Cel puțin așa estimează Mircea Ghitea, șeful Direcției Tehnice din Primărie.
Lucrarea este condiționată de finalizarea mutării conductelor de canalizare care trec pe sub Peța, la care Compania de Apă Oradea lucrează cam de o lună. Executant este firma Leko, cu care CAO are un contract cadru pentru 24 de luni. Costul subraversării este de 60.000 de lei, lucrarea ar urma să fie gata până la finalul acestei luni, ne-a comunicat CAO.
Lucrările de pe străzile Universității și Armatei Romane vor începe cu demolarea actualului pod, așa că circulația va fi închisă pe relația Universității – Cimitirul Municipal.
Lucrarea a fost adjudecată de asocierea Drumuri Bihor, Trameco, General Standard Antreprenor General SRL și Proexco SRL, pentru partea de proiectare.
Valoarea contractului este de puțin peste 1 milion de lei iar termenul de execuție, de 4 luni.
Din 1940
Podul are o vechime de peste 75 de ani. A fost construit în anul 1940 iar în 1950 a fost lărgit. Conform expertizei tehnice, podul prezintă o serie de degradări, trotuarele sunt la nivelul căii şi nu sunt delimitate decât prin stâlpişori metalici, astfel că podul nu mai prezintă siguranţă în desfăşurarea traficului, impunându-se executarea unui pod nou.
Noul pod va avea o lungime de 19,25 metri, o lăţime a carosabilului de 7 metri, la care se adaugă două trotuare de câte 2,40 metri, acestea incluzând şi piste de biclete cu lăţimea de 1 metru, care vor asigura continuitatea pistelor existente în zonă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!