„Din investigațiile efectuate de polițiștii rutieri, la fața locului, s-a constatat că, un bărbat de 75 de ani, din Oradea, în timp ce conducea un autoturism pe strada Șoseaua Borșului din municipiul Oradea, înspre localitatea Sântion, în condiții ce urmează a fi stabilite din cercetări, la trecerea pentru pietoni semaforizată, marcată și semnalizată corespunzător, ar fi trecut la culoarea roșie a semaforului electric, aflat în funcțiune și ar fi accidentat un bărbat de 69 de ani, din Oradea, care, în calitate de pieton s-ar fi angajat în traversarea străzii pe trecerea pentru pietoni, la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor, pe lângă o bicicletă”, a declarat ofițerul de relații publice al IPJ Bihor, agent-șef Alin Laza.
Știre inițială
În urma impactului, bicicleta a fost proiectată pe sensul opus de circulație, într-un autoturism, care era oprit pe banda 1 de circulație, la culoarea roșie a semaforului electric.
Autoritățile au fost sesizate cu privire la producerea incidentului la ora 12:36.
Potrivit ofițerului de informare al IPJ Bihor, agent șef, Alin Laza, accidentul s-a produs pe strada Șoseaua Borșului, fiind „implicate un autoturism și un pieton”.
„La fața locului au fost mobilizate de urgență un echipaj de terapie intensivă mobilă al SMURD Oradea, precum și un echipaj de pompieri din cadrul Detașamentului 2 Oradea cu un paravan de protecție vizuală a victimei”, a transmis purtătorul de cuvânt al ISU Bihor, locotenent colonel, Camelia Roșca.
La fața locului, echipajul de paramedici a efectuat manevre de resuscitare, însă, cu toate acestea, a fost declarat decesul pietonului la fața locului.
În momentul producerii accidentului, pietonul se afla lângă bicicletă, în timp ce traversa strada pe trecerea de pietoni.
Pentru o perioadă de timp, traficul rutier a fost blocat pe sensul de mers Oradea – Borș, acesta fiind deviat prin zona Parcului Industrial. În jurul orei 13:54, traficul a fost reluat în condiții normale.
Polițiștii rutieri urmează să efectueze cercetarea la fața locului, pentru stabilirea cauzei și împrejurărilor producerii accidentului rutier.
Trimite articolul
XCa la noi niciunde … vede soferul 4 benzi – dai minim 130 ca e autostrada … nu conteaza limitarea de viteza, nu conteaza semaforul, nu conteaza trecerea de pietoni … acum probabil va fi mortu’ de vina, cu toate ca “arma” crimei nu era la el …
Cand mama naibii o sa fie si la noi acele bariere care ies din asfalt odata cu schimbarea culoarii rosu ?
Cati oameni mai trebuie sa moara sau sa fie spitalizati pana ne uitam putin in jur si investim in siguranta?
-
Asta inseamna sa “investesti in siguranta” … sa te apuci sa pui stalppi retractabili la trecerile de pietoni ? Suntem in vestul salbatic daca trebuiesc pusi stalpi “Bollard” la trecerile de pietoni. Am cautat pe internet si nimeni nu a implementat asa ceva (desi exista legislatie in UK si Franta) – insa ei nu au atatia morti pe sosele ca romanii. Investim in SIGURANTA – daca luam permiesele bizonilor si nu ii mai lasam pe sosele. Asa investim in siguranta, nu cu tampenii gen “Bollarzi retractabili”. Mortalitatea in Romania a pietonilor pe sosele este de 37.5 la milion (TOP), fata de Bulgaria 22 (urmatorul), si fata de 5.1 Germania sau 8.1 Spania, 2.8 Norvegia, Finlanda Suedia. Si nu … nici unul nu a “investit” in “bariere care ies din asfalt”. Sunt doar soferi care respecta regulile de circulatie. In Romania e vestul salbatic.
Culoarea verde a semaforului nu valorează nimic în fața morții.Degeaba e verde,nu te încrede, uită-te dacă ești în siguranță.Văd o grămadă de părinți,bunici cum învață copiii să traverseze: ochii în semafor și când e verde țuști.Stai măi frate să vezi dacă nu forțează careva sau vine unu pe banda doi că altfel mori cu dreptatea în mână.Se distrug vieți,familii astfel.