Reabilitarea liniilor de tramvai şi automatizarea macazelor, aşteptate de conducerea Regiei Autonome Oradea Transport Local încep să prindă contur. În şedinţa consiliului local de la începutul acestei săptămâni au fost aprobaţi indicatorii tehnico economici ai investiţiei, pentru a se demara procedura de achiziţie.
Din lungimea totală a şinelor de tramvai pe care se circulă în Oradea, de 38 de kilometri, 70-80% sunt funcţionale, în timp ce celelalte 20-30% se află în stare avansată de uzură. În această situaţie sunt liniile de tramvai din zonele Cele trei Crişuri, Podul Dacia, şi curba Făt Frumos la intersecţia cu Piaţa Independenţei. Primele două au fost cuprinse într-un proiect de reabilitare care se va derula în acest ani şi în 2010, iar cea de-a treia va fi efectuată odată cu construirea parcării subterane etajate de pe platoul Vulturul Negru (strada Independenţei). De asemenea, se impune schimbarea macazelor vechi cu cele automatizate.
„Vor fi modernizate liniile de tramvai din zona Cele Trei Crişuri, lângă Casa de Cultură, spre Nufărul, lângă Liceul Emanuil Gojdu spre Centru şi spre Bdul Magheru. Vor fi reabilitate şi liniile de tramvai de pe podul Dacia, (între Hotelul Continental şi Poliţia Rutieră), care se află acum într-o stare avansată de degradare. Deşi au fost «cârpite» în primăvara acestui an, plăcile de pe pod deja au început să se mişte”, a precizat Csuzi Istvan, directorul Regiei Autonome Oradea Transport Local. Vor fi automatizate şi şapte macaze: trei în intersecţia Olosig, alte trei în zona Cele Trei Crişuri şi unul lângă Biserica Emanuel, pe Bdul Decebal colţ cu Aradului. Valoarea totală a lucrărilor este de 1.993.000 euro, fără TVA, din care 60% va fi suportat bugetul local, iar 40%, din surse proprii ale OTL.
„După ce se va finaliza procedura de acchiziţie vom putea demara lucrările, o parte dintre ele în toamna acestui an, pe Podul Dacia, iar celelalte, în zona Cele Trei Crişuri şi macazele automate în primăvara anului viitor”, a precizat directorul OTL, Csuzi Istvan.
Din surse proprii
În acest an au fost făcute câteva reparaţii, din resurse proprii ale OTL, pe o distanţă de cale dublă de 300 metri. Au fost schimbate liniile de tramvai şi încrucişătoarele la ieşire din Depou şi au fost înlocuite traversele de lemn cu cele de beton şi în zona Avântul (Cantemir, între Piaţa Cetate şi intersecţia cu Costaforu). Conducerea OTL vrea ca până joia viitoare să finalizeze procedura de achiziţie pentru schimbarea traverselor şi în capătul liniei de tramvai 2, iar în prezent se lucrează la modernizarea unor linii din incinta depoului.
Mălina Pop
Citiți principiile noastre de moderare aici!