Pentru început, modificarea vizează doar cursa săptămânală Oradea – Bologna, despre care se arată că are o încărcare redusă.
„Dat fiind contextul european extrem de dificil ca urmare a creșterii numărului de cazuri de Covid 19, a faptului că România, cu un grad de vaccinare de aproximativ 30% și un număr record de îmbolnăviri și decese datorate valului 4 al pandemiei, evaluarea operării zborurilor de către și dinspre România este făcută cu o frecvență de o săptămânală de toți operatorii care asigură zboruri de pe aeroporturile din România, implicit și din Oradea. Din analiza realizată la nivelul lunii noiembrie a.c., destinația Bologna (BLQ) prezintă un grad redus de încărcare (…) În consecință se propune suspendarea pentru 1 lună a zborurilor către această destinație”, se arată în raportul de specialitate al hotărârii.
Actul adițional propus consilierilor prevede două aspecte: „posibilitatea suspendării curselor aeriene din motive legate de cererea redusă prin notificarea finanțatorului și a administratorului cu minim 3 săptămâni înainte de aplicarea suspendării” și „prelungirea duratei contractului, distinct pentru fiecare dintre destinații, cu eventualele perioade de suspendare(…)”
[eadvert]
City-managerul Mihai Jurca spune că „în concluzie, e mai bine să prelungim operarea decât sa zburam cu avionul gol. Acesta este principiul foarte important pentru noi. Compania e obligată la niște indicatori asumați prin contract și acte adiționale, care rămân opozabile”.
Suspendarea se aplică în intervalul 1 noiembrie – 1 decembrie.
Primarul Florin Birta ne-a declarat că a ajuns la această „înțelegere cu Ryanair ca orice suspendare pe motiv de Covid sau pe motiv de încărcare insuficientă, adică dacă efectiv nu sunt rezervări astfel încât avioanele să aibă o încărcare la o capacinate normală, să se suspende pe o anumită perioadă zborul. Perioada respectivă se va adăuga la finalul contractului, spre exemplu Ryanair își asumă să mențină, vara viitoare, cursa de Bologna, nu până la 1 iulie, cât era contractul, ci până la 1 august”.
Conform edilului, nu a fost stabilit un grad de încărcare sub care se va accepta suspendarea zborului, ci s-a mers pe analiza financiară de eficiență din partea companiei.
„Spre exemplu, acum, pentru luna noiembrie, pentru Oradea – Bologna erau două rezervări. Nu avea rost să plătim acel ajutor de stat pentru această lună, să circule avioanele goale peste oraș”, spune Birta.
Trimite articolul
XNu-i bai, avem in loc sutele de mii de curse aeriene promise de chel.
E deja la aeroport de cam doi ani.
-
Nu-i incarcare pe cursa aia, ca “desteptii” nu se vaccineaza si nu ii lasa faa certificat in italia…
-
Bine ca la Cluj cu vreo 30-40 de curse zilnic exista incarcare, si tot lanseaza rute noi. Acolo si pe pandemie a mers bine.
-
30-40 curse nu sunt nici la Budapesta
-
-
Problema e orasul de mana a treia care nu poate sustine zboorurile, nu sunt destui cine sa zboare sa fie rentabil.
Cand o sa fie Oradea Air vor fi mai multi clienti?Si capsunarii care cer avion sa vina la soacre de Craciun? Cu ei ce facem?Ca astia sunt obisnuiti numai cu avionul.
Lasa ca vine air birtini….sa vezi atunci curse….
-
Cu Birtin air vom fi platiti doar sa zburam.
Cand o sa fim ca si Clujul o sa avem zboruri. Firme, sedii de firme, studenti, salarii, salarii din nou, mediu de afaceri o sa aiba cine sa zboare.
Cum sa iti planifici drum in strainatate din Oradea daca nimic nu e sigur?
-
Dar cum ca si Bacaul, Satu Mare, Suceava, orasele mai mici, au zboruri mai multe decat noi, la ei nu e pandemie?
-
Municipiile resedinta de judet, da. Populatia judetelor Suceava si Bacau este mai mare decat cea a judetului Bihor. Si ceva ma face sa cred ca si venitul mediu este mai mare.
-
-
Sau fisiit planurile prostilor din fruntea judetului