Cu peste 100 de persoane va fi mai mic aparatul de lucru al Finanţelor bihorene în condiţiile transformării din direcţie în administraţie fiscală judeţeană. „Din cei 616 angajaţi pe care îi are direcţia în prezent vor mai râmâne 538 după reorganizare. Alţi 39 vor fi detaşaţi la Direcţia Regională Fiscală de la Cluj”, a declarat Doru Micle, liderul de sindicat din Finanţele bihorene. Asta înseamnă la o socoteală simplă – 117 persoane.
Cele 39 de persoane detaşate la Cluj fac parte din sectoarele: Salarizare, Audit, Resurse Umane şi Contabilitate. O parte dintre aceşti angajaţi vor râmâne la Oradea, dar vor lucra pentru Cluj.
Cum se pleacă
Liderul de sindicat a precizat că toţi angajafinteleţii din zona unde pleacă mai mult de zece angajaţi vor fi testaţi. „La Inspecţie Fiscală, se vor testa 140 de angajaţi. Vor rămâne în ordinea notelor obţinute 113 angajaţi”, informează Doru Micle. Acesta a adăugat că persoanele care nu vor rămâne la administraţia fiscală judeţeană vor avea şansa de a concura pentru un post la direcţia regională antifraudă, care are 250 de posturi. Dar este greu de crezut că cineva care nu se încadrează la adminsitraţia fiscală va putea intra la direcţia antifraudă. În condiţiile în care pentru 250 de posturi vor concura persoane din toate judeţele direcţiei.
Pe de altă parte, pentru disponibilizaţi ar mai fi o şansă. Aceştia vor putea opta pentru unul din posturile din celelelate regiuni unde există deficit de personal. „Una dintre aceste zone este cea a Bucureştiului unde există deficit de personal la Rambursări de TVA, Activitatea de desigilare a mărfurilor în zona de fraontieră, colectarea accizelor, etc.”, a exemplificat liderul de sindicat. El crede că pentru aceste posturi vor fi solicitări, în special, din partea tinerilor, salariile în Bucureşti fiind mai mari cu circa 40%.
O altă categorie de angajaţi, care se apropie de pensionare, va fi trecută în pensie. Una peste alta, cei care vor pleca nu vor primi salarii compensatorii, funcţionarii publici neavând negociate astfel de salarii. Aceştia vor primi indemnizaţie de şomaj. De asemenea, vor rămâne însă funcţionari publici în rezervă, având prioritate la angajare când se vor ivi posturi.
Posturile de conducere vor fi reduse şi ele cu 35%. Adminsitraţia Fiscală Bihor va avea un şef de administraţie şi patru adjuncţi. Modificările prevăzute urmeză să fie puse în practică până la începutul lunii septembrie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!