Consilierii locali au aprobat proiectul privind studiul de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici, urmând ca în ședința din luna decembrie să se voteze exproprierea propriu-zisă, după care va demara procedura de licitații.
[eadvert]
Pentru a se putea realiza virajul la dreapta dinspre strada Evreilor Deportați spre bulevardul Dimitrie Cantemir, se va realiza o bretea de legătură. Aceasta va avea o lungime de 189,98 m și lățimea părții carosabile de 3,50 m. Breteaua de legătura va porni din sensul giratoriu aflat în faza de execuție, aferent obiectivului Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu în Oradea – etapa a II-a și va merge paralel cu pasajul subteran, până la capăt și va intersecta strada Costa-Foru iar apoi se va racorda la strada Dimitrie Cantemir, după rampa de ieșire din pasajul subteran din zona Pieței Cetate.
În proiectul inițial al pasajului, din direcția str. Evreilor Deportați nu se putea face dreapta înspre bulevardul Nufărul-Cantemir, se puteda doar intra în sensul giratoriu, la Piața Cetate sau spre zona centrală.
“Împreună cu colegii de la Direcția Tehnică și Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, am studiat proiectul și am spus că nu este normal ca de pe strada Evreilor Deportați să nu poți face dreapta, plus, în proiectul inițial, strada Gheorghe Costa-Foru era închisă să aibă acces înspre Nufărul Cantemir. A fost proiectată o bretea de legătură care va porni de pe strada Sucevei, se va intra în sensul giratoriu, se va putea face dreapta spre bulevardul Nufărul-Cantemir, ocolind pasajul sau luând dreapta pe strada Costa-Foru”, a explicat primarul Florin Birta.
Proiectul implică mutarea liniei de tramvai, linie care va veni în zona noii bretele create, crearea unei piste de biciclete, plus un nou trotuar aferent zonei respective. Acest proiect necesită exproprierea a trei proprietăți (construcții), fiind vorba despre spații comerciale.
“Ne dorim ca toată această lucrare să fie finalizată până în vara anului viito. Atât breteaua de legătură cât și pasajul Cetate să fie circulabile în zona străzii Evreilor Deportați și în zona Pieței Cetate”, a mai punctat primarul Florin Birta.
Lucrările de modernizare propuse (bretea de legătură, relocare linie de tramvai, realizare pistă de biciclete si trotuare si zone verzi) conduc la creşterea gradului de urbanism al zonei, la protejarea și îmbunătăţirea calității mediului înconjurător (diminuarea emiterii de praf, zgomot, noxe etc.), la creșterea nivelului confortului pentru participanții la trafic, la sporirea siguranței circulației și la sporirea capacității de circulație prin mărirea fluenței traficului.
Valoarea totală a investiției este de 14.733.855,45 lei inclusiv TVA.
Trimite articolul
Xlol, dupa cum era de asteptat, apar primele corecturi la mega pasaje. S-au prins ca nu se mai putea merge de pe Sucevei spre Cantermir…
Normal, alta “investitie” care sa repare eroarea (cred eu eroare facuta intentionat din start).
Sa vedeti la alea de la Gojdu cate mici “erori” vor fi, numai bune de fact licitatii noi.
Pentru dezvoltare, mobilitate, etc.
-
Doar trebuie pompati alti bani in firmele de partid. Intradevar, se dezvolta SC Oradea SRL pe spatele obedientilor.
-
decat sa va dam banii voua si oradenii sa nu beneficieze de nimic (preamaritul Kim Mang) mai bine asa 🙂
-
asta cu preamaritul kim merge infinit mai bine cand vorbim de chel. El e preamarit, lui i se aduc ode, si cand e vorba de nivel de trai, salarii, brusc “ce vina are el.”
-
-
Ar trebui sa sara toti oradenii in ajutor. Voluntariat, sa vina cu sape, cu mana goala sa dea un ajutor pentru dezvoltare. Nu inteleg cum puteti sta in casa, in loc sa dati o mana de ajutor, totul pentru dezvoltare
“Împreună cu colegii de la Direcția Tehnică și Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, am studiat proiectul și am spus că nu este normal ca de pe strada Evreilor Deportați să nu poți face dreapta, plus, în proiectul inițial, strada Gheorghe Costa-Foru era închisă să aibă acces înspre Nufărul Cantemir”
Epic! Da’ de de naiba nu l-ati studiat inainte de a-lporni proiectul ala?
Si de ce n-ati citit comentariile de pe bihon?
Ca erau vreo 4-5 cel putin care va zicea chestia asta pe care “ati studiat-o” voi acum, hahaha
Si ia cititi ce zice lumea si de celelalte tunele pardon santuri, ca alea numai tunel nu sunt.
Voi sunteti constienti ca se va inversa traficul in jurul parcului 1 decembrie?
Si ca tot traficul care era in fata medicinii, spre centru, voi vreti sa-l varat pe o singura banda pe cealalta parte a parcului?
Ia mai “studiaza” si asta! Si da-i si chelului sa studieze ca el a fost geniul cu ideea.
-
Si eu am sesizat eroarea asta de min 10 ori, si aici, si pe bihoreanul, si pe forumuri de genul, in aplicatia OSC, mail la primarie, tot am primit raspuns ca stiu ei mai bine sa stau linistit, ca pe familia a cui e terenul nu se poate expropria ca oricum vor sa ridice un bloc de 20 etaje fix langa pasaj, etc… Tot asa am sesizat la celelalte pasaje ca mai degraba cu 3 pasaje se poate rezolva problema in puctele critice, cele 2 bretele la sensul “mega” giratoriu, una dinspe Averescu sub linia de tramvai + drumul care merge spre pod, celalalt spre Clujului tot asa sub linia de tramvai si drumul care merge spre pod, iar ultima in locul semaforului langa pizaria Retro, la bloc turn, sub linia de tramvai care merge spre Cantemir + strada Cantemir care urca in fata catedralei. Nu, mai bine reconfiguram toate straziile adiacentre si mutam punctele critice unde au mutat si acuma, gen intersectia langa Dioda pe Indepedentei si cu Iuliu Maniu, deci aglomeratia v-a fi mutat pe strazi cu 4 benzi pe strazi cu 2 benzi… dar stim, noi suntem prosti, ca vedem “problemele” generate pe care ei vor sa corecteze din alti bani frumos…
O corectura a proiectului initial bine-venita, desi era normal sa fie luata in considerare inca de la inceput, cu atat mai mult cu cat aceste aspecte au fost semnalate prin diverse canale de comunicare. Strada Ghe. Costa-Foru este o artera vitala pentru zona de locuinte din cart. Dorobantilor, iar eliminarea ei ar fi obligat tot traficul de varf(care este oricum in crestere) pe stradutele secundare, care nu au capacitatea sa preia trafic suplimentar, cu consecinte urbanistice si sociale mari. Oricum, salutam revenirea la o situatie absolut fireasca.
-
“salutam revenirea la o situatie absolut fireasca”
Nu stiu ce situatie fireasca saluti tu, dar sa faci un proiect de pasaj megaloman, fara absolut nici un rost, sa il incepi, si sa-ti dai seama la un an dupa ce proiectul e gata (si inca nici ala nu e) ca proiectul are greseli fundamentale din start doar “situatie fireasca” nu e.
In plus, citesc ca linia de tramvai va fi mutata pe amplasamentele caselor care vor fi demolate. Imbecilii astia vor tine blocata linia de tramvai inca cel putin un an doi cu tampenia lor de proiect corector la proiect. Incredibil! Si se mira ca lumea renunta la transportul in comun, care de altfel e dezastruos de cand a plecat Csuzi si si-a bagat marele manager Ilie coada si ideile. Vor fi si mai multe masini, si mai mult trafic. O spirala a imbecilitatii astora! (si a cretinilor care i-au votat)
Pare a fi cu dedicatie pt sponzorii gemeni. Urmeaza sa se construiasca megablocul fratilor si trebuia acces mai facil. Bravo administratiei supuse!