“Au început lucrări de refacere a infrastructurii pe DN76. Zilele următoare, utilajul care face acea procedură de optimizare tehnică a construcţiei urmează să intre în activitate”. E anunţul făcut marti de prefectul Claudiu Pop, precizând că maşina-minune e deja în posesia secţiei Bihor a Drumurilor Naţionale. Este vorba despre un utilaj despre care s-a tot vorbit: unul care să macine mixtura asfaltică existentă şi să o transforme într-un asfalt nou-nouţ. Această soluţie tehnică va fi folosită după ce tehnica de lucru folosită astă-vară între Oradea şi Sânmartin s-a dovedit a fi catastrofală. Asfaltul pus peste nisipul cu pietriş a cedat la numai o săptămână de la aşternerea lui.
Firma ce va lucra cu maşina-minune este aceeaşi care a dat chix astă vară: CCCF Timişoara (SCT Grup), cea care are semnat contractul cu CNADNR pentru tronsonul Oradea – Dealurile Biilor.
“Nu vă pot spune dacă lucrările vor fi pornite mâine sau poimâine. Dar s-au obţinut aprobările de către societate pentru optimizarea soluţiei tehnice. Este vorba despre un utilaj ce poate aşterne 2 kilometri de asfalt într-o zi. CNADNR a garantat furnizorilor plata, datorită faptului că acea societate (CCCF Timişoara – n.r.) nu mai avea o bună reputaţie pentru a primi materialele de care are nevoie”, a mai transmis prefectul.
S-a optat pentru acest utilaj ce recondiţionează, practic, asfaltul existent şi îl amestecă cu unul nou deoarece ar fi mai rapid şi mai ieftin. Acest ultim aspect este foarte important, deoarece CCCF Timişoara a refuzat să mai lucreze tocmai pentru că şi-a făcut calculele şi i-a ieşit că tronsonul din DN76 nu îi este rentabil, aşa cum a semnat contractul!
Citiți principiile noastre de moderare aici!