La inițiativa prof. înv. primar Maria Duma, Colegiul Național „Iosif Vulcan” derulează proiectul Erasmus + „Colors” 2020-1-SE01-KA229-077901_5. Acesta se desfășoară din 1 septembrie 2020, până la 31 august 2022. În proiect sunt implicați elevi și profesori din șase țări: Spania, Suedia, Turcia, Serbia, Grecia și România. Pentru acest proiect, colegiul orădean a obținut o finanțare de peste 18.000 de euro.
[eadvert]
„«Colors» este un proiect de parteneriat cu schimb interșcolar, fiind implementat la învățământul primar din unitățile școlare din șase țări (Grecia – „4 DimotikoPefkon”, România – Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, Spania – „Ceip El Peñascal”, Serbia – PU „Nasa Radost”, Suedia – „Johannesskolan”, Turcia – „Sehit Polis Volkan SabazIlkokulu”). Pornind de la „Teoria Inteligențelor Multiple” a lui Gardner, proiectul dorește să dezvăluie tipurile de inteligență pe care elevii le posedă și să le valorifice prin activitățile planificate”, a spus Maria Duma, coordonatorul proiectului.
Activitățile au început în septembrie – octombrie 2020, cu aplicarea chestionarului de identificare și evaluare a tipurilor de inteligențe, au continuat cu activități prilejuite de Ziua Mondială Origami (în luna noiembrie 2020), iar în decembrie 2020 a fost marcată Ziua Protejării Biodiversității, prin activitatea „Protejează viața pe Pământ” și prin alte acțiuni foarte interesante.
Ziua Siguranței pe Internet – „Împreună pentru un internet mai bun” a fost sărbătorită la 9 februarie 2021, iar Dragobetele a fost prezentat partenerilor de proiect la 24 februarie 2021.
Întâlniri online
În luna martie (15-19 martie 2021) s-au desfășurat trei întâlniri online între 3 clase de ciclul primar de la „Ceip El Peñascal”, din Segovia (Spania), școală parteneră în cadrul proiectului „Colors”) și 3 clase de la Colegiul Național „Iosif Vulcan”. Activitățile s-au derulat sub generiul „Let’s meet online”. La întâlniri au participat 150 de elevi și opt profesori din cele două școli.
Cadrele didactice din echipa de proiect sunt: dir. prof. Simona Martin; coordonator – prof. înv. primar Maria Duma; membri: prof. de limba engleză Teodora Popa, prof. înv. primar Angela Clonda, prof. înv. primar Anamaria Horga, prof. înv. primar Cătălin Lazăr și prof. înv. primar Aurelia Susan. Cu toții au sprijinit activitățile din partea celor mici, care au necesitat documentare, realizare de hărți ori prezentări în format PowerPoint, în limba de comunicare engleză.
„Activitățile au facilitat oportunități de discuții cu elevi de aceeași vârstă, aspecte ale vieții lor școlare. S-au prezentat materii preferate, mâncăruri specifice, cărți, filme dar și jocuri video favorite. Aceste activități de interacționare au fost gândite pentru a accelera procesul de învățare a unei limbi străine și pentru a da sens experienței de învățare la o vârstă școlară timpurie. Elevii claselor implicate au conștientizat diversitatea culturală, relaționând cu alți copii din Europa, au avut ocazia de a comunica în limba engleză, de a concluziona cu privire la similarități și diferențe între cele două țări, între cele două culturi”, a explicat Maria Duma.
La final, elevii au fost cuprinși de emoții și și-au exprimat dorința de a participa și pe viitor la activități care ies din tiparele vieții școlare de zi cu zi, care au „un strop de culoare”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!