BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Ungaria și-a terminat partea din Via Carpatia

Ungaria și-a terminat partea din Via Carpatia

De Dan Birta
la 28 December 2021 14:03
15 Comentarii

Ungaria și-a terminat partea din Via Carpatia

28 December 2021 14:03
În România, Via Carpatia e ca un puzzle format din autostrăzi finalizate: Arad – Timișoara – Lugoj - Sibiu și Pitești - București – Constanța și altele în proiect: Oradea – Arad.
Scris de Dan Birta - În România, Via Carpatia e ca un puzzle format din autostrăzi finalizate: Arad – Timișoara – Lugoj - Sibiu și Pitești - București – Constanța și altele în proiect: Oradea – Arad.

Trimite articolul

X

Ungaria este prima ţară care a construit deja toate elementele care îi revin din coridorul rutier central – european Via Carpatia. Anunțul a fost făcut de Agenția maghiară de presă MTI.

[eadvert]

Coridorul autostrăzii Via Carpatia leagă şapte ţări, din Lituania şi până în Grecia, creând o conexiune între porturile Mării Baltice, Mării Egee şi Mării Negre, pe direcţia nord – sud, care până acum a lipsit. Odată cu finalizarea, în toamnă, a autostrăzii M30 din Ungaria, care face legătura între autostrada M3 şi graniţa cu Slovacia, a luat naştere şi ultimul element maghiar al coridorului. În urma secţiunii nou construite între Miskolc şi Tornyosnémeti, de la Budapesta se poate ajunge pe autostradă până la Kosice (Slovacia).

Odată cu finalizarea acestui drum de mare viteză, Ungaria s-a achitat de toate sarcinile asumate – cu cinci ani mai devreme decât termenul – limită al construcţiei întregii Via Carpatia, care este anul 2026. După autostrada M30, secţiunea maghiară a coridorului continuă cu autostrada M3, apoi cu autostrada M35, în direcţia Debrecen, iar în final, cu autostrada M4, în direcţia Oradea.

„Ungaria a reuşit să îşi dezvolte singură infrastructura proprie de transport – datorită muncii depuse de cetăţenii săi, bazându-se pe creşterea economică. În 2010, lungimea totală a reţelei interne de autostrăzi a fost de sub 1.300 de kilometri. Acum, ea se apropie de 2.000 de kilometri”, a subliniat Tamás Schanda secretar de stat în Ministerul Inovaţiei şi Tehnologiei.

„Datorită investiţiilor realizate în ultimii 11 ani, acum putem ajunge pe drumuri cu patru benzi la Eger, la Salgótarján, la Sopron, la Szolnok, la Szombathely şi la Veszprém. Vorbim, acum, de o legătură completă pe autostradă între capitala Ungariei şi cea a Slovaciei, Bratislava. Înainte de 2010, niciun drum de mare viteză nu ajungea la graniţa cu România, spre Transilvania, acum se lucrează, deja, la pregătirea celui de-al treilea. Din 2019 încoace, este al treilea an consecutiv când reţeaua de drumuri de mare viteză din Ungaria a crescut cu peste 100 de kilometri în fiecare an. Impulsul fără precedent al dezvoltărilor este confirmat şi de faptul că progrese comparabile au fost înregistrate numai de două ori”, a explicat oficialul ungar.

În România

Via Carpatia are punctul de start în Nord, la Kaunas, în Lituania și coboară prin Polonia, Slovacia și Ungaria. Pe teritoriul României traseul are două direcții, una spre portul Constanța, pe ruta Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța, și una spre frontiera româno-bulgară, la viitorul pod peste Dunăre de la Calafat – Vidin, pe ruta Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Vînju Mare – Calafat.

De la Oradea, Via Carpatia continuă spre Arad pe viitorul drum expres Oradea – Arad. Acesta se află în faza studiilor și lucrărilor pregătitoare pentru întocmirea documentație tehnice a proiectului, potrivit lui Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.

Proiectantul drumului expres Oradea – Arad lucrează la documentația tehnică

„Pentru a putea lucra la proiectul tehnic, este nevoie ca proiectanții să efectueze: studii topografice și geotehnice, studii arheologice și lucrări de deminare, analize de impact și documentații de mediu, studii de trafic, evaluări de impact, audituri de siguranță rutieră, studii de soluții pentru relocări de utilități etc. Pentru un astfel de proiect, în lungime de peste 120 de km, aceste activități pregătitoare pot dura mai mult de jumătate de an”, a anunțat președintele CJ Bihor.

El a adăugat că CJ Bihor își propune să finalizeze această etapă în primele două luni ale anului viitor.

Iustin Cionca, președintele CJ Arad, a confirmat și el că drumul expres Oradea – Arad este parte a Via Carpatia.

„Practic, putem spune că Via Carpatia se compune ca un puzzle de proiecte naționale, unele cu finanțare europeană, așa cum este și cazul drumului expres Arad – Oradea. În România există deja segmente funcționale ale Via Carpatia, pe care se circulă. Este vorba despre autostrada Arad – Timișoara – Lugoj – Sibiu și de autostrada Pitești -București – Constanța. Sigur, eu sunt foarte conștient de faptul că o parte din traseul propus în România va mai dura, dar pe drumul expres Arad -Oradea am semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectarea tehnică și sunt și alte tronsoane în țară care vor intra în lucru. Deci Via Carpatia prinde contur și în România”, a declarat președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.

Drumul expres (DX) Oradea – Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens. Valoarea estimată a proiectului este de 1,38 miliarde de euro, iar perioada de execuție este de 36 de luni. Șoseaua cu profil de autostradă ar putea fi finalizată până la sfârșitul anului 2025.

O fabrică mută drumul expres Oradea – Arad

 

Ungaria intenţionează să extindă drumul expres M44 și să-l lege de drumul expres Oradea-Arad

Trimite articolul

X
Taguri:
finalizata ,
ungaria ,
via carpatia
15 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. cornel says:
    December 28, 2021 at 4:33 pm

    peste 30 de ani si noi

    Reply
    • Vasile says:
      December 28, 2021 at 6:56 pm

      Prin pustă, pe la șes, merge mai repede.

      Reply
      • Bbgun says:
        December 28, 2021 at 10:06 pm

        Da tata meu ca de la Oradea la arad îs numa’ munti si dealuri…mare mumu esti

        Reply
        • Vasile says:
          December 29, 2021 at 9:25 am

          Citește articolul întreg, analfabetule funcțional. Via Carpatia: spre portul Constanța, pe ruta Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța, și una spre frontiera româno-bulgară, la viitorul pod peste Dunăre de la Calafat – Vidin, pe ruta Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Vînju Mare – Calafat.

          Reply
          • Bbgun says:
            December 29, 2021 at 6:00 pm

            Oh si eu care eram ingrijorat ca tu te gandesti la segmentul nostru…avand in vedere ca in afara de Lugoj-Calafat si Sibiu-Pitesti drumul ar fi complet…in fine-nu ma simt jignit de apelativul tau,mumu drag 🙂

          • vdct says:
            December 29, 2021 at 7:09 pm

            nu știam ce-mi mai lipsește pe șoselele patriei, să merg la Calafat pe autostradă! Mulț’am de pont, e tare!

  2. sefu says:
    December 28, 2021 at 10:26 pm

    cat timp Transilvania apartine de gunoaiele astea din sud. de mizeria aia de bucuresti nu a fi nimic bun aici.

    Reply
    • Ivancea says:
      December 29, 2021 at 9:21 am

      De asta trebuie AUR ca sa tinem Transilvania unita. Nu sa o conduca bozgorii. In sud sunt patriotii adevarati.

      Reply
      • Stalin says:
        December 29, 2021 at 9:46 am

        Voi astia cu Aur o sa fiti frumosi in lagare de munca din siberia. Ne pisam pe patriotii jegosi

        Reply
      • Ranger says:
        December 30, 2021 at 10:14 am

        Frate, dupa ’89 agricultura si industria romaniei s-a distrus sistematic, pamanturile au fost vandute strainilor, datoria tarii a crescut datorita imprumuturilor luate de la FMI. Situtia a devenet atat de grava, incat 5-6 mil de cetateni romani au parasit tata si lucreaza in strainatate. Nu-i condamn. Deci in mai putin de 30 ani am devenit bozgorii europei.

        Reply
  3. Vasy says:
    December 29, 2021 at 8:16 am

    Al dreaq ungurii, numa sa ne faca in ciuda. Da la ce o sa serveasca o autostrada pe care mergi 200 km pe camp?

    Reply
  4. Gunoiule iredentist says:
    December 29, 2021 at 5:09 pm

    Mai incet cu propaganda revizionista! Hungaria avea cea mai mica (scurta) portiune de construit. Marsh si fute o pe ma ta sa separati va in pusta, iredentisti idioti. Sa furati proprietatile iredentistilor din pusta, daca va lasa si aia. Eu cred ca va vor intargati cu parii cand va vor vede in zona la furat.

    Reply
    • vdct says:
      December 29, 2021 at 7:11 pm

      Pe hartă se vede clar că Slovacia și Grecia au cele mai scurte tronsoane, dar spumele pe care le faci la gură când auzi de unguri se pare că ți-au acoperit și ochii

      Reply
  5. ianos corcodel forint says:
    December 29, 2021 at 5:33 pm

    Autostrada asta nici macar nu trece prin buda la unguri.

    Reply
  6. Via Carpatia says:
    December 29, 2021 at 9:22 pm

    vdct, ungurii aveau un ciot de construit iar Romania are de construit o suprafata de 6-7 ori mai mare decat au ungurii. oricat de cacat iredentist ai fi,, nu ai cum sa nu vezi asta.

    Reply
  7. powered by Surfing Waves

    BIHON Sport local

    FOTO
    Juniorii U19 de la LPS Bihorul Oradea au fost premiați de AJF Bihor
    Campioana sezonului 2024/2025 în Campionatul Județean organizat de AJF Bihor este echipa U19 a LPS Bihorul Oradea.

    România

    Pensiile pe iunie: Când intră banii în cont și când vine poștașul
    Pentru milioane de români aflați la pensie, începutul lunii iunie aduce, ca de obicei, o grijă esențială: momentul în care intră pensia.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    O premieră în România, proiectul de 25 de milioane de euro pentru realizarea Stației geotermale din Nufărul 1 a fost finalizat
    Oradea marchează un nou pas important spre independența energetică și sustenabilitate.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    Reținut după ce a fugit cu polițiștii pe urmele sale prin cartierul Nufărul. Se urcase drogat la volan
    Incidentul s-a produs în dimineața zilei de miercuri, 28 mai.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ADVERTORIAL
    Undeva între rafinament și ritm, s-a deschis NOX, restaurant, lounge, club!
    Undeva între rafinament și ritm, între un preparat reinterpretat și un puls care se simte până târziu, se deschide NOX — un concept care nu e doar un restaurant, nici doar un lounge, ci o experiență continuă, cu ritualuri care prind contur pe timp de noapte.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Erou pentru cei care nu vorbesc: Un pompier bihorean aflat în timpul liber a salvat un câine prins lângă o magazie în flăcări
    Incidentul s-a produs în cursul zilei de joi, 28 mai, în jurul orei 11:40.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.