UPDATE!
Consiliul Local a aprobat achiziția a 20 de tramvaie noi.
În ședința Consiliului Local de joi, 15 februarie au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru achiziția a 20 de tramvaie noi, destinate transortului urban de călători. Totodată, a fost aprobat studiul de oportunitate privind modernizarea parcului de tramvaie din Municipiul Oradea.
Valoarea totală a achiziției publice va fi de 32 milioane euro (fără TVA), adică 148.905.600 lei (fără TVA).
Consilierii locali care se adună joi în şedinţă ordinară au de votat mai multe proiecte de hotărâre referitoare la cumpărarea de tramvaie noi şi second-hand.
Bani de la UE
„Avem alocată, prin Programul Operaţional Regional (POR) pe Axa de Mobilitate Urbană, suma de 36 milioane de lei pentru Oradea. O parte din aceşti bani sunt alocaţi pentru achiziţia de tramvaie. Ne propunem să achiziţionăm 20 de tramvaie noi, dintre care 10 în mod cert. Pentru ele avem contractul pe bani europeni şi 10 în funcţie de oportunităţile de finanţare care vor apărea anul viitor”, a declarat miercuri primarul Ilie Bolojan.
Preţul estimat al unui tramvai este de 1,6 milioane de euro plus TVA şi primul lot ar urma să fie livrat în 15 luni de la data semnării contractului. Al doilea lot, printr-un contract subsecvent, ar avea termen de livrare de 12 luni de la semnarea acestuia.
Primarul s-a ferit să numească o marcă de tramvai pe care ar vrea s-o vadă în depou la OTL. Societatea de transport are deja Siemens-urile noi, deci şi-a calificat personalul pentru întreţinerea acestora. Totuşi, preţul oferit de Primărie aduce mai mult spre oferta de pe piaţa românească. Va fi, totuşi, o licitaţie publică, la care sunt invitaţi să participe toţi cei care pot oferi tramvaie în condiţiile tehnice cerute de OTL.
Societatea doreşte să cumpere tramvaie lungi, de 26-28 m, cu podea coborâtă, cu instalaţii de etiketing instalate, cu aer condiționat şi încălzire, cu rampe şi spaţii pentru persoanele cu dizabilităţi şi sisteme de recuperare a energiei la frânare.
„Sunt condiţii standard respectate de toţi producătorii de tramvaie noi”, precizează Bolojan.
În cel mai optimist scenariu, în această vară ar putea fi semnat contractul cu un furnizor, iar garniturile ar putea începe să fie livrate din a doua jumătate a lui 2019. Consilierii vor trebui să se pronunţe şi pe proiectul de achiziționare a 20 de tramvaie second-hand. Rostul acestora ar fi de a înlocui în exploatare tramvaiele de primă generaţie”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!