Întâlnirea cu candidaţii a fost organizată de Federatia Patronilor Bihor, Camera de Comerţ, Consiliul Local al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii Bihor şi Confiindustria. De o parte a mesei au stat Emil Chirilă, vicepreşedintele CLIPMMR şi Ioan Lucian, preşedintele Federaţiei Patronilor, iar de cealaltă parte candidaţii la Consiliul Judeţean: Sandor Pasztor (UDMR), Radu Ţârle (PDL) şi Raul Derecichei (PUER) şi candidaţii la Primăria Marghita: Dorel Talpoş (PDL), Claudiu Ciarnău (PNL) şi Claudiu Pop (PUNR). Cel care „a spart gheaţa” a fost primarul în exerciţiu şi candidat al PDL Bihor, Dorel Talpoş.
„În mod concret, ceea ce poate face municipalitatea este atragerea de investiţii publice ce crează plus valoare prin diferite proiecte. Vom putea vorbi despre un parc industrial doar în momentul în care Primăria va achiziţiona terenuri, fiindcă municipalitatea are acum puţine terenuri la dispoziţie. Pentru stimularea investiţiilor, există deja o decizie a Consiliului local şi acestea se acordă pentru cei care investesc peste 500.000 de euro şi crează locuri de muncă. Proiecţiile de dezvoltare ale oraşului va trebui să le cuprindem în cadrul unui plan de dezvoltare urbană pentru a pregăti momentul în care Marghita va deveni un pol de dezvoltare. Acest lucru implică o strategie clară astfel încât toată zona să beneficieze de facilităţile acordate mediului de afaceri. Din păcate, ceea ce nu a reuşit Marghita până acum este crearea unui brand local”, a spus Dorel Talpoş.
Acesta subliniat însă că toate programele şi proiectele „rămân doar vorbe de campanie” dacă viitorul primar al Marghitei nu va avea un sprijin instituţional la nivelul Consiliului Judeţean Bihor. Candidatul PNL la Primăria Marghita, Claudiu Ciarnău vine din mediul de afaceri şi şi-a propus o apropiere între Primărie şi mediul de afaceri. „Mi-am propus ca, periodic, din trei în trei luni să consult mediul de afaceri, oamenii care prin forţele proprii au ajuns undeva. Astfel de consultări, în cadrul unui sfat al oamenilor de afaceri cred că ar fi cu adevărat benefic. Ştiu că ceea ce îşi doresc cu adevărat oamenii de afaceri nu e neapărat scăderea impozitelor de la un punct procentual la 0,8 puncte procentuale, ci folosirea banilor într-un mod eficient”, spune candidatul PNL. Candidatul UNPR, Claudiu Pop cred că este obligatoriu să fie încurajaţi cei care se ocupă de agricultură, producătorii din Marghita, Ghenetea, Cheţ.
Pentru agricultori
„Aceşti oameni nu îşi pot valorifica marfa decât la bani marunţi. Trebuie să se înfiinţeze un centru unde legumele şi fructele se pot colecta şi procesa. Cred că astfel s-ar crea şi locuri de muncă şi oamenii ar putea fi încurajaţi să producă. Aceasta şi fiindcă, în acest moment legumele si fructele nu îşi permit să le producă ţaranii şi nici consumatorii nu îşi permită să le cumpere”, a subliniat candidatul UNPR. Claudiu Pop a lansat şi ideea construirii unui mall în Marghita care să cuprindă pe lângă magazine şi un cinematograf, dar şi o cafenea, astfel încât tinerii să îşi cheltuie banii în oraş.
„Întotdeauna am spus că oraşele în jurul cărora locuiesc mii de oamenii, cum este Marghita, merită o atenţie cu totul specială din partea Consiliului Judeţean. Infrastructura este ceea care lipseşte Marghitei. Atunci când a fost înfiinţat Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii pe listacelor 52 de drumuri pe care am întocmit-o, pe primul loc am pus Marghita -Tăşnad. Sunt în posesia unui studiu amănunţit care evidenţiază oportunităţile de dezvoltare în zona Autostrăzii Transilvania. Ştiu că la Suplac există mută forţă de muncă disponibilă. Agricultura este o prioritate şi cred că printr-un parteneriat public se pot realiza depozite de gross, astfel încât oamenii să nu-şi compromită producţiile”, a spus Radu Ţârle.
Pasztor Szandor, candidatul UDMR la Consiliul Judeţean consideră că „omul sfinţeşte locul” şi nu a ezitat să sublinieze faptul că omul locului, fostul ministru al Sănătăţii Cseke Attila, a adus fonduri pentru Spitalul Marghita cum nimeni nu a făcut-o până acum. „Trebuie să realizăm o strategie de dezvolatre la nivel judeţean, pe mai multe mandate, în care să dăm paginile albe de acum oraşelor precum Marghita. Trebuie să intrăm în normalitate şi să legăm Marghita de restul lumii, astfel încât să îi determinăm pe cei care vin pe Autostrostrada Transilvania să coboare aici să nu nu treacă cu 130 km la oră. Să profităm de faptul că Marghita este primul orăşel după graniţă. Trebuie să creăm acel brand turistic, economic care să fie ca un blazon pentru oraş”, a spus Pasztor Sandor.
Pentru formarea unor asociaţii de desfacere a produselor agricole în zonă a pledat şi candidatul PUER, Raul Derecichei. „Să-i încurajăm pe oameni să producă, asociaţiile să creeze pieţe, să organizeze târguri”, a spus tânărul, originar din zona Marghita. El a pledat pentru recolte cu valoare mare de desfacere precum: flaorea -soarelui, sfecla roşie, rapiţa şi chiar pentru orez, dar şi pentru o bună funcţionare a Camerelor agricole. Toti candidaţii au agreat ideea patronatelor de a înfiinţa o comisie de monitorizare a licitaţiilor, o comisie economică cu rol consultativ, dar şi a unui birou unde reprezentanţii mediului de afaceri să-şi desfăşoare activitatea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!