Pas important pentru realizarea drumului expres Arad-Oradea. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care este partener al proiectului, alături de Consiliile Judeţene Arad şi Bihor şi Primăriile Arad şi Oradea, anunţă că a depus aplicaţia de finanţare pe fonduri europene pentru proiectarea tehnică a viitorului drum, care va avea regim de autostradă, transmite Aradon.ro. CNAIR anunţă că, în calitate de solicitant, „a elaborat și depus în data de 18.10.2022, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Actualizare/completare/revizuire studiu de fezabilitate, elaborare proiect pentru autorizarea executării lucrărilor, proiect tehnic de execuţie şi asistenţă tehnică din partea proiectantului (S.F.+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E.) pentru obiectivul în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operațiunea – Creşterea accesibilităţii zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T”.
[eadvert]
Aşadar, CNAIR va primi, fără nicio îndoială, banii necesari pentru realizarea proiectului tehnic aferent drumului expres, dar şi a celorlalte documente necesare.
Tot Compania de Administrare a Infrastructurii ne mai explică faptul că „obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieţii interne cu scopul de a crea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului durabil şi a coeziunii în reţeaua de drumuri europene”.
53 de milioane
Proiectul tehnic şi celelalte documente necesare vor costa, în total, 53.111.704 lei. CNAIR anunţă că finanţarea va veni prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 38,033,750.15 lei; 15% contribuția proprie – 6,711,838.26 lei; restul de 8,366,115.80 lei reprezintă cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.
Durata proiectului este de 29 de luni.
Realizat prin PNRR
Cu toate că niciuna dintre părţi nu îşi asumă, oficial, să indice sursa de finanţare pentru viitorul drum expres, se pare că acesta va fi realizat prin PNRR. Potrivit celor implicaţi în implementarea fondurilor europene, finanţarea pentru expresul Arad-Oradea nu poate fi pusă sub semnul întrebării. Şi asta pentru că Uniunea Europeană nu ar finanţa documentaţii pentru proiecte care să nu aibă o finalitate.
Trimite articolul
XDoamne ajută!