Două noi tronsoane de autostradă s-au inaugurat joi, în jurul orei 10:00 (ora României). Este vorba despre inaugurarea lotului II al autostrăzii M35, care face legătura între Berettyóújfalu și Debrețin-Budapesta și a primului lot din autostrada M4 dintre Berettyóújfalu și Nagykereki. Al doilea tronson al autostrăzii M4, care deja se află în execuție și urmează să fie finalizat la începutul anului 2020, va face legătura directă cu nord-vestul României.
La inaugurarea celor două tronsoane au participat și președintele CJ Bihor – Pasztor Sandor, președintele UDMR Bihor – senatorul Cseke Attila și deputatul UDMR – Szabó Ödön.
Președintele UDMR Bihor speră ca autoritățile române să fie ambiționate de evoluția lucrărilor din Ungaria: „Este un moment important pentru această regiune, pentru ambele țări. Acest tronson aduce mai aproape posibilitatea de conexiune dintre cele două țări la nivel de autostradă. Important este ca lucrurile să se miște și la autoritățile din România pentru că nu ar fi indicat ca partea română să nu poate lega această conexiune cu vestul Europei. Sperăm că aceste infrastructuri dezvoltate de partea ungară vor da un impuls și în partea română și, la începutul anului 2020, vom avea o conexiune la nivel de autostradă, în sensul în care în România se va putea urca pe autostradă și de acolo se va putea circula spre Budapesta, Viena”.
Totodată, senatorul reamintește importanța finalizării tronsonului de autostradă din România. „România nu stă bine, din păcate. Răspunderea este a ministrului transporturilor și a CNAIR. Cu toate demersurile, am constatat și o lipsă de viziune. Primele tronsoane care trebuiau executate și date în folosință sunt cele care te aproprie de Europa. Evident că și celelalte trebuie executate, dar vital este să se facă tronsoanele din județele Bihor și Sălaj, ca să putem să legăm această conexiune către Ungaria și restul Europei. Ar fi un lux nepermis, ca noi să nu putem să legăm pe partea română această autostradă la începutul anului 2020”.
Întrebat dacă această inaugurare reprezintă un motiv de bucurie, Szabó Ödön a declarat că va fi cu adevărat un motiv de bucurie pentru el atunci când vom face și noi autostrada.
„Bucuros o să fiu atunci când voi putea să particip la o inaugurare de la Oradea încoace. După părerea mea este o presiune acum pentru partea română. Dacă nu vrem să ne facem de rușine, vom face și noi autostrada. E bucurie atunci când voi putea să intru pe acestă autostradă din România. Eu cred ca asta se va și întâmpla din anul 2020. De data aceasta nu mai putem să punem vina pe spanioli, pe chinezi sau pe nu știu cine. Firma este bihoreană, bani sunt, dacă vor lucra atunci din 2020 ceea ce am promis, și anume că vom putea să conectăm Bihorul la Europa, se va realiza”, a explicat Szabó Ödön.
De altă părere a fost președintele Consiliului Județean, Pásztor Sándor, care consideră că această inaugurare constituie „un motiv de bucurie pentru toată lumea”.
„Este o bucurie și pentru județul Hajdú-Bihar, dar și pentru județul Bihor și pentru Oradea fiindcă foarte mulți circulăm și circulă din județul Bihor și din România către Vest și s-a scurtat esențial ruta către Budapesta. Cred că avem o temă de casă foarte serioasă și că trebuie să ne grăbim. Eu sunt ferm convins că în acest ritm colegii foarte rapid ajung la graniță. Promisiuni avem că, undeva, și noi concomitent primul tronson îl executăm, dar atunci este bine când această parte o ia mai încolo cu 25 de km spre granița româno-maghiară”, a precizat Pásztor Sándor.
Lucrările celor 23 de km de autostradă inaugurați joi au debutat în luna iunie a anului 2017 și au avut un cost în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro.
De asemenea, ungurii promit că la începutul anului 2020 vor finaliza cei 26 de kilometri de autostradă, care deja se află în execuție, până la granița cu România.
Citiți principiile noastre de moderare aici!