Dacă Ryanair va continua să dezvolte, în 2017, destinaţiile Bucureşti şi Timişoara, cel mai mare operator aerian din Europa evită, încă să facă vreun anunţ despre Oradea. Deşi semnalele dinspre Consiliul Judeţean Bihor erau că există un precontract semnat cu compania aeriană controlată de la Dublin, încă din luna iunie, iată că operatorul aerian întârzie să facă un anunţ referitor la viitoare zboruri de pe Aeroportul Oradea.
Redactorul JB a contactat biroul de presă al companiei Ryanair, pentru a obţine o poziţie a operatorului aerian despre posibilitatea ca Ryanair – cel mai mare operator low-cost din Europa – să aleagă să vină pe Aeroportul Oradea. În ciuda insistenţelor, reprezentantul companiei, Ronan O Keeffe, s-a limitat să transmită cititorilor noştri următorul mesaj din partea Ryanair: „În timp ce suntem întotdeauna interesaţi pentru a deschide noi rute, nu putem comenta sau să ne angajăm în zvonuri şi speculaţii” („While we are always interested in new routes, we do not comment upon or engage in rumour or speculation.” – EN).
În schimb, în vara lui 2017, Ryanair va zbura de pe Aeroportul „Traian Vuia” din Timişoara către Berlin, Bruxelles, Bucureşti, Dusseldorf, Frankfurt, Londra şi Milano. „Aceste rute vor deservi 600.000 de clienţi şi vor genera 450 de joburi la Aeroportul din Timişoara, pe măsură ce Ryanair îşi creşte traficul din Timişoara şi îşi deschide baza din Timişoara, azi”, se arată într-un comunicat remis de Ryanair, pe 1 septembrie a.c. Cu un avion al Ryanair ce va avea baza la Timişoara, investiţia companiei de pe acel aeroport se ridică 100 de milioane de dolari, sprijinind inclusiv turismul din zona Banat în anii ce vin – aspect subliniat şi de operatorul aerian.
Şi de la Bucureşti, Ryanair îşi măreşte traficul din 2017, cu rute noi spre Palermo, Berlin, Bristol şi Timişoara şi sporeşte numărul de curse spre Bruxelles, Dublin şi Milano. Acesta ar urma să servească 1,9 milioane de clienţi într-un an şi să conducă la crearea a 1.400 de locuri de muncă pe Otopeni. Investiţia din Bucureşti se cifrează la 300 de milioane de dolari (!), acolo urmând să-şi aibă baza trei avioane Ryanair de tip Boeing 737.
După cum se poate observa, investiţiile Ryanair sunt de dimensiuni mari, astfel putându-se explica de ce operatorul aerian nu se hazardează să vină la Oradea, în condiţiile în care aeroportul de aici nu şi-a dovedit încă rentabilitatea privind prin prisma călătorilor. Chiar dacă potenţial există.
Între timp, însă, concurentul Ryanair pe Europa de Est, Wizz Air a anunţat deja curse Satu Mare – Londra Luton, în detrimentul Oradiei.
Debreţinul intercontinental
Altfel, marți, aeroportul din Debreţin a anunţat că zborurile Lufthansa Debreţin – Munchen vor continua şi pe timpul iernii, luni, miercuri şi vineri. Şi nu doar că vor continua, ci se vor şi înmulţi. Mai mult, cursa Munchen – Debreţin va lega aeroportul maghiar, aflat la doar 70 de kilometri de Piaţa Unirii din Oradea de destinaţii de pe toate meridianele lumii (New York, Ciudad de Mexico, Beijing, Delhi, Hong Kong, Shanghai, Mumbai, Cairo, Toronto, Teheran, Charlotte, Sao Paulo, Montreal, Boston şi Denver). Invers, cursa Debreţin – Munchen va lega al doilea oraş al Ungariei şi, prin extensie, oarecum şi Oradea de 16 rute intercontinentale, precum Newark, Washington, Chicago, Tokyo, San Francisco, Seoul, Montreal, Boston, Beijing şi Hong Kong.
Până ca Ryanair sau orice altă companie aeriană străină va anunţa zboruri noi de la Oradea, aeroportul internaţional din Calea Aradului va rămâne cu cursele Tarom de Bucureşti, cursele charter estivale cu turişti israelieni, ruta Blue Air Oradea – Constanţa şi, dacă Blue Air va binevoi, ruta aeriană directă Oradea – Torino, anunţată încă din iarnă de către directorul Blue Air, Gheorghe Răcaru.
Citiți principiile noastre de moderare aici!