Primăria Oradea a semnat un acord de parteneriat cu Blue Air, pentru dublarea numărului de curse aeriene între Oradea şi Bucureşti, atât la sfârşit de săptămână cât şi în zilele lucrătoare. Acesta a fost semnat săptămâna trecută şi va produce efecte începând din martie 2018.
PMO caută clienţi
Parteneriatul semnat între cele două entităţi include şi Agenţia de Promovare a Turismului în Oradea şi Regiune (APTOR) şi are la bază un mecanism agreat de părţi: vreme de un an, Blue Air se obligă să menţină în ofertă cursele negociate, în timp ce Primăria, prin APTOR, lansează o campanie de promovare agresivă a Oradiei ca destinaţie turistică pentru bucureşteni. „Nu subvenţionăm direct aceste curse”, spune primarul Ilie Bolojan.
Începând cu luna octombrie 2017 va începe campania de promovare a destinației turistice Oradea, după un plan de acţiuni agreat de Blue Air. Campania se va derula până la finalul anului 2019 și va fi implementată pe mai multe canale: panouri publicitare outdoor, campanii radio, campanii de promovare online, panouri publicitare indoor (cele mai mari centre comerciale din București), concursuri cu premii constând în vacanţe la Oradea și infotrip-uri – jurnaliști și companii din domeniul turismului aduşi la Oradea. Bugetul stabilit pentru această campanie este de 60.000 de euro pentru acest an.
Şapte curse
În schimb, compania aeriană, începând cu luna martie 2018, va crește numărul de curse săptămânale pe relația Oradea – București și retur la şapte, câte două pe zi în zilele de luni, miercuri, vineri și unul duminică. În plus, va opera pe noi orare de zbor, cursele fiind programate dimineața și seara.
„Acest parteneriat are ca obiect, pe de o parte, creșterea numărului de zboruri pe relația Oradea – București și promovarea municipiului Oradea în București și Zona Metropolitană aferentă Capitalei. Compania Blue Air se angajează să crească numărul de zboruri: față de patru zboruri săptămânale, câte sunt astăzi la prânz, vom avea 7 zboruri pe săptămână, fapt care le va permite celor care zboară din Oradea spre București să-și rezolve toate problemele într-o singură zi și va permite, bineînțeles, și turism de weekend din București în Oradea. Totodată, creșterea numărului de zboruri va crea un avantaj celor care vin în Oradea și celor care pleacă din Oradea spre București, pe de o parte din punct de vedere al prețului – pentru că, față de companiile de linie, prețul va fi la jumătate – iar pe de altă parte va susține indirect industria de turism și hotelieră. Prin demararea campaniei de promovare a orașului Oradea și a obiectivelor turistice, ne dorim să susținem o atractivitate mai mare a Oradiei în zona Capitalei. În condițiile în care se va constata că această creștere a numărului de curse va fi însoţită și de o capacitate de umplere normală, propunerea este ca din 2019 să se opereze zilnic câte două curse pe zi, în așa fel încât să existe o conectare mult mai bună a Oradiei la București, așa cum are astăzi Clujul sau Timișoara, orașe aflate în proximitatea noastră”, a declarat primarul Ilie Bolojan.
Edilul comentează că prin promovarea Oradiei la Bucureşti nu face direct reclamă companiei aeriene. Mizează, în schimb, pe faptul că doritorii de city-beak-uri în Oradea vor alege varianta mai ieftină de transport.
Gheorghe Răcaru, directorul general Blue Air, ne-a transmis: „Ne bucură foarte mult interesul din ce în ce mai mare al românilor de a descoperi destinații locale, aspect care se reflectă și la nivelul creșterilor pe care Blue Air le înregistrează pe segmentul de zboruri interne. Este o direcție pe care dorim să o dezvoltăm în continuare, deoarece România are foarte multe de oferit, iar un oraș precum Oradea poate concura oricând cu destinații europene recunoscute. Pasagerii vor beneficia de un orar de zbor gândit special atât pentru oamenii de afaceri, turiștii de weekend, cât și pentru cei care merg în vacanțe mai lungi”.
Primăria Oradea deţine rezultatele unui studiu care arată cum se raportează bucureştenii la Oradea, unul dintre minusuri fiind distanţa mare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!