În 22 iunie, de la ora 11:00, la Hotel Ramada din Oradea a avut loc prima ediţie a workshop-urilor organizate de Federaţia PatronilorBihor (FPB) în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Hajdú-Bihar, în cadrul proiectului transfrontalier: ,,Realizarea reţelei cooperărilor antreprenoriale transfrontaliere în judeţele Hajdú-Bihar şi Bihor”. „Manifestarea are ca temă de discuţii – «Întreprinderea de o parte şi de alta a graniţei» – Asemănări şi diferenţe economice şi juridice româno-mahiare”, ne-a declarat Alina Popovici, coordonatorul evenimentului.
Program
Workshopul a reunit câte 15 actori din mediile de afaceri din judeţele Bihor- Hajdú-Bihar din mai multe domenii. Luni, 28 iunie va avea loc şi cel ce-al doilea workshop din cadrul proiectului la Centrul de afaceri Kolcsey din Debrecen, urmând ca în septembrie să aibă loc o nouă etapă de două workshopuri alternativ, la Oradea, respectiv Debrecen.
„Proiectul este conceput de Camera de Comerţ şi Industrie Hajdú-Bihar şi se va desfăşura în parteneriat cu Federaţia Patronilor Bihor pentru o perioadă de 12 luni, începând cu luna decembrie 2009. Scopul de bază al proiectului este de a realiza o reţea a cooperărilor antreprenoriale transfrontaliere”, a precizat Alina Popovici.
În debutul lucrărilor, Palul Tîmpa, consultant în afaceri, a prezentat demersul studiului făcut în cadrul proiectului. Apoi au fost prezentate firmele participante la eveniment, fiecare reprezentant având la dispoziţie câteva minute pentru aceasta.
Asemănările şi diferenţele economice şi juridice, caracteristicile româno-maghiare, au fost scoase în evidenţă de către Szabó Ödön, diplomat economie externă, IDT Hungary SA Oradea. Nu puteau lipsi oportunităţile de cooperare economică, care au fost reliefate de Dacian Palladi – consultatnt în afaceri.
Ca o concluzie a primului workshop se desprinde ideea că întreprinderile din cele două judeţe pot rămâne competitive în perioada de recesiune economică numai dacă îşi reduc cheltuielile la minim, alocă mai mult inovării, cercetării şi dezvoltării şi colaborează în mod organizat cu alte întreprinderi, instituţii. Deoarece construirea unei reţele prin clusterizare întăreşte coeziunea internă, creşte competitivitatea, trebuie analizat modul în care întreprinderile din cele două judeţe pot beneficia de avantajele asigurate în acest mod.
D.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!