Potrivit informaţiilor transmise, trebuie verificat bine programul de lucru de la unităţile de primire urgenţe astfel încât să fie asigurat personalul medical necesar, ținând cont de specificul activităţii de urgență, diferită de cea din secții, serviciul de telemedicină trebuie folosit eficient, iar documentația medicală a pacienților, esențială inclusiv în rezolvarea eventualelor suspiciuni de malpraxis, trebuie completată corect şi complet.
În toată ţara
Secretarul de stat a reiterat ideea extinderii în toată ţara a celor 30 de dispecerate integrate Ambulanță și SMURD existente la ora actuală. Motivul: „o mai eficientă folosire a resurselor și o mai bună coordonare a serviciilor de urgență, care să fie în beneficiul pacienților”. Dr. Arafat a transmis că până în luna octombrie a acestui an urmează să fie operaţionalizate încă cel puţin 5 dispecerate integrate.
Timpul de răspuns între apelurile de urgenţă şi trimiterea echipajelor trebuie să fie mai scurt, la fel ca timpul de aşteptare pentru pacienţi, drept pentru care urmează să se întocmească un plan de măsuri la nivelul Ministerului Sănătății pe zona medicinei de urgenţă şi MAI, prin Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă.
Până la finele lunii în curs se doreşte astfel realizarea primei etape a unui studiu prin care se va stabili cel mai apropiat echipaj de intervenţie pentru fiecare localitate din zonele rurale, luând în considerare inclusiv echipaje din judeţele limitrofe. În acest fel, dacă cel mai apropiat echipaj de intervenţie se află într-un judeţ limitrof, acesta va putea fi dispecerizat fără a ţine cont de limita administrativă a judeţului. În vederea realizării acestui studiu, în cursul acestei săptămâni se vor stabili şapte grupuri de lucru cu reprezentanţi ai ISU, conducerii medicale a SMURD şi serviciului de Ambulanţă.
Bihorul stă de ani de zile pe primul loc la timpul de răspundere, trimiterea echipajelor şi ajungerea la locurile solicitărilor, în favoarea oamenilor aflaţi în situaţii de urgenţă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!