Ilie Bolojan ar fi preferat varianta 3, ce ar fi trecut cel mai aproape de oraș, s-ar fi intersectat cu trei drumuri județene, spre Roșia, Curățele și Stâna de Vale, preluându-le traficul și ar fi presupus inclusiv preluarea de la Ministerul Apărării a unui teren pe care șeful CJ Bihor l-ar fi dorit pentru înființarea unui parc industrial în Beiuș. Însă, în cele din urmă CNAIR a decis altfel. Motivul invocat: faptul că pe această variantă există deja o procedură avansată de exproprieri!
Varianta 1, dar pe model nou
A fost aleasă varianta 1, cea care ocolește Beiușul prin Sud-Vest. Însă, foarte important, nu va fi făcută varianta lungă. Practic, a fost aleasă o a patra variantă pentru Centura Beiuș. Cei 27 de kilometri au fost împărțiți în două sectoare: sectorul 1, care ocolește Beiușul,și sectorul 2, care ocolește celelalte localități de pe traseu. Evident, sectorul 2 va fi făcut cândva, în viitor.
Iată cum descrie Consiliul Județean primul sector
“Prima etapă presupune executarea unui traseu cu o lungime de 7,3 kilometri care se va desprinde din DN76 (E79) la kilometrul 120+019 și revine la kilometrul 124+940 al drumului național. Traseul traversează râul Crișul Negru și Drumul Comunal 231, apoi printr-o curbă la dreapta
își continuă traseul paralel cu drumul național, ocolind pe la vest Beiușul. În continuare, traseul traversează o cale ferată și râul Crișul Negru, apoi printr-o curbă la dreapta merge aproximativ perpendicular pentru a reveni în DN76. Proiectul șoselei prevede construirea a două poduri peste Crișul Negru și trei pasaje supraterane”.
Varianta 1 a fost aleasă datorită procedurilor avansate de exproprieri, fiind deja stabilit un culoar liber de sarcini pentru viitoarea centură. Proiectul este finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare- POIM 2014-2020, transmite CJ.
Bolojan: Lucrările ar putea începe în toamnă
„Consiliul Județean Bihor va actualiza în următoarea perioadă indicatorii tehnico-economici din proiectul tehnic aferent etapei I, documentație veche din 2010. După actualizarea documentației, care estimăm că va dura trei luni, urmează lansarea licitației pentru execuția lucrărilor. Dacă lucrurile merg bine, lucrările ar putea începe în această toamnă, astfel încât la finalul anului 2023 să se poată circula pe noul drum care ocolește municipiul Beiuș”, a declarat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.
Al doilea sector, când i-o fi norocul
Al doilea sector, în lungime de 20 de kilometri, ar putea fi realizat în viitoarele programe de finanțare UE.
Proiectul inițial, vechi de zece ani, presupunea realizarea Variantei de ocolire Ștei cu o lungime de 27,2 kilometri. Contractul de execuție a fost semnat în 5 octombrie 2016, valoarea acestuia ridicându-se la 257,4 milioane de lei, fără TVA. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor era iulie 2019, dar acest contract a fost reziliat în 2019, după ce în teren nu s-a făcut nimic. Stadiul fizic este de 0%.
[eadvert]
Centura Beiuș: Bolojan preferă Varianta 3, cu parc industrial la pachet
Trimite articolul
Xnah, si la CNAIR gandeste cineva… nu am inteles, de ce trebuie o varianta noua, cand pe varianta 1 aproape e expropriata traseul deja, de ce trebuie facut o varianta noua cu noi expropriei…
-
decat o varianta proasta aproape expropriata deja, mai bine era o varianta buna , inceputa de la 0. Se vede ca traim in Romania
Tot mai bine-asa. Cu perspectiva continuari pe viitor …
deci fara parc industrial in beius. probabil sunt interese mari(cunoscatorii stiu la ce ma refer…).
Aceasta varianta e cea mai proata posibila. Bolojan avea dreptate!
-
Terenul e mult mai mare, exista suficient loc pentru 10 parcuri industriale(!), nu unul, si acela la mila MAPN. Cel puțin, așa se vede pe hartă.
Sunteti niste habarnisti, ca in toate domeniile importante.Numai niste dobitoci au putut concepe asa ceva. Totul se face ca sa nu aiba Beiusul parc industrial. Trebuie sa aveti mintile intunecate.
-
Pentru ca să-și dea bolojan importanta, s-a băgat și el ca musca în c..-ul calului sa strice un proiect aprobat în loc sa ceara începerea execuției proiectului aprobat.
-
Vorbesti prostii,nu meriti nici sa comentez!
-
Amira, ce fumezi?
-
-
cand era vorba sa se faca varianta pe nord cu parc industrial iar nu ai fost multumit si ai criticat ! am impresia ca orice s-ar face in tara asta unii sunt mereu nemultumiti ! poate ca trebuia facuta pe marte centura sa nu va deranjeze pe voi desteptii luminii ! valea ! asa sunt si unii comentatori Oradeni la care le place mocirla si vacile si comenteaza ngativ orice investitie sanatoasa ! cica ” iar betoane ” oribili oameni !
Probabil a intervenit fratii M.. pt ca sa nu aiba beiusul investitii, sa nu mai vina nici o alta firma in zona. Asta-i tzara din pacate.
Varianta lui bolojan era cea mai rationala. Aceasta varianta, indirect, e o bataie de joc fata de locuitorii din zona beiusului
-
Categoric fara parc inductrial in Beius si mai facem si 2 poduri peste Cris ca sunt ieftine. Asta e Romania…
Inca odata se dovedeste ca prostia nu are limite. E de ales intre 3 variante cat de cat ok, si pana la urma se decide a fi a 4-a varianta care e cea mai proasta posibila
-
Da.
Pina sa apara info cu aceasta a 4-a varianta Bolojan era facut franjuri de toti comentatorii si postacii din Zona Folclorica cu…futa mama!
El era bou, tampit, prost, etc… .
Asa il caracterizau toti in comentariile lor mizerabile.
Acum v-a tras-o CNAIR-ul.
Brusc plangeti dupa varianta oferita de Bolojan.
Cine mama dracului va mai poate intelege??
De ce sa combini utilul cu beneficul?!,De ce sa aiba parc industrial Beiusu?!, Mai bine alegi cea mai proasta si costisitoare varianta, mai faci si 2 poduri peste cris. Mafia e mare…
e normal sa continue proiectul initial chiar daca se va face in doua etape decat sa vii cu alt traseu, asta e prost la noi ca nu exista continuitate ne apucam de o investitie se cheltuie o multime de bani si vine un politruc si abandoneaza investitia si vrea el alt amplasament ca vezi doamne e mai ieftin sau ca vede el altfel avantajele, ar fi timpul ca toate lucrarile incepute sa fie finalizate si apoi sa ne apucam de altele, este inadmisibil ca autostradaTransilvania inceputa in 2004 nu este reaalizat nici 15%, este o rusine pentru noi ca tara sa batem pasul pe loc de 16 ani, suntem rusinea Europei, lipsa de seriozitate si responsabilitate din partea guvernelor indiferent de culoarea politica.
-
Total gresit ce spui.Precizez: politica ar trebui sa fie o suma a cunostintelor. Niste habarnisti de la drumuri au fircalit cu creionul un traseu. Specialistii din agricultura au spus o parere despre efectele asupra terenurilor care se mai intretin si se lucreaza, ca centura se va intersecta cu o gramada de drumuri agricole, cum vor circula tractoarele( nu vorbesc de carute ) de pe o parte pe alta a centurii,acolo parc industrial-aberatie totala. Circulatia spre Stana de Vale si Rosia(Cluj) tot prin oras se va face, doua treceri peste cris,peste calea ferata(nici asa nu puneti bariere nicaieri).D-le Bolojan v-ati lasat prea repede convins de o prostie ciornista convins, oare ati fost mituit?Decand la CJ nu prea mai aveti rezultate!
Cei care au conceput aceasta varianta ar trebui sa fie parteneri de joc ai lui Dragnea, care v-ar putea sa va dea lectii!-
foarte bine spus. !
-
Nu e nici o surpriza , este corect sa se continuie proiectul inceput si aprobat care are toate exproprierile facute , era anormal sa schimbi amplasamentul si sa o miei de la zero, lsa fel si executia era mai bine daca ramanea la CNAIR care au specialisti pentru asa ceva.