Mai mult, senatorul PSD consideră că pentru rezultate pe termen lung este necesară extinderea acestei măsuri la nivel gimnazial şi liceal. Totuşi, parlamentarul nu este de acord ca acest lucru să conducă la creşterea numărului de ore pe care elevii le petrec la şcoală.
Ar revizui manualele
„Pe de altă parte, consider că prin introducerea unor ore suplimentare de mișcare și sport nu trebuie să crească numărul de ore al elevilor, mai ales că este vorba despre ciclul claselor I-IV”, mai arată Bodog, care se distanţează aici de efectele produse de măsura proaspăt introdusă. Senatorul PSD consideră că se impun încă „cel puțin două măsuri, la fel de importante și necesare pentru întreg învățământul pre-universitar”. E vorba despre revizuirea programelor școlare și a manualelor școlare, pentru adaptarea la „cerințele contemporane”, precum și o mai mare corelare a acestora. „De asemenea, e nevoie și de reducerea volumului informațional”, crede Florian Bodog.
Măsura Cabinetului Ponta arată astfel: două ore la disciplina „Educaţie fizică” şi alte două ore la disciplina „Muzică şi mişcare” pentru elevii din clasele pregătitoare, întâi şi a II-a, respectiv două ore la disciplina „Educaţie fizică” şi o oră la disciplina „Joc şi mişcare”, pentru elevii claselor a III-a şi a IV-a. Bodog dă exemplul mai multor ţări ţări europene cu cel puţin trei ore de sport la şcoală, pe săptămână: Germania, Franţa, Austria, Ungaria, Croaţia, Slovenia, Cipru sau Luxemburg.
Citiți principiile noastre de moderare aici!