două destinaţii: Milano (Bergamo) şi Barcelona (Girona), fiecare cu frecvenţă de două curse/săptămână. Aşadar, în total opt zboruri noi pe săptămână.
Cursa Oradea – Barcelona şi retur va debuta în 26 martie 2017, urmând să se zboare miercuri şi duminică, în timp ce Oradea – Milano şi retur are orar de zbor miercuri şi sâmbătă, prima cursă fiind programată pentru 29 martie 2017. Cursele vor fi efectuate cu aeronave Boeing 737 – 800, cu o capacitate de 189 de locuri – tipică avioanelor ce efectuează curse low-cost.
Bilet de la 20 de euro
Un bilet va costa de la 19,99 euro, anunţă reprezentantul Ryanair. În preţul biletului vor intra un bagaj de mână şi unul de maximum 10 kilograme, ce vor putea fi transportate de fiecare pasager în cabină. Bagajele de cală vor de 15 kg vor costa în medie 25 de euro, a anunţat reprezentantul companiei aeriene. Urma ca în cursul zilei de luni, Ryanair să pună deja în vânzare pe propriul său site – www.ryanair.com – bilete de avion cu plecare sau destinaţie Oradea. De asemenea, agenţiile de turism din Oradea, acreditate IATA, vor putea vinde bilete de avion ale operatorului cu sediul central la Dublin.
Întrebat de redactorul JB dacă Ryanair studiază posibilitatea de a-şi extinde zborurile spre Oradea încă de anul viitor, în condiţiile în care va exista cerere suficientă pentru cursele noi de pe Aeroportul Oradea, reprezentantul companiei aeriene a fost diplomat. „Lucrăm în continuare la orarul de vară pentru 2017 şi la oportunităţile de a deschide orarul de vară. Suntem convinşi că vom avea un grad de ocupare de peste 90%, la Oradea”, răspunde Barabas, aruncând, astfel, mănuşa autorităţilor judeţene, ce au în subordine Aeroportul Oradea. Practic, dacă vor fi pasageri suficienţi, Oradea va avea şi alte zboruri Ryanair, în viitorul apropiat.
Potenţialul Oradiei
Ryanair îşi doreşte 60.000 de pasageri de la Oradea, pe an, însă Denis Barabas estimează potenţialul Aeroportului Internaţional Oradea la 2 milioane de pasageri pe an. „Oradea este un oraş modern, cu mare potenţial în turism”, crede reprezentantul Ryanair, motivând în acelaşi timp de ce compania aeriană a ales Oradea, deşi, afirmă Barabas, se discută cu 200 de aeroporturi concomitent, interesate de operatorul aerian. „Suntem încântați să anunțăm că tarifele reduse Ryanair au ajuns și la Oradea, al 4-lea aeroport pe care operăm în România. Rutele noastre către Barcelona Girona și Milano Bergamo sunt alegerea ideală pentru călătorii business și de agrement, și urmăresc anunțurile noastre recente de creștere în România – la începutul lunii am deschis o nouă bază la Timișoara, urmând ca la sfârșitul lunii octombrie să inaugurăm și baza noastră din București”, apreciază operatorul aerian.
Brexit – in, Londra – out!
Deşi Londra a fost prima opţiune în preferinţele orădenilor – conform unui sondaj lansat de Aeroportul Oradea – Ryanair îşi reduce operaţiunile în Marea Britanie, ca urmare a Brexit, mărindu-şi prezenţa în Europa Centrală şi de Est, transmite Denis Barabas. „Ştim că se cere Londra, dar există problema Brexit. Am promis că vom tăia din capacitatea alocată UK, motiv pentru care nu putem vorbi acum despre Londra. Aşadar, este o consecinţa a Brexit-ului”, declară Barabas, precizând că devalorizarea lirei sterline cu 20% a generat o scădere a încasărilor Ryanair pentru zborurile din Regatul Unit.
Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Pasztor Sandor, consideră că Milano şi Barcelona sunt două destinaţii dorite de la Oradea. „Cele mai bine primite destinaţii au fost în Nordul Italiei, respectiv în Spania (în sondajul online al Aeroportului Oradea – n.red.). Sperăm că Barcelona va atrage la acest preţ, în aceste condiţii, călători din Vest şi din Est. Dorim să demonstrăm capacitatea noastră regională de a aduce oamenii încoace”, declară Pasztor, cel care a călătorit recent la Dublin, centrul operaţional Ryanair, rezultatul fiind anunţul făcut de compania aeriană low-cost luni, chiar, pe Aeroportul Oradea. În sondajul online respectiv, Londra fusese indicată ca cea mai frecventă destinaţie, de către repondenţi, urmată de Barcelona şi Milano. Tot Londra este indicată ca prima în lista preferinţelor, pentru curse regulate (60%), urmată de Paris (46%), Roma (41%), Barcelona (35%), Milano (33%), Viena (30%), Madrid (29%), Munchen (28%), Frankfurt (26%), Amsterdam (25%), Bruxelles (24%), Berlin (23%), Dublin (18%) şi altele.
Demersurile pentru deschiderea de zboruri externe low-cost la Oradea fuseseră demarate cu mai mult timp în urmă, aspect recunoscut de reprezentantul Ryanair. Adică din timpul fostului preşedinte Cornel Popa, cel care nu a mai apucat să fie prezent la anunţarea curselor de pe Aeroportul Oradea, a cărui modernizare a inaugurat-o, în iarnă.
Avion personalizat pentru promovarea Oradiei
În contextul în care primarul Ilie Bolojan şi PNL se află într-o luptă politică locală crâncenă cu conducerea UDMR-PSD-ALDE a Consiliului Judeţean, preşedintele CJ, Pasztor Sandor, a ţinut să sublinieze că anul viitor un avion Ryanair ar putea fi inscripţionat pentru promovarea imaginii Oradiei. Aşadar, un promo gratuit pentru municipiul Oradea. Urmează să se decidă care avion va fi acela şi către care destinaţie…
Se cere terminal nou
CJ Bihor îşi propune construirea unui terminal nou, în viitorul apropiat, pentru a putea face faţă noilor realităţi, aspect subliniat luni şi de preşedintele Pasztor Sandor. Cele două noi destinaţii Ryanair spre Barcelona şi Milano se adaugă cursei Oradea – Constanţa anunţată deja de Blue Air, ce va debuta în aprilie 2017, respectiv zborurilor charter estivale Oradea – Tel Aviv, pentru care pot cumpăra bilete şi alţi pasageri decât cei israelieni, în limita locurilor disponibile. Pe lângă toate aceste zboruri, rămâne şi cursa Tarom Bucureşti – Oradea, una prea piperată pentru buzunarele bihorenilor. Până când, de ce nu?, un operator aerian low-cost va deschide o linie Oradea – Bucureşti la preţuri accesibile, cum se întâmplă deja dinspre Cluj şi Timişoara, spre Capitală.
Citiți principiile noastre de moderare aici!