Este vorba despre asigurarea conexiunii optime a portului Constanța cu fluviul Dunărea.
„Proiectul va permite o mai bună exploatare a potențialului uriaș de care dispune traficul fluvial în ceea ce privește schimburile comerciale. El va aduce beneficii economiei întregii regiuni de sud-est a României și, pe plan mai larg, celei a macro-regiunii Dunării, ce reunește nouă state membre ale UE și alte cinci țări vecine”, declară comisarul european pentru politică regională.
Lucrările vor permite un trafic fluvial cu aproape 50% mai mare, în paralel cu îmbunătățirea gradului de siguranță a navigației și creșterea nivelului de protecție a zonelor limitrofe în caz de inundații.
Cele două canale de navigație fac parte din rețeaua transeuropeană de transport, secțiunea ce leagă fluviile Rin și Dunăre. Lucrările urmează a fi finalizate în anul 2021, transmite Comisia Europeană.
Dunărea a scăzut
În altă ordine de idei, chiar în această perioadă, cotele apelor Dunării au ajuns la niveluri minime, din cauza secetei. La Budapesta, o elongație a insulei Margareta a ieșit de sub ape, permițându-le trecătorilor să se plimbe și să se fotografieze pe noile suprafețe ce au ieșit de sub Dunăre. Se așteaptă ca precipitațiile prognozate pentru centrul Europei să conducă la o corecție a cotelor apelor Dunării.
Dunărea se confruntă cu cote mici și în Serbia, și pe granița româno-bulgară.
Citiți principiile noastre de moderare aici!