Profesorii şi elevii Colegiului Tehnic „Andrei Şaguna’’ din Oradea au prezentat, joi, rezultatele mobilităţilor efectuate în Polonia. O echipă alcătuită din elevi şi profesori de la Colegiul Şaguna a efectuat 10 mobilităţi în Lipiany (Polonia), la partenerii din proiectul multilateral Comenius ACTIVE – Active Communication Training in Vocational Education. Gazdele – Liceum cu profil economic „Ogólnokształcące’’, i-au primit cu căldură pe toţi cei 47 de elevi şi profesori din România (Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna’’), Turcia, Italia, Bulgaria, Franţa (insula Réunion) şi Croaţia.
„A fost ultima reuniune din cadrul proiectului şcolar Comenius ACTIVE. Vizita a avut un rol sumativ, de corelare a tuturor obiectivelor de învăţare de pe parcursul întregului proiect’’, a declarat prof. Anca Curpaş, coordonatorul de proiect din România.
Activitatea de disiminare comunitară de joi a urmărit îndeaproape conținutul atelierelor de lucru din 15-22 mai, din Polonia, care au avut ca scop elaborarea de către elevi a şapte schiţe de teatru care să ilustreze conduita de comunicare verbală şi nonverbală corectă, adaptată variaţiilor culturale din ţările partenere, în relaţiile profesionale cu colegii şi angajatorii, în raportarea la clienţi şi partenerii de afaceri.
Produse finale
„Aceste scurte piese de teatru inscripţionate pe un DVD vor constitui unul din produsele finale realizate în cadrul vizitei de lucru la partenerii polonezi, şi prezintă exemple de bune practici în mediile vocaţionale, instrumente practice de facilitare a integrării elevilor de diferite profiluri tehnice şi de servicii pe piaţa muncii româneşti şi peste hotare’’, a mai precizat profesoara Curpaş.
Potrivit acesteia, programul de activităţi conceput de echipa profesorilor de la liceul din Lipiany a inclus vizite la unităţi maritime şi economice de prestigiu din Szczecin şi Poznań, şi a urmărit consolidarea întrebuinţării celor şase aspecte fundamentale în comunicarea nonverbală (gesturi şi mimică, contactul vizual, proximitatea, atingerea, vestimentaţia şi postura) în variate contexte antreprenoriale. Totodată, vizitele culturale din Szczecin, primul port polonez ca mărime la Marea Baltică şi oraşul capitală a voievodatului Pomerania Occidentală, precum şi a patrimoniului cultural din Poznań, oraş cufundat în istorie, locul de naştere a naţiunii poloneze, au prilejuit ocazii de vibrantă fuziune cu momente reper din istoria Europei.
Competenţe şi abilităţi
„Dincolo de aspectul uman al interacţiunii dintre participanţi, varietatea din componenţa parteneriatului constituie o premisă esenţială pentru cunoaşterea diversităţii culturale şi lingvistice europene în rândul profesorilor şi elevilor, a spiritului şi practicii investitorilor în afaceri din diferite societăţi ale statelor UE. Participanţii la această vizită de lucru au avut din plin parte de experienţe unice care le-au prilejuit dobândirea de competenţe şi abilităţi personale şi de comunicare pentru integrarea profesională şi de cetăţenie europeană activă’’, a arătat prof. Curpaş.
Oficial, proiectul se va încheia pe 31 iulie. Coordonatoarea de proiect este convinsă că activităţile şi obiectivele atinse pe parcursul celor doi ani de derulare au fost de maximă relevanţă pentru comunitatea şcolară de la C.T. „Andrei Şaguna” şi constituie premisa unei dezvoltări curriculare de europenizare a strategiilor educaţionale din instituţie, precum şi premisa creării unor noi parteneriate europene.
Echipa Comenius de la C.T. „Andrei Şaguna” Oradea a anunţat, joi, că pregăteşte o campanie de diseminare a rezultatelor proiectului european către comunitatea locală şi judeţeană, pentru ca deprinderile dobândite de elevi şi cadre didactice să îşi poată dovedi sustenabilitatea şi viabilitatea şi în folosul instituţiilor cu profil similar din Oradea şi judeţul Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!