Potrivit anunţului făcut de companie, acestea fac parte dintr-un număr de 54 de vagoane modernizate în anul 2019 la întreprinderile de profil din România, prin programul investițional derulat în regim propriu de către CFR Călători.
Au fost supuse modernizării vagoane care erau scoase din uz, fie datorită unor uzuri, fie datorită faptului că nu mai corespundeau condiţiilor minime de confort. Vagoanele modernizate sunt din anii 1980, dar şi 1990 şi 1994. Costul modernizării unui vagon se ridică la 500.000 de euro, în timp ce achiziţia unui vagon nou este de circa 1,4 milioane de euro. Durata de viaţă a unui vagon modernizat este în medie de 20 de ani.
În ce constă modernizarea
Prin modernizare, vagoanele au fost dotate cu instalație de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat), sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul lui. Cabina WC a fost dotată cu WC vacuumatic ecologic. Noile vagoane dispun de uși cu acționare electrică, cu multiple sisteme de protecție a călătorilor la urcare și coborâre, precum și la deschiderile accidentale.
De asemenea, vagoanele sunt dotate cu stație de amplificare pentru transmiterea de anunțuri făcute de către personalul de tren şi cu bus de tren care permite transmiterea informațiilor în lungul trenului, informații prioritare privind defectele accidentale apărute în parcurs.
Trimite articolul
XDEGEABA – DACA DIN ORADEA SI PINA -N CONSTANTA FACI DOUA ZILE
Va mai trebuie 100Ani sa ajungeți la Confortul celor de la Astra Trans…..de cand am circulat cu CFR, în august,la Clasa 1,afara 40grade si in VAGON FARA AER CONDIȚIONAT….am jurat ca nu mai circul cu CFR….
Trebuie si locomotive moderne ba!!!