Distracţie la superlativ! Aceasta şi-au propus Teatrul de Stat pentru spectacolul de vineri şi duminică – „Dublă rezervare” (Amor cu repetiţie), de Ray Cooney şi John Chapman. Şi a reuşit. Actorii trupei „Iosif Vulcan” a Teatrului de Stat din Oradea au reuşit să ţină publicul în formă pe tot parcursul spectacolului.
Sala de spectacole a Casei de Cultură a Sindicatelor a fost aproape plină, la sfârşitul săptămânii trecute, de orădeni de toate vârstele. Încă de la începutul spectacolului, hohotele de râs au curs în sală şi au ţinut aşa aproape două ore. Regizorul Cristian Ioan, scenografa Vioara Bara şi nouă actori orădeni au pus în scenă o comedie plină de încurcături, suspans, decepţii şi situaţii riscante, care a adus râsul pe buze. Actorii Ioana Dragoş Gajdo, Răzvan Vicoveanu, Daniel Vulcu, Adela Lazăr, Petre Ghimbăşan, Şerban Borda, Alexandru Rusu, Corina Cernea şi Lucia Rogoz au început calm, dar acţiunea s-a precipitat pe parcursul spectacolului şi a devenit greu de controlat. Pe tot parcursul piesei, spectatorii au râs şi au aplaudat.
Elimină bariere
„Până acum, în această stagiune, am avut două premiere la Sala Studio şi două spectacole pentru copii la Casa de Cultură, aşa că a venit şi rândul spectacolelor la Sala Mare, pentru tineri şi adulţi. «Dublă rezervare» este un spectacol care va avea o viaţă lungă, aşa cum se întâmplă de obicei cu comediile lui Ray Cooney, care sunt foarte bine scrise”, crede Daniel Vulcu, directorul artistic al trupei „Iosif Vulcan”.
Acesta a fost completat de Cristian Ioan, care a spus că de douăzeci de ani, în Europa, piesele lui Ray Cooney se bucură de cele mai mari succese.
„La Oradea, am avut şansa unei trupe foarte bune, foarte receptive, dispusă la orice trăsnaie”, a adăugat regizorul Cristian Ioan, precizând că piesa „Dublă rezervare” este extrem de grea din punct de vedere al construcţiei.
„Ne-am străduit să o facem pe înţelesul oamenilor”, a mai spus Cristian Ioan.
După spectacol, publicul a fost invitat să ciocnească un pahar de şampanie cu actorii. Acţiunea face parte din noua strategie a Teatrului de Stat, menită să desfiinţeze bariera invizibilă care există între sală şi scenă.
C.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!