Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului 2020, 64.096 de vehicule, la nivelul întregii țări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 45,61% dintre acestea aveau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase și au fost declarate neconforme.
[eadvert]
Cele mai multe neconformități au fost constatate la:
· instalația electrică de iluminare-semnalizare (27,7%);
· emisiile poluante (21,1%);
· punți, jante, anvelope și suspensie (12,9%);
· parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%);
„Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 3,92% dintre vehicule şi în 1,51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În urma măsurătorilor efectuate s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule. Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi și fuzete. În cazul a 3.274 vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident”, se precizează în comunicatul RAR.
Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.
În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2020, au fost aplicate 20.391 de sancțiuni, au fost retrase 16.592 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 147 vehicule și 269 ITP-uri au fost anulate.
Amenzi și certificate de înmatriculare retrase
„În județul BIHOR au fost verificate, pe parcursul anului trecut, 1.963 de vehicule. Dintre acestea, 28,12% prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte și 6 (0,31%) prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 1% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării, 0,31% aveau probleme legate de identificare și 2,24% aveau ITP fals, expirat sau anulat”, precizează RAR.
În urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră, în acest județ au fost aplicate 155 de amenzi contravenționale și au fost retrase 112 de certificate de înmatriculare.
„În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară”, mai menționează reprezentanții Registrului Auto Român.
Trimite articolul
XSA LE FIE RUSINE ,FAC CONTROALE SA JUSTIFICE EFICIENTA ,NU-I SUFICIENT CA SE FAC VERIFICARI ANUAL ?VREO 2 MILIOANE DE MASINI X TAXA DE VERIFICARE = MULTI BANI .SA FACA LA 6 LUNI DAR NU MA OPRESTI IN TRAFIC
-
Un sfert dintre masinile din trafic sunt doar nuste carcase pe roti strambe.
Facute sa mai mearga un pic, macar anul asta.
Sa ajuns acolo incat camioanele care transporta marfa sunt mai ok din punct de vedere estetic sau tehnic fata de turismele si vehiculele de mic tonaj prezente in trafic la noi.
Asta exact total opus fata de ceea ce era acum 30 de ani.
Atunci grijeau oamenii de masinile mici ca de ochii din cap.
Se vede ca najiritatea camiianelor circula mult in afara tarii si sunt oblugate firmele sa pastreze srarea tehnica a acestora la un nivel acceptabil.
Cat priveste turusmele sau busuri, camionete, etc…., parcul a ajuns la un minim istoric ca srare tehnica si la un maxim ca ani vechime al vehiculelor.
Nici nu e de mirare ca cei de la RAR impreuna cu politia au gasit multe neconformitati.
Consider ca nu au gasit decat varful aisbergului!!
Grosul e in alta parte!!
Nu se vede , se feresc de controale.
Masini compromise tehnic inca de la cumpararea lor second hand.
Ce garantie poate oferi o masina cumparata cu 1500 – 1800 de euro in Piata 100, daca ptr.tragerea sa la semne ar fi nevoie in Germania de o suma inca o data atat de mare??
Cam asta este ce cumpara si scoate pe strada romanul.
Sa fie laudata de vanzator ca e de la doi batrani nemti, sa fie rosie (nu conteaza nimic altceva) daca vrea sa o cumpere o gagicutza si sa aiba km trasi in spate ca sa se poata fali cu ea dupa cumparare ca nu are decat …168.000 sau 186.000 km in 15 ani de la monentul fabricarii.
Si apoi iese cu ea la plinbare, sa vada lumea ce cambuza si-a achizitionat.-
al dracu ca toate cele aduse au exact acelasi nr de km, toata lumea in germania circula exact la fel, la aceeasi distanta de lucru, toti fac exact acelasi nr de km, si cand ii intrebi pe romani toti spun e is km reali, ca e verificata, nici una nu e lovita toate is perfecte. Iar cand vine unul cu o masina perfect intretinuta cu km putini si reali si cere mai mult e ea, toti ii rad in nas, du-te mai de aici ca mai bine iau din piata sau adusa decat sa-ti dau tie 1000 in plus
-