Au debutat lucrările la viitorul pasaj ce va supratraversa Şoseaua de Centură, la intersecţia cu strada Nojoridului. Acest pasaj are rolul de a fluidiza circulaţia, urmând să fie desfiinţat sensul giratoriu din intersecţia Centură – Nojoridului. De asemenea, va face legătura peste Centură între oraş şi Parcul Industrial Eurobusiness 2, respectiv Cartierul Grigorescu.
„Peste 65% din acest proiect va fi finalizat în acest an. Lucrările se întind până în luna octombrie a anului viitor. După ce vor fi finalizate investiţiile de pe Centură ale Guvernului României, după ce şi Primăria va finaliza cele două pasaje, circulaţia pe tot tronsonul rutier cuprins între DN79 – Calea Aradului şi DN1 – Calea Clujului va fi în sistem de undă „verde”, fără sensuri giratorii, fără niciun fel de oprelişti, astfel încât se va putea circula în ritm susţinut. Sunt promisiuni onorate de către Guvern pentru locuitorii din Oradea”, a ţinut să puncteze prefectul Claudiu Pop, la faţa locului.
Acesta a precizat că săptămâna viitoare vor porni lucrările şi la pasajul ce va supratraversa Centura, la intersecţia cu strada Ciheiului. Lucrările vor presupune întreruperea totală a traficului pe Centură timp de patru zile, a informat reprezentantul constructorului, Vlad Moldoveanu. Două zile va fi întreruptă circulaţia pentru lansarea grinzilor – lucrare prevăzută pentru luna septembrie 2015, iar alte două zile se va întrerupe circualaţia anul viitor, când va fi desfiinţat sensul giratoriu cu Nojoridului, de pe Centură. Chiar dacă termenul de finalizare e luna noiembrie 2016, Moldoveanu estimează că lucrările vor fi gata încă din iulie 2016.
Pasajul de la intersecţia cu strada Nojoridului va asigura legătura între cartierele oraşului şi Cartierul Grigorescu, respectiv Parcul Industrial Eurobusiness 2. Structura va avea o lungime totală de 690 de metri, din care supratraversarea efectivă a Centurii (str. Ogorului) va fi de 33 de metri, cu un regim de înăţime de 5,3 metri. Construcţia rutieră va avea o infrastructură conexă destul de complexă: şase bretele vor face legătura pasajului cu Centura, cu străzile Nojoridului, Thurzo Sandor, cu Parcul Industrial Eurobusiness 2 şi cu Cartierul Grigorescu. Dacă sensul giratoriu de pe Centură va dispărea, în schimb vor apărea alte trei, în proximitatea Centurii, pentru a facilita intrarea, respectiv ieşirea de pe pasaj.
Valoarea pasajului se ridică la 14,7 milioane de lei noi, fără TVA, executant fiind asocierea Freyrom Bucureşti – Procons Grup Oradea.
Două în 2015, două în 2016
Pasajul de pe strada Ciheiului va avea o lungime totală cu rampe de 484 de metri, din care 15,7 metri pasajul efectiv, iar cel de pe Nojoridului o lungime totală de 681 metri, din care 15,7 metri pasajul efectiv. Valoarea pasajului de pe Ciheiului este de 19,5 milioane de lei, fără TVA, executant fiind firma Porr Construct, aceeaşi care realizează şi noua pistă de la Aeroport. Dacă cele două pasaje au termen de finalizare anul 2016, în luna mai, prefectul Claudiu Pop promitea că pasajul de lângă Metro şi reabilitarea Podului Densuşianu vor fi finalizate până la finalul acestui an.
Citiți principiile noastre de moderare aici!