Primăria Oradea a început formalitățile pentru demolarea construcțiilor de pe fosta stradă a Sucevei, acum strada Evreilor Deportați, în perimetrul intersecției de la Piața Cetate. Casele au fost cumpărate de municipalitate, sub presiunea exproprierii: pe amplasament urmează să se construiască o bretea de legătură între viitoarea girație a străzilor Evreii Deportați și Dimitrie Cantemir, cu acces în strada profesor Gheorghe Costa-Foru. Direcția Patrimoniu Imobiliar din Primărie a început să colecteze din cele trei clădiri materialele care pot fi refolosite.
[eadvert]
Zilele trecute, muncitorii dezafectau acoperișurile, țiglă cu țiglă, lucrând dintr-o ciripică. Se recuperează de asemenea elemente de tâmplărie și tot ce se poate refolosi.
„Ajung în depozitul Biroului Întreținere și se refolosesc la cele cca. 900 de locuințe pe care le deține municipalitatea”, a precizat Cristian Popescu, director adjunct al DPI.
Demolarea efectivă a clădirilor ar urma să aibă loc în aproximativ două săptămâni. Astfel, în maximum 2 luni, ar putea începe amenajarea bretelelor rutiere, cu mutarea liniei de tramvai, ne-a declarat directorul tehnic, Sebastian Marchiș.
Viraj dreapta, suplimentar
Breteaua de viraj dreapta, dinspre strada Evreilor Deportați spre bulevardul Dimitrie Cantemir, a fost omisă din proiectul pasajelor, ca atare investiția de peste 14 milioane lei va fi suportată din bugetul local. Breteaua rutieră va avea o lungime de 189,98 m și lățimea părții carosabile de 3,50 m și va porni din sensul giratoriu și va merge paralel cu pasajul subteran, până la capăt și va intersecta strada Costa-Foru iar apoi se va racorda la strada Dimitrie Cantemir, după rampa de ieșire din pasajul subteran din zona Pieței Cetate.
În proiectul inițial al pasajului, din direcția str. Evreilor Deportați nu se putea face dreapta înspre bulevardul Nufărul-Cantemir, se putea doar intra în sensul giratoriu, la Piața Cetate sau spre zona centrală. Proiectul implică mutarea liniei de tramvai, linie care va veni în zona noii bretele create, crearea unei piste de biciclete, plus un nou trotuar.
Valoarea totală a investiției este de 14.733.855,45 lei inclusiv TVA.
Trimite articolul
X:))))))) am ras bine !!! Se stia din proiect ca e prost facut si tre demolate casele dar ADEVARUL e ca lungim timpul de cinstructie a pasajelor , lungim chiria pe utilaje si bani din uE ajung in buzunarele firmelor de constructii a caror patroni sunt ….
Un grup de oameni care ne vor binele.
Cladirile alea au franat dezvoltarea orasului, sa speram ca dupa demolarea stra Sucevei , sa ne putem dezvolta , sa depasim Clujul
-
sandule ce-ai fumat bro?
-
Pe mine demolaril astea nu-mi aduc nimic bun la bugetul personal, din contra platesc tot mai mult, veniturile nu imi cresc, pracari desfiintate, hartuirea politiei locale , stresul cu gunoiul de exemplu, si alte imbecilitati. Toata dezvoltarea asta a ta, nu aduce nimic bun omului de rand, oras spart, distrus, lucrari fara rost, taierea copacilor. Ce dezvoltare bre?
-
-
Daaa, depășim și Viena! 🤣
-
Cu ce e Viena mai dezvoltata ca Oradea? Ca are mai multi locuitori, dar Clujul e la fel
-
-
Da, atât că pe Cluj nu îl impresionează deloc demolarea clădirilor de pe Sucevei. Nu cred ca se vor strămuta prea mulți după aflarea veștii.
-
Clujul isi face metrou, imbecil ce esti