Anunțul a fost făcut de către ministrul Energiei, Sebastian Burduja, într-o conferință de presă susținută și online. Harta poate fi consultată AICI.
„Pe harta actuală, Ministerul Energiei s-a adresat operatorilor privați, în parteneriat cu Asociația Națională de Mobilitate Electrică, s-a adresat Asociației Municipiilor din România, s-a adresat Uniunii Consiliilor Județene din România și Asociației Comunelor din România tocmai în încercarea de a coagula toată această informație și de a o prezenta într-un format accesibil pentru România. În acest moment, discutăm de o hartă informativă disponibilă și pe site-ul Ministerului Energiei, dar viziunea este mai ambițioasă de atât și ne-am pus în pielea utilizatorului român, cel care conduce o mașină electrică și vrea să ajungă din punctul A în punctul B“, a spus ministrul.
„Este neplăcut să rămâi fără energie într-o asemenea situație și atunci vrem să facilităm în primul rând o interfață unică, un singur punct de intrare, un singur gate pentru toți utilizatorii, astfel încât să nu existe situații în care să își descarce 6, 8, 10 aplicații diferite în telefonul mobil. De asemenea, e foarte important ca pe parcursul dezvoltării acestui proiect să suplimentăm cu un sistem bazat pe senzori IoT – Internetul lucrurilor, prin care eu, ca utilizator, să văd în timp real dacă este liberă stația unde propun să ajung sau unde trebuie să ajung, pentru că dincolo de ea s-ar putea să nu mai am energia de a merge mai departe”, a adăugat acesta.
Potrivit ministrului, acest demers se încadrează în trendul european în care Europa și-a propus să atingă numărul de 75 de milioane de mașini electrice înmatriculate până în 2030, și ambiției de a avea stații de încărcare rapidă din 60 în 60 de kilometri pe drumurile principale.
„În România, 42.000 de mașini electrice se aflau în circulație și doar anul trecut au fost înmatriculate 16.800, în creștere de 35% față de anul 2022. Îi invităm pe toți românii, pe toți cei care fac parte din acest ecosistem, să transmită punctele de încărcare la office@anne.ro pentru a avea de fapt această hartă completă în cel mai scurt timp. Este important să avem aici reflectat și programul Electric Up 1. Vreau să le mulțumesc operatorilor care au răspuns foarte rapid rugăminții noastre și vă mai spun ce mesaj le-am dat astăzi. Le-am spus că, din perspectiva noastră, ce contează în primul rând este interesul cetățeanului și acesta este unul dublu. Pe de o parte să aibă o singură aplicație, deci o singură interfață, să aibă o viață mai ușoară prin asta și, pe de altă parte, să aibă vizibilitatea aceasta în timp real, unde poate să-și încarce mașina atunci când are nevoie de asta”, a subliniat Burduja.
În noiembrie, anul trecut, ministrul Energiei a anunțat încheierea etapei de implementare a proiectelor finanțate prin Programul Electric Up. Valoarea contractelor se ridică la aproape 480 milioane lei pentru cei peste 1.500 de beneficiari care au fost deja plătiți.
[eadvert]
Trimite articolul
XCa să extragi materiale pentru baterii consumi o grămadă de motorină ….
Pentru extracția acestor materiale : litiu grafit,nichel ,mangan și cobalt se poluează și se sărăcește mediul….
Energia electrică cu care se alimentează mașinile electrice este produsă majoritatea pe bază de gaz, petrol….
În concluzie , întrebarea este : care este protecția pentru mediu ?
Documentati- va mai bine, inainte de a lansa un articol.