În Gara Oradea a ajuns marţi, 14 noiembrie 2017, un vagon modernizat la standarde înalte. Este vorba despre un vagon de clasa a II-a, modernizat pe banii sindicatului la Uzinele Griviţa, care a sosit la Oradea în componenţa trenului IR 1741 Bucureşti Nord – Satu Mare.
„Nu mă aşteptam la astfel de condiţii. Sunt condiţii excelente de călătorie şi nu ar strica să fie cât mai multe vagoane de felul acesta”, ne-a declarat Silvia Dumitrescu, care a călătorit de la Bucureşti cu acest vagon. Însoţitorii vagonului sunt şi ei surprinşi de condiţiile oferite de vagonul modernizat.
Proiect pilot
Informaţii despre vagon şi despre campania „#sepoate” ne-au fost oferite de liderul Sindicatului Libertatea, Nicolae Mureşan. Este vorba despre un vagon de clasa a II-a, CFR Călători dispunând în prezent de circa 900 de astfel de vagoane. Vagonul are 80 de locuri, internet WI -FI, camere video, aer condiționat, display-uri color pentru afişaj care indică istoricul staţiilor, doi stewarzi, iluminatul şi confortul sporit. Vagonul a fost modernizat la Uzinele Griviţa pe banii Federaţiei Sindicale Mişcare Comercial şi a costat circa 5.000 de euro.
„Am început un demers prin care am vrut să atragem atenţia publicului, în special, că se poate circula în condiţii mai civilizate. Am ales pentru acest program un vagon pe care l-am modernizat, l-am ridicat la standardele impuse de cerinţele europene şi l-am ataşat la trenurile de lung parcurs pentru a circula în toată ţara.
Paralel cu acest demers, în 18 septembrie, Federația Națională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, împreună cu CFR Călători SA a lansat campania «#sepoate», care presupune strângerea de semnături în vederea sensibilizării factorilor de decizie politică pentru a acorda o mai mare atenţie căii ferate, în special investiţiilor în calea ferată. Investiţii care ne dorim să fie multianuale şi care să asigure acel standard de circulaţie a călătorilor şi al mărfurilor la nivel european”, a precizat Nicolae Mureşan.
Potrivit acestuia, campania presupune adunarea a două milioane de semnături care vor fi depuse la factorii de decizie politică: Parlament, Guvern, pentru a atrage atenţia că şi calea ferată are nevoie de investiţii multianuale. Până în prezent au fost adunate circa 600.000 de semnături. Petiția online poate fi semnată de cei care doresc la următoarea adresă: http://1.shortstack.com/sXdvWx/m8cXV.
„CFR Călători a reacţionat pozitiv la ideea pe care am lansat-o. La fel şi CFR Infrastructură. Pe de altă parte, poate mai sunt şi persoane care nu agreează concurenţa în transportul public şi nu ar dori să avem condiţii mai bune. Noi aşteptăm să se lanseze acel program, prin Autoritatea de Reformă Feroviară, prin care s-au angajat că vor aduce material rulant în România şi îl vor pune la dispoziţia operatorilor feroviari de călători, inclusiv a celor privaţi. Am înţeles că s-a ajuns în procedura de licitaţie”, a declarat Nicolae Mureşan.
Este demnă de urmat ideea sindicatelor din CFR, de a cere pe lângă condiţii de muncă şi salarii şi investiţii, de alte confederaţii sindicale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!