„Pe cei 28,55 km dintre Biharia și Chiribiș, CNAIR a lansat a treia licitație în 18.08.2022, iar primul termen de depunere oferte, 17.10.2022, a fost amânat. De fapt, procedura de achiziție publică este momentan suspendată pentru că… CNAIR nu a binevoit încă să răspundă la cererile de clarificare înaintate de constructori. Deci stăm”, comentează Asociția Pro Infrastructură într-o postare pe facebook.
La Curtea de Apel București
Reluând zbuciumata istorie recentă a acestei lucrări, API reamintește că „pe cei 26,35 km dintre Chiribiș și Suplacu de Barcău CNAIR a anulat licitația în 26.07.2022, asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat anularea, CNSC i-a respins acțiunea la sfârșitul lunii noiembrie dar antreprenorul joacă de toți banii și a atacat decizia CNSC la CAB chiar în 16.12.2022.
[eadvert]
Deci acum așteptăm după instanță. Evident că oficialii CNAIR nu au comunicat nimic din toate aceste situații exasperante, doar noi vi le decodificăm. Trebuie pornită o nouă licitație: a patra. Un record mondial? Și probabil că o vom vedea relansată abia după verdictul final venit de la CAB cândva în 2023”.
Acesta este unul dintre numeroasele procese dintre CNAIR și Selina, pentru lucrările la Autostradă. Luna aceasta a avut termen și procesul în care Selina a contestat, la Curtea de Apel Oradea, certificatul negativ primit de la CNAIR, compania bihoreană a pierdut.
Trimite articolul
XTronsonul Suplacu de Barcau – Chiribis este cel mai usor posibil de executat. Santurile betonate, stalpii, sunt in cea mai mare parte realizate, grinzile sunt turnate si sunt pe teren, viaductul este construit, Tot lotul este la ses, fara probleme de surpari, traseul este acoperit cu balast in mare parte. Realizat in proportie de minim 50% in prezent. Doar un pic de bunavointa din partea CNAIR si intr-un an se poate termina.
-
De ce oare am impresia, că toate elementele din beton vor trebui demolate pe motiv că s-au degradat în tot acești ani?
Cine naiba proiecteaza traseele autostrazilor? Cat de retard tre’ sa fii sa alegi un traseu peste un lac, cand aveai teren garla sa ocolesti SdB pe la nord. Podul ala a costat cat faceai lungime de autostrada de 6 ori mai mare. Dar ce sa te miri cand Romania alege A8 in detrimentul A13, cu A8 avand de 3 ori mai multi munti de spart decat A13. Asta e tara cioturilor de autostrada!!!