Numărul tinerilor din România pentru care cel mai important lucru în alegerea viitorului job este să se angajeze la un loc de muncă ce le face plăcere este dublu față de al celor care sunt interesați în primul rând de salariu. Acest lucru reiese din sondajul realizat de Echipa „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și Insights, din cadrul Romanian Business Leaders.
[eadvert]
47% dintre tinerii la nivel național au menționat că au nevoie de consiliere în carieră. Doar unul din cinci tineri români consideră că școala îi pregătește pentru job și unul din trei tineri plănuiește să își continue studiile și să se angajeze în țară. Doar 5% dintre tineri vor să lucreze exclusiv de acasă, iar 51% dintre ei își doresc să fie antreprenori sau manageri. Tinerii preferă echipa și atmosfera de lucru alături de plăcerea pentru ceea ce fac, deasupra motivației financiare, iar aspirațiile lor în viață sunt împlinirea pe plan personal și independența financiară.
Pe lângă interesele lor față de business și investiții, care au fost manifestate de aproximativ unu din doi tineri români, ei vor să își dezvolte și abilitățile sociale și gestionarea emoțiilor.
Întrebați despre lipsurile tinerilor din România, 60% dintre respondenți au spus că și-ar dori să aibă posibilitatea de a-și alege materiile pe care să le studieze. 59% dintre tineri au menționat resursele financiare în timp ce 47% au nevoie de consiliere în carieră, același procent al tinerilor care își doresc acces la joburi bine plătite.
Apetit pentru antreprenoriat
Domeniile de activitate dorite marchează și ele un interes crescut pentru antreprenoriat și management, acestea clasându-se pe primul loc în preferințele tinerilor. Astfel, unul din doi tineri își dorește să fie antreprenor sau manager. Unul din trei ar opta către publicitate, relații publice, marketing sau vânzări. O carieră în IT, Software, Hardware, inteligență artificială sau game development s-a clasat pe locul trei în preferințele tinerilor români, cu un procent de 29% dintre cei care au răspuns chestionarului.
La polul opus, doar 14% dintre tineri vor să înceapă o carieră în turism sau HoReCa, procent similar cu al tinerilor care vor să înceapă o carieră în media, TV sau jurnalism.
„Prin acest studiu, ne dorim să surprindem vocea tinerilor din România, astfel încât să putem transmite un mesaj către companii și organizații, pentru care tinerii aceștia sunt viitorii angajați, clienți sau beneficiari în proiecte. Vrem să construim o punte de legătură prin programele și proiectele noastre, așa cum este și Insights PulseZ, pentru a aduce mai aproape tinerii de companii și pentru a genera valoare adăugată în relația angajator-angajat”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.
Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eșantion de 1.115 tineri cu vârsta între 16-24 de ani și este reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural.
Trimite articolul
X…dar de lucrat vor sa lucreze ceva sau numai cluburi si energizante au in cap !!!???