Românii vor putea circula pe calea ferată cu vagoane de ultimă generaţie. Deocamdată doar cu trenurile ungureşti care trec prin România. La uzina din Szolnok au fost finalizate primele 20 de vagoane InterCity de generaţie nouă, adecvate traficului internaţional, potrivit Agenţiei Maghiare de Presă MTI.
Dintre vagoanele destinate traficului internaţional, dotate cu aer condiţionat, 10 sunt de clasa a II-a, iar 10 sunt accesibile persoanelor cu dizabilităţi, fiind compartimentate pentru mai multe scopuri, ambele tipuri fiind capabile să atingă o viteză de 200 de kilometri pe oră. Vagoanele de clasa a II-a au primit deja autorizaţiile naţionale de la companiile feroviare din Slovacia, Cehia, Austria,
Germania, Slovenia, Elveţia, Polonia şi România. Vagoanele cu compartimentare interioară multiplă vor fi autorizate după examinarea de tip. Costul celor 20 de vagoane IC+ se ridică la 9,3 miliarde de forinţi (aproximativ 28,7 milioane euro).
50 de vagoane pe an
Conform declaraţiilor făcute de Róbert Homolya, preşedintele director general al MÁV Zrt., în cadrul unei conferinţe de presă, în luna august, va începe asamblarea altor 70 de vagoane IC+ destinate traficului intern, pentru care compania feroviară, pe lângă resursele proprii, va primi subvenţii şi de la guvernul ungar.
„Noua flotă, realizată în proporţie de 50% cu furnizori autohtoni nu va fi doar modernă, elegantă, ci va fi şi practică, şi confortabilă”, a precizat Róbert Homolya, iar unele dintre vagoane vor fi adaptate familiilor şi accesibile persoanelor cu dizabilităţi. Vor exista, de asemenea, vagoane de clasa I, care să corespundă nevoilor serviciilor premium asigurând liniştea şi odihna călătorilor, a adăugat acesta.
Prin creşterea de la an la an a numărului de vagoane IC+, va fi posibilă extinderea reţelei IC, astfel încât să poată fi incluse noi regiuni în serviciul feroviar de calitate, a precizat Róbert Homolya. Investiţiile şi achiziţiile permit producţia de până la 50 de vagoane IC+ pe an. Pe lângă trenurile internaţionale, călătorii se vor întâlni cu noile vagoane IC+ şi pe trenurile Balaton Expres care circulă dinspre Záhony şi Miskolc spre Keszthely, situat pe malul lacului Balaton, sau pe trenurile
IC de la Budapesta la Miskolc, la Békéscsaba sau la Nyíregyháza. MÁV-Start doreşte ca pe termen lung să continue fabricarea în serie, deoarece au nevoie de cel puţin 300 de vagoane noi IC+ până
în 2023, când se preconizează că se va liberaliza piaţa transportului de pasageri, a precizat preşedintele director general.
Citiți principiile noastre de moderare aici!