Licitația pentru achiziția a 20 de tramvaie noi, în două tranșe, a ajuns în faza evaluării unicei oferte depuse, cea a firmei Astra Arad.
„Comisia de licitație a verificat oferta și a transmis firmei că aceasta este eligibilă. Următorul pas este analiza tehnică a ofertei, pentru a verifica dacă aceasta corespunde din punct de vedere tehnic cerințelor din caietul de sarcini”, ne-a declarat viceprimarul Mircea Mălan.
Oferta depusă are peste 1.300 de pagini, conținând date tehnice. La evaluarea acestora participă și tehnicienii OTL.
„Ei au mai produs tramvaie noi, cele aflate în folosință în Arad. Comisia trebuie să vadă dacă ceea ce pot ei oferi respectă cerințele noastre”, spune Mircea Pop, directorul OTL SA.
Conform site-ului transilvaniabusiness.ro, „Astra a ofertat modelul Imperio, fabricat la Arad sub licenţă cumpărată de la Siemens”.
Conform directorului Pop, edilii au adresat o invitație de a participa la licitație și companiei Siemens. Oradea are deja în folosință 10 garnituri Siemens ULF și, din punct de vedere tehnic, era de preferat achiziția unor garnituri similare.
Directorul Pop spune că modelul Siemens cu care este dotat OTL nu se mai fabrică. Ar exista o variantă – modele mai vechi de Siemens se retehnologizează în Viena, pentru a atinge caracteristicile tehnice ale Siemens ULF dar prețul unei astfel de garnituri ar peste posibilitățile orașului. În plus, pe banii europeni alocați acestui proiect se pot achiziționa doar garnituri noi.
„Garniturile noi pe care le produce acum Siemens costă cu 1,2 milioane de euro mai mult decât a plătit orașul pe cele pe care le avem acum în exploatare”, spune directorul Pop.
Poate, anul viitor
Oradea a ofertat 1,7 milioane de euro pe o garnitură. Achiziţia de tramvaie noi a fost aprobată în Consiliul Local în luna februarie, când s-a discutat despre achiziţia a 20 de tramvaie noi, care ar urma să fie cumpărate în două etape. Primul lot ar urma să fie livrat în 15 luni de la data semnării contractului. Al doilea lot, printr-un contract subsecvent, ar avea termen de livrare de 12 luni de la semnarea acestuia.
OTL a anunţat că vrea să cumpere tramvaie lungi, de 26-28 m, cu podea coborâtă, cu instalaţii de etiketing instalate, cu aer condiționat şi încălzire, cu rampe şi spaţii pentru persoanele cu dizabilităţi şi sisteme de recuperare a energiei la frânare.
În cel mai optimist scenariu, în această vară ar putea fi semnat contractul cu un furnizor, iar garniturile ar putea începe să fie livrate din a doua jumătate a lui 2019.
Mai bine vând garnituri noi…
Anul trecut, OTL a avut o tentativă de a înnoi parcul rulant prin modernizarea garniturilor Tatra, după un prototip la care au lucrat și Astra Vagoane Arad sau Electroputere VFU Pașcani.
Costul unui face-lifting la aspect și partea tehnică a fost evaluat la 406.000 euro per garnitură. OTL a scos la licitaţie un prim lot de tramvaie de modernizat dar nu s-au prezentat la licitație nici măcar firmelor care au lucrat la realizarea prototipului, iar proiectul tramvaiului Tatra orădean a fost abandonat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!