Terminalul intermodal dorit de administraţia Bolojan va costa circa 33,4 milioane de euro. O dată construit, acesta va fi dat în administrarea unui operator privat ce va fi desemnat printr-o licitaţie internaţională, anunţă Delia Ungur, administratorul parcurilor industriale ale Primăriei.
Aceasta s-a deplasat la Curtici pentru a vedea cum arată un terminal intermodal de succes şi a concluzionat că terminalul arădean este de succes, dar are deficienţe cu zonele de parcare, cu zonele în care se aşteaptă la încărcare-descărcare, dar şi cu spaţiile de cazare. „Sunt de la 8 la 48 de ore de aşteptare la Curtici”, spune Ungur, motivând necesitatea realizării unor spaţii de cazare aferente terminalului intermodal.
Terminalul va fi construit în zona gării CFR din Episcopia Bihor pe o suprafață de 17,76 de hectare, în vecinătatea parcurilor industriale deținute de municipiul Oradea și administrate de SC Eurobusiness Parc Oradea SA. „Transportul viitorului nu este cel paletizat, ci cel containerizat”, transmite Delia Ungur.
Ce se face, concret
Concret, se vor amenaja: acces rutier din DN1/E60; acces feroviar din linia 17 a staţiei Episcopia Bihor; 3 linii de cale ferată; două porți de acces pentru evitarea ambuteiajelor (una la intrare și una la ieșire); drumuri interioare, care vor avea două benzi de circulație; platformă pentru realizarea transferului rutier-feroviar ce va fi dotată cu echipamente și utilaje de transfer performante hală de depozitare pe termen scurt și mediu a mărfurilor, infrastructura de utilități publice (apă, canalizare, iluminat interior și exterior, instalații antiincendii etc.); clădiri administrative și o zonă de servicii pentru angajați și șoferi (hotel, toalete, dușuri); spații verzi.
„Construcția terminalului intermodal de marfă va contribui la dezvoltarea socio-economică a zonei prin veniturile la bugetul local și prin crearea de noi locuri de muncă. Estimăm că lucrările vor începe anul viitor după ce va fi organizată licitația pentru atribuirea constructorilor”, transmite Delia Ungur.
Executant, o asociere de firme cu care Primăria Oradea s-a obişnuit să lucreze: Aquacons SRL – Abed Nego – Poliart. Realizarea terminalului intermodal va costa 149.333.063,25 lei cu TVA, echivalentul a 33.413.076,60 de euro iar durata de realizare a investiției este de 24 de luni, anunţă Delia Ungur, administratorul Parcului Industrial Eurobusiness.
Citiți principiile noastre de moderare aici!